PDA

View Full Version : Toepasselijk nummer voor date



Sander.
27 mei 2013, 19:58
Hallo allemaal,

Binnenkort heb ik een date :D. Hij heeft me gevraagd om een nummer op mn gitaar te spelen, alleen er is dus een probleem xD ... Ik ben nog een beginner, dus lang niet alle nummers zijn te doen... Ik heb zelf al best veel rond gezocht, maar 'Trying Not To Love You' van Nickelback leek me tot nu toe het geschikst, al is dat denk ik nog niet het beste nummer... Weten jullie misschien betere nummers? Ik ben echt compleet leeg met dat soort nummer... :???:
Ik speel op een elektrisch gitaar ;) .

Bij voorbaat dank :D !!!

Sander

barno
27 mei 2013, 20:25
niet dat de algemene concensus onder muzikanten ertoe doet maar volgens die concensus dus is Nickelback euh...zowat het schlechtste wat de rockmuziek is overkomen de laatste decennia :)

Sander.
27 mei 2013, 20:27
niet dat de algemene concensus onder muzikanten ertoe doet maar volgens die concensus dus is Nickelback euh...zowat het schlechtste wat de rockmuziek is overkomen de laatste decennia :)

Daarom vraag ik ook jullie hulp xD . Al vind ik trouwens Nickelback wel goed :) .

barno
27 mei 2013, 20:40
da's goed, want muzikanten kennende zal er ooit wel een tijd komen waarin Nickelback weer wel mag :)

tja, helpen met die keuze is moeilijk, zelf zou ik het doen met wat humor en dus een Beyonceetje ofzo coveren :)

Sander.
27 mei 2013, 20:43
da's goed, want muzikanten kennende zal er ooit wel een tijd komen waarin Nickelback weer wel mag :)

tja, helpen met die keuze is moeilijk, zelf zou ik het doen met wat humor en dus een Beyonceetje ofzo coveren :)
Even een dom noob vraagje hoor: Maar werkt de akoestische gitaar hetzelfde als een elektrische qua frets? Want dat maakt het bij dat soort nummers veel makkelijker om tabs te zoeken :) . (dus dat de 10e fret op een akoestische ook de 10e op een elektrische is)

grayfink
27 mei 2013, 21:15
Nee, je moet een wiskundige formule toepassen om de juiste fret uit te rekenen. :chicken:

Natuurlijk is dat het zelfde.

Ace 1.15.19
28 mei 2013, 00:26
Nickelback! :rockon:

grayfink
28 mei 2013, 00:49
Your body is a wonderland - John Mayer, is niet zo moeilijk.

Pepe
28 mei 2013, 01:21
First date van Blink 182 lijkt me vrij toepasselijk in dit kader?

SantaX
28 mei 2013, 04:57
Love me tender? Herkenbaar, niet te lastig en heel klef.
Overigens hulde voor dit coming out topic. Dat had ik hier op deze site niet verwacht om eerlijk te zijn.
Stom eigenlijk van me. Dat ik dit bijzonder vind.

Sander.
28 mei 2013, 07:05
Heel erg bedankt :) Ik ga ze vanmiddag allemaal even bekijken :D !
Zelf had ik ook nog een nummertje van Bruno Mars in gedachten, maar ik denk dat die jullie gaven misschien nog wel beter zijn :) Zoals gezegd ga ik er vanmiddag naar kijken.
@SantaX
^.^ Helaas is het nu nog bijzonder.. Er zijn meer mensen homosexueel dan dat je zo zou denken ;) (is uit onderzoeken gebleken).

SantaX
28 mei 2013, 07:14
Heel erg bedankt :) Ik ga ze vanmiddag allemaal even bekijken :D !
@SantaX
^.^ Helaas is het nu nog bijzonder.. Er zijn meer mensen homosexueel dan dat je zo zou denken ;) .

Oh schei uit man. Twee van mijn neven zijn homosexueel. Van eentje is de man eens op sterven na doodgeslagen omdat hij homo is. Ik ging regelmatig met ze stappen, maar we zijn eens over de kermis in maastricht gelopen. Sindsdien weet ik dat het verdomd gevaarlijk is om openbaar homo te zijn. Ben er echt van geschrokken hoeveel opmerkingen en agressie ze voor de kiezen kregen. Toegegeven, eentje noemt zichzelf volledig terecht supernicht, maar ik schrok toch van de reacties. Zo tolerant zijn we niet in Nederland en het waren geen turken of marocs maar overwegend blonde limburgers die de grootste bek hadden. Eye-opener voor me geweest!

Gesualdo
28 mei 2013, 15:30
http://www.youtube.com/watch?v=vMTEtDBHGY4

Sander.
28 mei 2013, 16:01
Oh schei uit man. Twee van mijn neven zijn homosexueel. Van eentje is de man eens op sterven na doodgeslagen omdat hij homo is. Ik ging regelmatig met ze stappen, maar we zijn eens over de kermis in maastricht gelopen. Sindsdien weet ik dat het verdomd gevaarlijk is om openbaar homo te zijn. Ben er echt van geschrokken hoeveel opmerkingen en agressie ze voor de kiezen kregen. Toegegeven, eentje noemt zichzelf volledig terecht supernicht, maar ik schrok toch van de reacties. Zo tolerant zijn we niet in Nederland en het waren geen turken of marocs maar overwegend blonde limburgers die de grootste bek hadden. Eye-opener voor me geweest!
Wil hier even kort op ingaan, want het was niet de bedoeling dat het topic over homosexualiteit ging ;) . Ik leef erg mee met je neven, en vind het ook echt verschrikkelijk wat er is gebeurd. Dit had nooit mogen gebeuren!! Hier is geen excuus voor!! Echt verschrikkelijk, dat mensen elkaar niet accepteren zoals de ander is.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat zo'n stuk mij nou niet echt bepaald helpt voor mn coming out bij famillie en vrienden :p . Maarja, dat is mijn zorg xD .

Heb nu nog even geen tijd, vanavond ga ik alle nummers luisteren :D ! Jullie horen mijn reactie snel :) !

Rizz
28 mei 2013, 19:56
Ik zat net lekker op m'n balkonnetje in het zonnetje te pingelen en ineens schoot Paul Weller in me op met het nummer Wild Wood. Heerlijk zonnig maar relaxed nummertje en vocaal kan je er echt mee scoren. 4 akkoordjes het hele nummer lang. Gaat over onthaasten in deze drukke wereld.

Wat je ook kiest, op voorhand wens ik je veel plezier met je date!

SantaX
28 mei 2013, 21:21
Wil hier even kort op ingaan, want het was niet de bedoeling dat het topic over homosexualiteit ging ;) . Ik leef erg mee met je neven, en vind het ook echt verschrikkelijk wat er is gebeurd. Dit had nooit mogen gebeuren!! Hier is geen excuus voor!! Echt verschrikkelijk, dat mensen elkaar niet accepteren zoals de ander is.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat zo'n stuk mij nou niet echt bepaald helpt voor mn coming out bij famillie en vrienden :p . Maarja, dat is mijn zorg xD .

Heb nu nog even geen tijd, vanavond ga ik alle nummers luisteren :D ! Jullie horen mijn reactie snel :) !

Pardon, dat was ook ondoordacht van me. Wilde je topic ook zeker niet kapen!

Sander.
30 mei 2013, 07:05
Bedankt allemaal :) ! Ik heb enkele nummers gekozen die ik ga proberen, en welke me op het eind het best lukt ga ik spelen :) !

SantaX
30 mei 2013, 08:02
Succes! Ik duim voor een goede afloop :ok:

Pepe
30 mei 2013, 10:18
Mooi.
Ik doe er nog 2 die niet alleen geschreven zijn op akoestisch gitaar maar altijd bijzonder goed vallen bij de dames wat ze min of meer standaard materiaal maakt.



http://www.youtube.com/watch?v=Ffgsf3pqaD8

http://www.youtube.com/watch?v=y8pvXLVu8Yk

Gesualdo
30 mei 2013, 10:36
Mooi.
Ik doe er nog 2 die niet alleen geschreven zijn op akoestisch gitaar maar altijd bijzonder goed vallen bij de dames wat ze min of meer standaard materiaal maakt.


Soms kan het lezen van een topic geen kwaad ;)

Rizz
30 mei 2013, 10:37
Soms kan het lezen van een topic geen kwaad ;)

Een hele flauwe komt direct in me op.. :D iets met mannetje en vrouwtje.. :soinnocent:

Pepe
30 mei 2013, 10:49
Soms kan het lezen van een topic geen kwaad ;)


Je bedoelt, als ik " heren " had gepost waar " vrouwen" staat was het politiek correct geweest in een topic wat door een homo gestart is?

Als jij het topic goed gelezen had je kunnen weten dat ik het gelezen had.

Maar ik snap je reactie niet goed? Terechtwijzing? Orde handhaving?

SantaX
30 mei 2013, 11:02
Haha, ik kon een kleine lach ook niet onderdrukken :grouphug:

Edit: maar je hebt wel gelijk wat de nummers betreft.

arnoldtims
30 mei 2013, 11:05
Het topic gaat niet over homoseksualiteit en het is ook aardig privé maar ik vind het dapper van je dat je het durft te zeggen hier. En al een date, daar was ik nog niet aan toe op mijn 15e, vind dat echt erg dapper. Als iemand me toen gevraagd had voor een date dan had ik ontkent dat ik homo was, veel te bang om uiteindelijk gepest of belachelijk gemaakt te worden.
Als ik het goed begrijp heb je nog geen coming out gehad.
Mijn coming out ligt al ver achter me maar ik weet nog pressies hoe spannend het was.
Toch is het me erg mee gevallen en ik weet natuurlijk niks van jou familie maar je hebt grote kans dat zij ook anders reageren dan je verwacht.
En als de reactie toch wat negatief zou zijn moet je niet vergeten dat ook jij er niet in 1 dag aan was gewend, geef ze de tijd.

Sorry als je vind dat dit te persoonlijk is maar ik wou je toch even een hart onder de riem steken en laten merken dat je ook hier op dit forum niet de enige bent.

showband
30 mei 2013, 12:52
Misschien te laat maar
"real men" van joe jackson is een redelijk compleet nummer in context van de tweede discussie. Maar dat terzijde.

7ender
30 mei 2013, 17:53
Nee, je moet een wiskundige formule toepassen om de juiste fret uit te rekenen. :chicken:

Natuurlijk is dat het zelfde.

:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

GuitarL91
10 juni 2013, 16:12
upDATE?:cheerup:

Sander.
12 juni 2013, 10:50
Sorry voor de late update :o Goed dat je me er nog helpt aan herrineren GuitarL91 :)

Bedankt voor alle hulp, en alle posts :)
@Arnoldtims
Bedankt voor je tekst :D
Ik ben idd nog niet uit de kast voor iedereen, sommige mensen weten het (waaronder mijn ouders) Verder moet ik even kijken hoe het gaat, omdat ik eigenlijk slecht tegen mensen kan liegen, en daarom gewoon graag tegen iedereen de waarheid wil zeggen :) . Verder kan ik geen details geven, omdat ik bang ben dat iemand uit mijn privé leven dit toevallig leest, en dat kan koppelen aan mijn leven; en dat is nou niet echt op de beste manier haha xD.

De date is helaas niet doorgegaan... Hij had iemand anders ontmoet, en dat was 'liefde op het eerste gezicht' haha. Dusja. Echt bij toeval, heeft iemand anders me ook nog uitgevraagd voor dit weekend XD En hij kan super goed gitaar spelen :o . We hebben afgesproken om samen een nummer te gaan spelen in de zomervakantie (als we verder gaan dan de eerste date, wat waarschijnlijk wel zo is want we praten hele dagen door via whatsapp & skype XD), wat Californication van TRHCP is geworden.
Natuurlijk zal ik nog wel een nummer voor hem gaan spelen uit dit topic, maar op het moment liggen de oefeningen daar van een beetje stil (druk druk druk op school.. Niet normaal).