PDA

View Full Version : Dean Markley CD60 Niieuwe speaker?



jak
27 mei 2013, 21:23
Beste mensen,
Ik heb een Dean Markley CD60 uit ongeveer 1985. Er zit een originele Magnum speaker in van Celestion.
Hoe kan ik nou nagaan hoe ''versleten'' hij zou zijn?
En als ik hem vervang wat is dan aan te raden?
Dank u vast

cluseau
27 mei 2013, 22:15
Waarom zou een speaker versleten zijn?

Pepe
27 mei 2013, 22:17
Als je elke dag snippers membraam kan opzuigen wordt het misschien tijd om hem te vervangen.

jak
29 mei 2013, 21:07
Omdat hij 28 jaar oud is en ik er elke week met een octron 2 doorheen beuk? Of kan hij dan niet minder van kwaliteit worden?
Dank

jak
13 juli 2014, 18:58
Beste mensen,
Mijn speaker is dus nu kapot van mijn Dean markley cd60.
Het is een buizenversterker van 60watt.
Ik heb geen idee hoeveel watt de nieuwe speaker moet worden. Heeft misschien iemand advies hoe een speaker te kiezen? Ik speel stevige rock dus hij moet denk ik wel wat afkunnen.
Bedankt vast

Brum
13 juli 2014, 20:12
Echt zeker weten dat de speaker kapot is en dat het niet ergens anders aan ligt? Normaal gesproken gaat een speaker niet zomaar kapot, ook niet van hoger volume. Er zijn maar zat speakers in omloop die wel even ouder zijn dan 28 jaar oud en mensen staan een nier af om die te pakken te krijgen. Nou ken ik die Magnum speakers niet, het zou kunnen dat ze niet van geweldige kwaliteit zijn...:dontgeti:

In het geval echt kapot, achterop de speaker staat vast het vermogen en impedantie (ohm). Zolang de impedantie gelijk is en de speaker minimaal het vermogen van de amp aankan zit je goed. Celestion is dan wel de meest aangewezen optie, maar er zijn natuurlijk legio merken.

jak
14 juli 2014, 13:31
Bedankt voor de reactie. Hij is echt kapot. Scheur in de rand en veel schilfers. Ik zat te denken aan een celestion cl 80. Een allrounder. Die duurdere alnicos zijn die altijd zo laag qua wattage? Ik had tonetubby overwogen maar die is 50 watt. Niet genoeg dan ? Bedankt vast en groet

peter_heijnen
14 juli 2014, 13:42
http://celestion.com/product/123/g12m65_creamback/

jak
14 juli 2014, 16:54
Hey die creamback had ik nog niet opgemerkt! Lijkt me wel wat! Dank u!

jak
16 juli 2014, 16:42
Hoi allemaal. Ik heb dus bij Bax de creamback besteld dinsdag. En gisteren erin gezet en getest. Hij is super. Niet zo "bright" als de originele maar beetje hoog erbij en ok. Ik kan zeggen dat hij van dikke fuzz en een octaver niet warm of koud wordt.
Bedankt voor de tip Peter heijnen!