PDA

View Full Version : Grote voorraad Telecasters in NL



ackm
29 mei 2013, 16:23
Beste allen,

Ik wil binnenkort een nieuwe Telecaster gitaar aanschaffen. Ik wil graag meerdere (En met meerdere het liefst 3+ per model) modellen uitproberen om zo echt een goede inschatting te maken. Hiervoor is nieuw kopen dus de enige optie, aangezien het 2e hands niet mogelijk is om meerdere modellen met elkaar te vergelijken. Ik woon zelf in Zutphen en ben op zoek naar een gitaarwinkel die een heleboel Tele's op voorraad heeft en goed met het OV te bereiken is (In deze omgeving zit behalve Vriese in Doetinchem volgens mij niet veel, ik ben best bereid om te reizen naar Utrecht oid als jullie in die omgeving tips hebben).

Mijn persoonlijke voorkeuren zijn:

3 tone Sunburst (Donkerder dan 2tsb , ik vind die vaak te licht en gelig zoals bij bvd de Mexican std).
Maple Neck (Gewoon persoonlijke voorkeur).
Budget +/- 700-800 euro.

Hebben jullie misschien tips in de vorm van modellen en winkels in NL die hier een grote voorraad van hebben? Ik hoor het graag.

humbucker
29 mei 2013, 17:56
3-tone sunburst en maple nek zijn al 2 dingen die je niet vaak gaat terugvinden bij Tele's in die prijsklasse.

Ik zou kijken naar een classic 50-ies tele of een roadworn. Waar die laatste een lichte voorkeur heeft :)

Naviiin
29 mei 2013, 19:27
3-tone Sunburst en maple neck = Modern Player Telecaster Thinline. Of ie wat is mag je zelf uitmaken, ik vond zelf de elementen en afwerking niet helemaal mijn ding maar ik heb er ook maar 1 vastgehouden.

ackm
29 mei 2013, 21:51
Bedankt voor jullie reacties, Ja classic 50 had ik al in gedachte. Alleen dan ziet die er qua burst wat minder uit. De Roadworn is volgens mij net ietsje duurder? Verder heb zag ik ook nog de Highway one, die zag er perfect uit maar zie ik wat minder op sites van winkels. Kent iemand misschien een gitaarwinkel waar veel van deze modellen hangen?

Hendriks
29 mei 2013, 21:59
Tonika in Groningen ,wel even scheren.

Martin_
29 mei 2013, 22:43
Kijk eens naar een American Special. http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/XL/112317/Fender-American-Special-Telecaster-3-Color-Sunburst-Maple.jpg.
Ik weet niet welke winkel het voordeligst is en ik ben jouw budget iets aan het oprekken. Lijkt mij echter wel een mooie optie om te proberen.