PDA

View Full Version : Skytronic 30 Watt versterker



Sphere
29 mei 2013, 12:49
Ik zag laatst op 2dehands een Skytronic versterker staan in combinatie met een electrische gitaar (die ik altijd al wou in mijn collectie), een case en een effectpedaal.

Maar nu vind ik hierover zo goed als niets op het internet, enkel dezelfde vraag op ultimate-guitar.com maar daarbij ook geen antwoord.

Heeft er hier iemand ervaring met deze versterker of dit merk en zou me er iets meer kunnen over vertellen?

Plant
30 mei 2013, 02:18
Hoi, welkom op het forum

Deze set dus. (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/te-koop-les-paul-epiphone-152556389.html?qq=skytronic&pc_id=&afd=)

Skytronic produkten komen uit Chinese fabrieken die ook onder andere merknamen produceren. M.a.w. op deze versterker prijkt de naam Skytronic, maar dezelfde versterker kan ook op de markt zijn onder een andere merknaam met b.v. een ander kleur frontje. Vandaar dat je er niks over terugvind, er is geen fabrikant Skytronic.

Ik zou er niet teveel van verwachten, nieuw is de prijs er al niet naar om er veel van te hoeven verwachten. Misschien werkt het goed en klinkt het leuk, je moet het gewoon uitproberen en voor jezelf oordelen of je het wat vind, maar dat geld eigenlijk voor alles. Waarde van de versterker is tweedehands hooguit een paar tientjes. En neem die 30 Watt ook maar met een flinke korrel zout. Meestal is dat bij dit soort produkten piekvermogen en geen continu (RMS) vermogen. In een oefenruimte naast een drumstel legt deze amp het waarschijnlijk al af. Leuk voor in de slaapkamer.

Harry
30 mei 2013, 11:21
leuk voor in de slaapkamer, hooguit als het ding ook leuk klinkt, maar ik heb mijn twijfels...

hole
30 mei 2013, 13:55
Los van de kwaliteit van de versterker. Biedprijs vanaf € 200,00. Staat al een maand te koop.
Als je 200 biedt grote kans dat je het spul hebt. Dan heb je voor € 200 een Epi les paul mét koffer én beginnerversterker..da's geen verkeerde deal

Plant
30 mei 2013, 23:10
Los van de kwaliteit van de versterker. Biedprijs vanaf € 200,00. Staat al een maand te koop.
Als je 200 biedt grote kans dat je het spul hebt. Dan heb je voor € 200 een Epi les paul mét koffer én beginnerversterker..da's geen verkeerde deal

én niet te vergeten een Behringer V-amp :) :hide:

De Epi kan nog nep zijn of het instapmodel met geschroefde hals zijn, maar koop je daar een koffer voor?
De eigenaar had trouwens de boel wel even mogen kuisen alvorens het op foto te zetten. "Nauwelijks gebruikt" maar vies dat het eruit ziet :stop:

Enfin, neem kontakt op en bekijk / beluister wat het is. Als die Skytronic niks is, maar de Epi wel echt (geen Chinese kopie) is de gitaar met koffer alleen mogelijk al de deal waard. En als de advertenite al zo lang staat zonder bod kan het vast ook wel voor wat minder.

Harry
31 mei 2013, 12:11
worden er werkelijk kopieen van Epiphone Les Pauls gemaakt? Dus kopieen van kopieen?

Plant
31 mei 2013, 12:52
worden er werkelijk kopieen van Epiphone Les Pauls gemaakt? Dus kopieen van kopieen?

Klinkt vreemd, maar Google maar eens op nep Epiphone of fake Epiphone. Voor de TS ook interesant want je kunt lezen hoe je die kopieën van kopieën kunt herkennen. Hier op het forum is er ook al genoeg over voorbij gekomen.

Sphere
2 juni 2013, 17:27
Bedankt voor de antwoorden!
Het is me inderdaad te doen voor de deal, namelijk een relatief goedkope Epi Les Paul, gitaarkoffer, de Behringer V-amp...
Dat er dan nog een versterker bijzit is mooi meegenomen.

Heb eens een mailtje gestuurd naar de verkoper maar geen antwoord..
Er is nu blijkbaar ook onlangs een bod gedaan van 200 euro.
Ik heb nog eens gemaild, het is niet dat ik per se deze set wil hebben maar als reserve gitaar samen met de andere onderdelen is dit wel welkom.

De pedaal en de versterker mochten inderdaad wel eens een opfrisbeurt gebruiken vooraleer ze op internet werden geplaatst