PDA

View Full Version : Welke allround gitaar aanschaffen



spike67
27 mei 2013, 15:26
Hallo

Ik heb nu een Gibson les paul faded 2008 en een Ibanez roadstar.
De les paul kan ik niet voor alle pop muziek gebruiken en zoek daarom nog een allround gitaar erbij.
Hij gaat gebruikt worden voor de cleanere partijen voor nummers van Pink, Anouk, Adele.
Ook wil ik hem voor pop, rock en blues gebruiken.
Volgens mij kan ik dan beter ook een humbucker gebruiken. (dus HSS)
Wat adviseren jullie? Fender strat select of PRS.
gebruikte versterkers Engl thunder, peavey classic 30, en pedalbak line6 M13

gr

DennisZw
27 mei 2013, 15:48
hoe kom je er bij dat je jouw les paul niet voor alle pop muziek kunt gebruiken?

Pepe
27 mei 2013, 16:00
Nouja, dat mag ie vinden, dat is min of meer het uitgangspunt dan. Bij mij staat de Les Paul ook achterin de rij wegens geschiktere kandidaten voor de dingen die ik doe.

Ik zou zeggen een 335 of tele maar aangezien je al in HSS configuratie en Engl denkt zit je op een heel ander spoor. Ik zou niet snel een vlees noch vis oplossing zoeken maar dat is persoonlijk, voor top40 bands schijnt het prima te werken.

Rooker
27 mei 2013, 16:21
Een Fender strat select natuurlijk. Alleen al omdat hij zo mooi is:mmmm:.

Swaag
27 mei 2013, 16:50
Allround= Tele.

dml
27 mei 2013, 16:57
Een gitaar is net zo all-round als zijn bespeler. Punt.

barno
27 mei 2013, 17:00
Een gitaar is net zo all-round als zijn bespeler. Punt.

dat klopt maar een beetje : ga maar eens slide rootsblues spelen op een ibanez straaljager ...

Pepe
27 mei 2013, 17:29
ja, het klinkt wel goed van DML maar die loopt ook niet met een Egmond over het podium....

Mitch
27 mei 2013, 17:30
Tweedehands PRS kan dan wel eens erg goed uitpakken. 'Warm' genoeg om clean goed te klinken met een Thunder maar ook weer niet te dik. Tele, SG of 335-achtige gitaren zijn ook vaak verrassend veelzijdig inzetbaar, maar daar zoek je het zelf niet zie ik.

Ik ben zelf zo'n atechnische speler die maar een paar kleine variaties in zijn spel heeft, waardoor ik toch ook wel aangewezen ben op verschillende gitaren voor verschillende sounds. Dat gezegd hebbende: deze week ga ik voor onze pop/rock set (van funky tot drop D) gewoon een keer de hele avond mijn met P90s uitgeruste 335 knockoff gebruiken. Omdat -ie 't kan :listen:

Brum
27 mei 2013, 18:14
Allround= Tele.

Een beetje van dit, al dan niet, met splitbare humbucker in de brugpositie. En een beetje van DML, want daar zit absoluut ook waarheid in. Was er één allround gitaar, dan hadden we het niet zo heel moeilijk meer qua keuze natuurlijk.

jutter
27 mei 2013, 18:23
Ik sluit me bij Mitch aan. Kies dan wel voor een PRS met coilsplit.

Sinner1980
27 mei 2013, 19:06
Strat of tele natuurlijk! En dan zonder humbucker natuurlijk tenzij je eeuwig wilt branden in de hel...;)

arjanb01
27 mei 2013, 19:33
Musicman luke 2 of 3, in hss combi. Heb m'n luke 3 al bijna een jaar en m'n luke 2 bijna 10 jaar en die heeft heel veel zalen en dampende feesttenten gezien ! Allrounder krijg je het niet ! Er staat zelfs een luke 1 op mp als je van Floyd roses houdt!

B0UDEWIJN
27 mei 2013, 20:21
Ik heb nu zelf een Ibanez SA met coilsplit, en het valt me echt op hoe veelzijdig die is, zou je ook eens kunnen proberen... als je moet kiezen tussen een prs en een strat zou ik gaan voor een prs, maar dan alleen omdat ze zo mooi zijn:mmmm:

barno
27 mei 2013, 20:43
De meest veelzijdige gitaren zijn officieel natuurlijk semi acoustische dingen want er bestaat een pak meer dan rock. dus 335 of mss nog beter 135 : kan je ècht alle kanten mee op.

DennisZw
27 mei 2013, 20:49
De meest veelzijdige gitaren zijn officieel natuurlijk semi acoustische dingen want er bestaat een pak meer dan rock. dus 335 of mss nog beter 135 : kan je ècht alle kanten mee op.


http://youtu.be/uIDqlTnFsK8

en als je een wat kleinere body wilt is er altijd nog de es339

barno
27 mei 2013, 21:01
http://youtu.be/uIDqlTnFsK8

en als je een wat kleinere body wilt is er altijd nog de es339


stukje phil x gaat er altijd in maar hardly een voorbeeld van veelzijdigheid want phil speelt Altijd rock, weliswaar verschrikkelijk goed :)

Useless
27 mei 2013, 21:17
Chris Larkin gitaren zijn ook enorm veelzijdig. Je moet natuurlijk een beetje voor de vorm zijn.
Zeer goede kwaliteit ook.

spike67
28 mei 2013, 11:13
Ik zit niet vast aan die Engl thunder hoor ik zou ook wel een andere amp kunnen kopen.
zoals Vox, Etc.....

SantaX
28 mei 2013, 11:24
Al genoemd, maar voor veelzijdigheid pak ik een strat. Voor veelzijdige uber-ritme een tele.

Eko
28 mei 2013, 14:58
Als je goedkoper uit wilt zijn , denk eens aan een Blade. Strat of tel model met actieve electronica waarmee je in een oogwenk je geluid opdikt naar HB en met 1 tikje terug naar cleansville met de singlecoils.
Kan mijn Nitrobird ook aanbevelen , maar kan zijn dat dit boven budget uit gaat.

Tupelo
28 mei 2013, 17:41
Godin LGX.