PDA

View Full Version : HNGD! PRS Mira!



jutter
28 mei 2013, 17:09
Yes, hebbes!
Niet een opvallende gitaar maar o wat klinkt en speelt 'ie lekker!
24 frets, coilsplit (niet zomaar een slap aftreksel, nee een heus echt single coil geluid), heerlijke hummies zonder dof te zijn! Breed inzetbaar dus.
Dit is PRS zijn antwoord op de SG en de Junior en ik zie en hoor het er ook wel in terug.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20Mira/Mira011_zpsa2aea8c3.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20Mira/Mira003_zpse9f78070.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20Mira/Mira2035_zpsbc5d16cf.jpg

minoin
28 mei 2013, 17:23
Heel cool!! Echt een rockaxe, ben benieuwd hoe die klinkt, clips mogelijk?

jutter
28 mei 2013, 17:26
Heel cool!! Echt een rockaxe, ben benieuwd hoe die klinkt, clips mogelijk?

Thanks minoin! Helaas geen clipperdeclips. Dan zal je toch even op internet moeten sneupen. Maar vergis je niet, het is niet alleen een rockaxe. Ook clean staat hij zijn mannetje :D

minoin
28 mei 2013, 17:29
Dat geloof ik meteen!
Vraag me dan ook af of de Mira wat meer "leven" heeft dan de Custom en CE modellen.
De CE24 die ik gehad heb klonk vet, maar HiFi of wellicht steriel. En hoe is de neck carve? Vergelijkbaar met?
Nou hup, spelen met die hap :D

DarknessAwaits
28 mei 2013, 17:29
Qua uiterlijk vind ik het altijd nét niks, maar daar moet je je niets van aantrekken natuurlijk. Veel plezier ervan!

p.s. Ga je hier ook 2 exact dezelfde van aanschaffen? ;)

jutter
28 mei 2013, 17:35
Dat geloof ik meteen!
Vraag me dan ook af of de Mira wat meer "leven" heeft dan de Custom en CE modellen.
De CE24 die ik gehad heb klonk vet, maar HiFi of wellicht steriel. En hoe is de neck carve? Vergelijkbaar met?
Nou hup, spelen met die hap :D

Ik heb de CU 20thAnniversary gehad, een McCarthy en 2x CU24.
De Mira, vind ik, ver uit de beste en helemaal niet steriel. Nu moet ik zeggen dat ik over een Koch speel en die matcht erg goed met PRS.

jutter
28 mei 2013, 17:35
Qua uiterlijk vind ik het altijd nét niks, maar daar moet je je niets van aantrekken natuurlijk. Veel plezier ervan!

p.s. Ga je hier ook 2 exact dezelfde van aanschaffen? ;)

Nee, dan krijg ik ruzie met de belastingdienst :D

denis.hermans
28 mei 2013, 20:03
Wederom proficiat! Ik heb ook een prs Mira en dit is werkelijk een supergoede gitaar! Blijkbaar komt onze smaak qua gitaren goed overeen! Denis

arjanb01
28 mei 2013, 20:58
Sjeeezus weer een gitaartje, Lex! De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken😂😂
Leuk dingetje, nieuw? En wat voor halsprofiel heeft deze prs? Wide thin, wide thick? Zal geen fender c profiel zijn, dat is het grote nadeel van prs vind ik die wijde brede nekken!

soundbound
28 mei 2013, 21:17
mooi ding hoor! gefeliciteerd en plezier!

the sure thing
28 mei 2013, 21:21
De mira heeft een neck die richting "regular" gaat, maar helaas nog steeds typisch PRS dik en breed.... Helaas....

LRS
28 mei 2013, 21:29
Mooi, mooi, mooi!!! Enjoy!!!

jutter
28 mei 2013, 21:57
Sjeeezus weer een gitaartje, Lex! De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken😂😂
Leuk dingetje, nieuw? En wat voor halsprofiel heeft deze prs? Wide thin, wide thick? Zal geen fender c profiel zijn, dat is het grote nadeel van prs vind ik die wijde brede nekken!

Deze heeft een regular profiel. Niets mis mee, na een paar keer er op gespeeld te hebben weet je niet beter.
Hij is niet nieuw maar is wel zo goed als onbespeeld. Alleen wat hele fijne krasjes op de slagplaat zoals je ze ook in de winkel ziet hangen! De vorige eigenaar was er dan ook bloedzuinig op, net zoals op al zijn andere gitaarspullen. Dit is weer een treffertje!

jutter
28 mei 2013, 21:58
De mira heeft een neck die richting "regular" gaat, maar helaas nog steeds typisch PRS dik en breed.... Helaas....

Na een paar uurtjes spelen ben je er aan gewent hoor!

jutter
28 mei 2013, 21:59
Mooi, mooi, mooi!!! Enjoy!!!



Thanks! Ik vind het eigenlijk enorm saai, die zwarte kleur. Maar het misstaat hem ook niet!

jutter
28 mei 2013, 22:00
mooi ding hoor! gefeliciteerd en plezier!

Dank je! Het is een heerlijke player!

Hendriks
28 mei 2013, 22:47
Ik vind hem mooi .

jutter
28 mei 2013, 22:49
Ik vind hem mooi .

Bedankt Henk! Zit jij nu niet in Spanje?

Lexvandoef
28 mei 2013, 23:43
Toffe Mira! Ik heb zelf mijn CE24 net opnieuw goed afgesteld en het zijn echt toffe bakken! Congratz!

Hendriks
29 mei 2013, 00:09
Bedankt Henk! Zit jij nu niet in Spanje?
Ja ,heerlijk weer hier.

the sure thing
29 mei 2013, 07:37
Na een paar uurtjes spelen ben je er aan gewent hoor!

Helaas helaas... Ik heb al zooo vaak de overstap naar PRS overwogen. Een half jaar geleden kon ik een rode Mira kopen.... Maar die PRS halzen blijven voor mij een "no-go area". Ik kan daar niet aan wennen.

arjanb01
29 mei 2013, 08:26
Snap je niet inderdaad, die halzen. Hoe moeilijk is het om gewoon c of v halzen toe te passen op deze modellen. Hadden ze veel meer modellen verkocht lijkt mij. Die wijde halzen zijn echt irritant, maar sound en afwerking zijn met name heel mooi. Mooie rock planken zijn het door de combi van mahonie en maple top. Mooie bottom end sound.

Les Paul Reed Smith
29 mei 2013, 08:26
Mooie gitaar! Ik vind de Mira er altijd goed uit zien. Maar zwart is wel heel mooi.
Ik heb nog nooit op de Mira gespeeld. Moet ik toch eens doen.

Veel plezier er mee!

jutter
29 mei 2013, 09:10
Toffe Mira! Ik heb zelf mijn CE24 net opnieuw goed afgesteld en het zijn echt toffe bakken! Congratz!

Dank je Lex. De CE24 zijn ook fijne instrumenten!

jutter
29 mei 2013, 09:13
Ja ,heerlijk weer hier.

Geniet er maar van; hier regent het weer.......:(

jutter
29 mei 2013, 09:15
Helaas helaas... Ik heb al zooo vaak de overstap naar PRS overwogen. Een half jaar geleden kon ik een rode Mira kopen.... Maar die PRS halzen blijven voor mij een "no-go area". Ik kan daar niet aan wennen.

Dat is jammer. Heb je alle types necken al geprobeerd van PRS?

jutter
29 mei 2013, 09:20
Snap je niet inderdaad, die halzen. Hoe moeilijk is het om gewoon c of v halzen toe te passen op deze modellen. Hadden ze veel meer modellen verkocht lijkt mij. Die wijde halzen zijn echt irritant, maar sound en afwerking zijn met name heel mooi. Mooie rock planken zijn het door de combi van mahonie en maple top. Mooie bottom end sound.

PRS noemt deze neck (van mijn Mira) regular. Toch vind ik hem anders aanvoelen dan de andere regulars. Mijn Mira heeft trouwens geen maple top, hij is geheel van mahonie.

jutter
29 mei 2013, 09:21
Mooie gitaar! Ik vind de Mira er altijd goed uit zien. Maar zwart is wel heel mooi.
Ik heb nog nooit op de Mira gespeeld. Moet ik toch eens doen.

Veel plezier er mee!


Thanks man! Als je de kans hebt moet je de Mira toch eens proberen! Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom hoor!

jutter
29 mei 2013, 09:26
Ik kreeg vragen of de hals geschroefd is. Nee dus. Hier een foto van de achterkant:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20Mira/Mira008_zps75297001.jpg

Les Paul Reed Smith
29 mei 2013, 10:23
Thanks man! Als je de kans hebt moet je de Mira toch eens proberen! Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom hoor!

Ik ga hem zeker nog eens proberen. Hij is te leuk en niet al te duur. Ik woon in Lelystad. Maar misschien is een PRS meeting ook wel eens leuk. Kunnen we er nog meer zien en proberen.

arjanb01
29 mei 2013, 12:50
PRS noemt deze neck (van mijn Mira) regular. Toch vind ik hem anders aanvoelen dan de andere regulars. Mijn Mira heeft trouwens geen maple top, hij is geheel van mahonie.

Regular necks heb ik nooit geprobeerd, maar aan de foto van de achterkant te zien is het geen c of v neck, zoals ik dat gewend ben bij andere gitaren.
Volledig mahonie body geeft dus weel bottom end aan het geluid, lekker voor rock inderdaad ! Vooral als je veel slag en riffs speelt. Voor solo's mis ik dan een echte schreeuw en brul (hoog-mid). Dan is alder of maple/mahonie combi weer lekkerder !

denis.hermans
20 juni 2013, 16:10
Toch weer in de verkoop ? (marktplaats)