PDA

View Full Version : Preval



sas62florett
29 mei 2013, 13:39
:???:Preval is een nieuwe loot aan de gitaarstam. Een vertrouwenwekkende site van Albert. Een gitarist met passie die gitaren in Azie laat maken die kwalitatief van een hoog gehalte moeten zijn. Zo kocht ik voor weinig de PREVAL CLASSIC nylonsnarige gitaar met EQ en cutaway. Bovendien nog een massief bovenblad. Kwaliteit en met de hand en zorg gemaakt, zo wordt beloofd op de site. Tot mijn verbazing zien de HK gitaren op EBay er hetzelfde uit. Evenals de Almeria van MUSICSTORE voor 59 euro. Bij Preval kost hij 79 euro. Voor 79,- koop je niet veel. Maar als je zegt: met zorg en kwaliteit gemaakt dan verwacht je toch meer dan ik binnen kreeg.
Als de gitaar was nagekeken door Albert, en de storende mankementjes opgelost, dan heb je voor 79,- een 20 euro te dure gitaar die overigens redelijk klinkt. Ik hoop dat PREVAL er van leert en mijn commentaar op het gastenboek niet verwijderd.:stop:

LaurentB
29 mei 2013, 18:41
Ik vind vooral dat als je voor 79 euro een gitaar meent te moeten kopen je niet moet zeiken.

Rizz
29 mei 2013, 18:52
Ik vind vooral dat als je voor 79 euro een gitaar meent te moeten kopen je niet moet zeiken.

:seriousf:

eigenlijk wel, Mijn Squier is ook met zorg gemaakt, maakt het blijft een redelijk stuk bagger voor die 58 euri..

LaurentB
29 mei 2013, 19:01
:seriousf:

eigenlijk wel, Mijn Squier is ook met zorg gemaakt, maakt het blijft een redelijk stuk bagger voor die 58 euri..

Nou, jij zeikt toch ook niet?

LaurentB
29 mei 2013, 19:04
Nee maar serieus: ik heb zelf een Stewmac bouwpakket in elkaar gezet, dus niet eens van nul af, en wat dat al niet voor een werk is! Hoe denk je dan iets fatsoenlijks te kunnen krijgen voor 79 euro van ook maar enige kwaliteit, of anders ten koste van slavenarbeid? Je moet dankbaar zijn dat het überhaupt bruikbaar is!

sas62florett
29 mei 2013, 19:10
Het gaat mij erom wat er beloofd wordt, goed lezen en de site bekijken, dan valt het gezeik wel mee.

LaurentB
29 mei 2013, 19:14
'Bovendien nog een massief bovenblad. Kwaliteit en met de hand en zorg gemaakt, zo wordt beloofd op de site.'

Massief bovenblad. Massief wat? Massief pallethout? Met de hand en met zorg gemaakt. Voor 79 euro maakt een beetje normale gitaarbouwer met de hand een zijkant van een gitaar, zonder schuren en lakken. Wat wil je nou?

Rizz
29 mei 2013, 20:09
Nou, jij zeikt toch ook niet?

precies, prima ding voor het geld..

@sas62florett: Ze zullen er niet bijzetten dat het eigenlijk crap van 79 euro is. Reclame e.d. maakt het altijd mooier dan dat het werkelijk is.. Heb jij wel eens een Big Mac gegeten of gezien die er net zo uitzag als op de foto? Geintje natuurlijk, maar je moet dat soort dingen altijd met een korreltje zout nemen, of zelfs een zak zout...

Bekijk de gitaar naar waarde, is hij dan het geld waard?

Edit: Deze? (http://www.prevalpromotions.nl/mijn-gitaar-1.html)

Ik zie nergens staan dat hij een massief bovenblad heeft, er staat alleen spruce top... Als deze het is, denk ik dat je je te rijk gerekend hebt...

sas62florett
29 mei 2013, 20:28
Dat is hem. En daar heb je een punt. Als Preval hem had nagekeken zoals beloofd in de mail met hem, afgesteld (veel te hoge actie) vuil en nog wat op te lossen zaken, dan was ik niet te flauw geweest om hem te aksepteren zoals die is. Maar nu heb ik het gevoel dat het gewoon een snelle schnabbel is van een paar tientjes winst. En nogmaals het geluid valt niet tegen. Verder geen "gezeik" meer!

Jeroen Moonen
5 september 2013, 18:50
Preval guitars, niet vertrouwen. Ik zal niet in details treden maar er klopt werkelijk geen bal van dit bedrijf. De baas die eigenlijk geen baas schijnt te zijn praat sympathiek maar kan zijn beloften niet waarmaken. Er zijn genoeg bedrijven die dat gelukkig wel kunnen. De gitaar die ik van hem kreeg was overigens aardig, niet geweldig maar voor de prijs ok.

Harald
5 september 2013, 19:22
Heb jij wel eens een Big Mac gegeten of gezien die er net zo uitzag als op de foto? Geintje natuurlijk, maar je moet dat soort dingen altijd met een korreltje zout nemen, of zelfs een zak zout...


Zou ik niet doen... daar zit al meer dan genoeg zout in gok ik ;)

Ron Houben
5 september 2013, 19:38
Serieus? Kwaliteit? Massief bovenblad? 79 Euro? De gitaar uitpakken en afstellen kost al een half uur. Verzenden kost minmaal 7 Euro. Een half uur bij de garage is al 45 Euro exclusief BTW. Moet ik nog verder gaan?

Vergeet dit soort "guitar shaped objects" toch en spaar door tot je een fatsoenlijk instrument in een fatsoenlijke winkel kunt kopen.