PDA

View Full Version : Op zoek naar een 'Django'-guitar in Belgie?



angorawol
25 juni 2003, 00:38
Weet er iemand uit Belgie een zaak waar men gitaren heeft van het 'django'-model (andere benamingen: Maccaferri- Selmer - Manouche - Gypsy)
In Nederland heb ik wel een paar winkels gezien (en uiteraard in Frankrijk), maar in Belgie zijn deze soort gitaren onvindbaar.
iemand??

willem1940
25 juni 2003, 01:38
Ze worden maar af en toe in kleine serie door een bouwer nagemaakt.

Kijk op http://www.lollomeier.nl/ en gebruik de contactlink om Lollo Meier zelf daarnaar te vragen, hij weet de weg.

koen_V
25 juni 2003, 08:12
Ik geloof dat yamaha er ook maakt.
Mijn gitaarleraar had laatst zo een te koop staan, en ik dacht dat het yamaha was.
Kijk eens op www.meetmusic.com, daar stond er welliswaar een hele poos geleden een te koop aangeboden.

koen_V
25 juni 2003, 08:16
hier staat er een te koop http://www.thestring.com
Van het merk vintage voor 495€.

angorawol
25 juni 2003, 11:38
Bedankt voor de tips
Ja in Nederland schijnen ze eenvoudiger te vinden dan in Belgie.
De namen van bouwers zijn mij bekend, en de betere merken ook.
Spijtig genoeg behoort Vintage daar niet bij (ook Woodland niet).
Het zijn eerder Saga 'Gitane' D500, Patenotte en enkele Hoyer. Tenminste de beginnersgitaren.

willem1940
25 juni 2003, 13:05
Misschien heeft Lollo Meier er enige op voorraad. Ik taxeer hem er wel op dat hij dan de beste zal hebben uitgezocht. Al geluisterd hoe hij zijn solo's maakt?
Soms ook samen met leden van de groep van Roger Moreno.

Af en toe hebben ze een geboekt optreden in Café-chantant "Classic", Cauberg 22, Valkenburg (Lb, NLD).

Daar is op niet-geboekte dagen "open podium" in hoog wisseltempo, met 2 matig versterkte Spaanse gitaren en 1 Ovation, piano, drums en zang-installatie gereed.

Open vrijdag en zaterdag na 20:30u, zondag na 14:30u, niet op feestdagen en niet tijdens carnaval.

angorawol
26 juni 2003, 00:35
Maar nu weet ik nog niet of deze soort gitaren in Belgie te vinden zijn. Het geboorteland van Django Reinhardt, potverdorie.
Het is en blijft een 'apenland'

willem1940
26 juni 2003, 01:09
Heb je al gevraagd bij Rombaux Brugge?

angorawol
26 juni 2003, 09:12
Nee, eerlijk gezegd zou het kunnen dat in Gent of Brugge de kans iets groter is dankzij de familie Decauter (van Waso), en de Limburger-familie en vroeger met Fapy Lafertin natuurlijk. Maar het kan ook dat deze mensen gewoon naar Parijs hun inkopen gingen doen.

willem1940
26 juni 2003, 15:41
Ik dacht aan Rombaux omdat die een grote instrumenten-afdeling lijkt te hebben en bovendien op Net een wel heel flinke pagina wijdt aan Django-muziek.

angorawol
26 juni 2003, 17:37
Ik ben ondertussen naar mijn gitarenboer gestapt met het verzoek er een paar in te trekken, hij had er wel oren naar (Strings & Things in Antwerpen)
Bedankt voor je tips

suzy
13 februari 2007, 22:17
[QUOTE=angorawol]Weet er iemand uit Belgie een zaak waar men gitaren heeft van het 'django'-model (andere benamingen: Maccaferri- Selmer - Manouche - Gyps


Hallo deze is te koop in de musicstore maaseik. Het model dat op advies van lollo meier is gemaak, door een bouwer in nederland.
Neem ook eens contact op met Lollo meier www.lollomeier.nl

suzy
13 februari 2007, 22:25
De nieuwe cd van lollo meier is uit en is geweldig goed. Opgenomen met de Belgische Violist Tcha limberger. Dave Kelbie (uk) en Andy Crowdy (UK)

www.gypsymusic.nl

Ratdawg
13 februari 2007, 22:29
Alla Breve in Roeselare heeft er staan. Weet wel niet meer welk merk precies.

greencharlie
15 februari 2007, 12:59
Probeer Hills Music in Brussel.
Vlakbij Ancien belgique; die heeft enkel akkoestische instrumenten.

http://www.hillsmusic.be/

Tupelo
16 februari 2007, 19:56
Zo weer een lijk opgegraven...

Bij Luthiers in Den Bosch zag ik er ook één hangen; al vermoed ik dat de topic starter al lang afgehaakt is of voorzien.

...rock...
16 februari 2007, 20:27
Hills music is er denkik het beste voor een 'echte' gitane, heb ik vandaag op gespeeld wat een prachtdinge hé...