PDA

View Full Version : Nieuw hier en nieuwe Spaanse gitaar zoekende...



Kayen
29 mei 2013, 20:53
Hallo, ik ben hobby gitarist en speel op klassieke gitaren. Meestal wat klasieke stukken van niet te moeilijk niveau en gitaar en popsongs. Slechts voor mijzelf of klein publiek. Ik heb nog nooit een goede gitaar gehad. Altijd iets gekregen of voor weinig gekocht. Ik wil nu en fatsoelijke gitaar kopen die een lange tijd meegaat. Akoustisch en tot een budget van 400,-. Wat raden jullie aan?

6snaar
29 mei 2013, 21:11
Ik denk dat je maar een Sigma ( Geen Spaanse) koopt, wacht nog een beetje en geef iets meer uit, of leen ergens een paar eurotjes en dan komt het wel goed denk ik. Kijk een Pro gitaar heb je niet onder de 2500euro en dan heb je nog maar juist een semi pro Spaanse Gitaar bedoel je toch.

Een Spaanse Gitaar kost al snel een hoop geld, maar dan koop je ze wel voor het leven dan starten we van 6.000 euro.

Kayen
29 mei 2013, 21:46
Hallo, bedankt voor je reactie. Nee, veel meer budget heb ik niet. De gitaar mag ook tweedehands zijn. Het lijkt me wel mogelijk om iets te inden rond deze prijs wat mij wat uurtjes plezier op de bank beleefd... Meestal fingerpick style en af en toe wat slag in popsongs. Wel graag een cut-out model. Wie heeft er iets leuks staan, of weet waar ik terecht kan voor de aankoop van zo'n hobby gitaar?

Kayen
29 mei 2013, 21:47
Nylon snaren trouwens. :)

GuitarL91
29 mei 2013, 22:16
Ik ben niet helemaal thuis in de nylon-snarige akoestische, maar er is vast wel wat te vinden voor 400 euro? Waar heb je allemaal al gekeken?

Rizz
29 mei 2013, 22:26
Welkom!

400 euro voor een echt goede gitaar is wat krap, maar De alhambra 3 serie zit nieuw net binnen je budget. Ook Yamaha maakt leuke gitaren en zijn redelijk voorhanden tweedehands. Er staat iig 1 goede op marktplaats. Misschien heb je geluk en verschijnt er een Alhambra 5p of 7P voor een leuke prijs en die staan bekend als echt goede gitaren voor het geld.

Ga 's naar een goede winkel, Casa Benelly in Den Haag bijvoorbeeld en ga 's wat testen. Ze zijn wat aan de prijs, maar je krijgt er ook de service bij...

@6snaar: daar wordt toch niet om gevraagd? voor 6000 koop je idd een fantastische gitaar, maar als iemand aangeeft dat hij/zij een klein budget heeft... Ik heb jaren plezier gehad van mijn vintage Yamaha en daar gaat het uiteindelijk om. Tevreden zijn met wat je hebt en als je meer budget hebt, koop je een betere, zo werkt dat. Alleen een pro of iemand met teveel geld geeft zoveel uit aan een gitaar...

Kayen
30 mei 2013, 17:40
Ik ben niet helemaal thuis in de nylon-snarige akoestische, maar er is vast wel wat te vinden voor 400 euro? Waar heb je allemaal al gekeken?

Ik heb marktplaats en gitaarnet bekeken. Ik heb weinig verstand van gitaren. Met Google kom ik wel een eindje.
Maar een fatsoenlijke met goede prijs/kwaliteit dacht ik eerder an een tweedehands... Zijn er nog andere plaatsen om te kijken voor een 2e hamds gitaar.mof zou ik dat beter niet doen?

Men zegt dat een gitaar met de jaren beter wordt. Hoe ouder hoe beter. Klopt dat?

Kayen
30 mei 2013, 17:42
Dank je voor de tips Rizz! Daar heb ik wel wat aan ja. :)

6snaar
10 juni 2013, 19:37
Ik zeg altijd wie zoekt die vind, geloof mij maar beste vriend ergens in de wereld is een gitaar op je aan het wachten die bij je past. :soinnocent:

6snaar
10 juni 2013, 19:42
Sorry Rizz mijn fout :-)

Ben Mansour
10 juni 2013, 23:06
http://www.thomann.de/nl/cat_PG_7.html?gf=4-4_concertgitaren&oa=pra
http://www.thomann.de/nl/cat_PG_8.html?gf=4-4_concertgitaren&oa=pra