PDA

View Full Version : Ervaringen ovation



melissahoi
27 mei 2013, 13:16
Hallo

Ik zit er over na te denken om een ovation Celebrity gitaar te kopen. Ik hoor zo eens af en toe hoe een ovation klinkt maar nu vraag ik me af hoe het speelt. Hebben jullie er ervaringen mee en al is dat zo is het een aanrader?

Ik speel nu op een Tanglewood TSJ CE BK en een Alhambra 1P.

Liefs

Rizz
27 mei 2013, 13:28
In een grijs verleden heb ik ooit 's een optreden gedaan met een ovation en ik kan me herinneren dat ik onder de indruk was van de gitaar. En heel comfortabel.. Buiten dat ik het spuuglelijke dingen vind, maar dat terzijde. Er is een hele cultstatus omheen en het zijn geen slechte gitaren. Wat ik dan wel zou doen is 2e hands een stapje hoger pakken voor hetzelfde geld. Er staat nu wel een hele mooie vintage balladeer tobaccoburst te koop op MP (niet van mij!) waar nog wel iets vanaf kan..

Hoe het speelt, kan alleen jij bepalen, ik zou dan ook lekker gaan testen. Ook een tweedehands waar je op geboden hebt, hoef je niet te kopen!

kwispelhond
27 mei 2013, 14:23
Ik heb zelf ook een Ovation, ok eentje uit een iets andere prijsklasse :) maar da's een prima gitaar. Het geluid? Tja, daar houd je van of niet, het is gewoon anders en dat ligt je wel of niet. Ik speel er thuis niet veel op maar als ik hem eens pak vinden vele mensen het mijn best klinkende gitaar. Daar ben ik het zelf dan weer niet mee eens maar als je van een dominant sprankelend en glashelder hoog houd kan ik me het wel voorstellen.

Waar ik het ding voor heb en wat het sterke punt is van alle Ovations, ook de goedkope, is om er versterkt in een volledige band mee op te treden. De Ovations zijn de enige gitaren die ik ken die versterkt beter klinken dan akoestisch en ik ken verder ook niets dat maar in de buurt komt wat betreft bestand zijn tegen feedback en rondzingen en zo.

Een vriend van mij heeft zo'n Chineese Celebrity gehad en uiteraard kwam dat ding niet in de buurt van die van mij, niet qua geluid en ook niet qua bespeelbaarheid maar dat is geen eerlijke vergelijking want we praten hier dan ook wel over een aanzienlijk prijsverschil, maar ook die was versterkt gewoon meer dan redelijk. Het enige wat me er echt niet aan beviel was de hals, veel te smal voor mij en dat was ook voor mijn vriend de reden om hem weer te verkopen, wij konden er beiden niet aan wennen maar daar kan jij heel anders over denken.

Je hebt alleen wel altijd een gitaarband nodig want ze glijden wel van je been af. Die van mij heeft in de knieholte een ruw stuk maar da's niet genoeg wat die zakt langzaam weg, dat Chinese ding had dat niet en die lag gelijk plat op je schoot!

melissahoi
27 mei 2013, 16:53
Hallo

Is een Applause dan beter?
Ik heb niet zo een heel hoog budget ik ga tot de 500 euro, maar zou er misschien dan ook een andere vervanger voor zijn die ook heel goed is?

kwispelhond
27 mei 2013, 17:08
nee, is in het beste geval gelijk aan een goedkope Ovation, Applause was vroeger het budget-merk van Ovation, tegenwoordig brengen ze alles onder hetzelfde merk uit dus ook de budget modellen. Het zal je duidelijk zijn dat je dan niet koopt wat je favoriete artiest gebruikt maar daarmee hoeft het nog geen prul te zijn.

Er is maar één manier om deze vraag voor jezelf te beantwoorden, ga naar een muziekzaak en pak er een paar beet. Vergeet je tunertje niet en doe het als het even kan met je gitaar vriend/vriendin, laat die ook even spelen zodat je ook hoort hoe het ding echt klinkt. In de meeste muziekzaken waar ik de afgelopen tijd ben geweest hingen er meerdere binnen jou budget.

GuitarL91
27 mei 2013, 17:54
Ik heb zelf een Lag T66DCE, voor de prijs een uitstekende gitaar. Ik had zelf nog niet van het merk gehoord, maar ik werd er door mijn muziekzaak op gewezen, voornamelijk op de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding (en mooi design). Ik speelde erop, vergeleek met andere gitaren in dezelfde prijsklasse en niks haalde het er voor mij bij. Bottom line is dat adviezen in muziekzaken altijd handig zijn. Leg uit wat je zoekt, wat je zelf tegen bent gekomen op basis van je research en spelen en vergelijken maar. En tenslotte iets aanschaffen, wij moeten die economie immers draaiende houden:B

muziekschuur
27 mei 2013, 18:17
Ovation doet zijn eigen ding. Met de Magnum bas, zijn electrische gitaren en met zijn acoustische gitaren. Versterkt klinken ze machtig en werken prima in een rock'n roll setting. Ze hebben zich bewezen en ze hebben een reputatie om rekening mee te houden. Ze zijn ook erg bedreven in electronica en kunststoffen. Ze werken met glasfiber, aluminium en carbon. Ze maken hele hele mooie innovatieve producten. Leer het bedrijf eerst wat kennen. Want misschien hebben ze iets (voor jou) onbekends gemaakt wat in JOUW straatje past.

ccc
28 mei 2013, 20:47
Ovation is onterecht een beetje in de verdomdhoek terecht gekomen. Innovatief wordt niet altijd gesmaakt in de wereld van de akoestische gitaren.

Dutch66
6 juni 2013, 10:40
Ik heb zelf ook een Ovation, ok eentje uit een iets andere prijsklasse :) maar da's een prima gitaar. Het geluid? Tja, daar houd je van of niet, het is gewoon anders en dat ligt je wel of niet. Ik speel er thuis niet veel op maar als ik hem eens pak vinden vele mensen het mijn best klinkende gitaar. Daar ben ik het zelf dan weer niet mee eens maar als je van een dominant sprankelend en glashelder hoog houd kan ik me het wel voorstellen.

Waar ik het ding voor heb en wat het sterke punt is van alle Ovations, ook de goedkope, is om er versterkt in een volledige band mee op te treden. De Ovations zijn de enige gitaren die ik ken die versterkt beter klinken dan akoestisch en ik ken verder ook niets dat maar in de buurt komt wat betreft bestand zijn tegen feedback en rondzingen en zo.

Een vriend van mij heeft zo'n Chineese Celebrity gehad en uiteraard kwam dat ding niet in de buurt van die van mij, niet qua geluid en ook niet qua bespeelbaarheid maar dat is geen eerlijke vergelijking want we praten hier dan ook wel over een aanzienlijk prijsverschil, maar ook die was versterkt gewoon meer dan redelijk. Het enige wat me er echt niet aan beviel was de hals, veel te smal voor mij en dat was ook voor mijn vriend de reden om hem weer te verkopen, wij konden er beiden niet aan wennen maar daar kan jij heel anders over denken.

Je hebt alleen wel altijd een gitaarband nodig want ze glijden wel van je been af. Die van mij heeft in de knieholte een ruw stuk maar da's niet genoeg wat die zakt langzaam weg, dat Chinese ding had dat niet en die lag gelijk plat op je schoot!

Hier sluit ik me van A tot Z helemaal bij aan, exact mijn ervaring. Ik heb zelf een Korean made Ovation Celebrity, een "betere goedkopere" zegmaar en ondanks dat iedereen het een prachtig ding vind met dito (versterkt) geluid, zal ik zelf nooit echt wennen aan deze gitaar. Een Ovation is jouw ding of niet, kwestie van proberen dus en niet de fout maken die ik jaren geleden wel maakte, klankmatig overrompeld denken "ach het zal wel wennen" ..

Moosie
7 juni 2013, 12:27
nee, is in het beste geval gelijk aan een goedkope Ovation, Applause was vroeger het budget-merk van Ovation

In het begin was de productie nog niet verplaatst naar het verre oosten. USA made Applause's schijnen best erg goed te zijn.

Celebrity
16 juni 2013, 22:59
Zojuist een ovation Celebrity 12 string gekocht bij Alphenaar Haarlem. Want goed afstellen is echt noodzaak. Maar dan heb je ook wat.
Ik doe hem nooit meer weg.