PDA

View Full Version : Tone Tubby speakers



SteavisSmokin
25 juni 2003, 01:17
Iemand hier ervaring met tone tubby speakers? Zijn gebaseerd op de oude Vox Bulldog speakers maar dan met een conus van hemp. zie -> http://www.tonetubby.com/

steven

sash
25 juni 2003, 01:21
Ja die heb ik een tijdje terug al gezien. Ook via jou dacht ik. Er spelen behoorlijk wat beroemdheden met een baggertoon mee (santana, clapton). Dus tja.... kweenie :D

Mr.Jay
25 juni 2003, 14:43
Iemand hier ervaring met tone tubby speakers? Zijn gebaseerd op de oude Vox Bulldog speakers maar dan met een conus van hemp. zie -> http://www.tonetubby.com/

steven

ik heb diezelfde met papercone, van Weber, prima speaker !!
k'hoef geen hemp, heb zelf wel een hemp !

Jay

Al
26 juni 2003, 00:51
[quote="Mr.Jayk'hoef geen hemp, heb zelf wel een hemp !Jay[/quote]

Is hemp niet verboden hier in Nederland?

Al

Mr.Jay
26 juni 2003, 09:40
[quote="Mr.Jayk'hoef geen hemp, heb zelf wel een hemp !Jay

Is hemp niet verboden hier in Nederland?

Al[/quote]
KLOPT...vandaar de blues.

Jay

SteavisSmokin
26 juni 2003, 15:33
hemp verboden in NL? Lijkt me sterk toch? Ga naar de coffeeshop om de hoek en 't barst van de hemp. :o En je ziet tegenwoordig ook weles kleding gemaakt van hemp.

r0etie
12 februari 2007, 21:47
Yep,

Ik heb een 12" hempcone alnico in mijn Fender HRD gemonteerd. Helemaal lekker. Het geluid heeft nu meer spreiding, is heerlijk romig in het hoog (eindelijk is mijn treble single coil van mijn strat bruikbaar), is mooi gedefiniëerd, heeft een mooi frequentieverloop, heeft geen z.g. conecry, maakt van een poor man's blues amp een heerlijk bruikbare vintage klinkende jazz/soul/funk/blues amp. Clean tot standje 2 gebruik ik hem voornamelijk voor jazz dingen. Zet ik hem op 4 met een THD hot plate er tussen is het een fantastische blues amp. De aanslag tik is verminderd, maar dat vind ik wel lekker. Wil je die tik wel, dan moet je ipv de alnico een ceramische tonetubby inbouwen. Door deze speaker heeft de toonregeling op mijn amp meer effectief bereik gekregen. Let wel, alle instellingen klinken goed, maar ik kan nu veel beter mijn eigen sound instellen.

Jammer is alleen dat ik net vernomen heb dat Haar Guitars gestopt is met de import. Net nu ik besloten had om twee tonetubby 40/40 ceramische 12 " speakers te willen kopen om in mijn rocktron cabs te zetten. Nu moet ik naar Duitsland om ze te kopen. Of heeft iemand van jullie nog een tip hoe het beter kan?

Paul.

harrie-beton
15 februari 2007, 09:25
je reageert op een topic met een post van 4 jaar geleden!

peter_heijnen
15 februari 2007, 10:23
Ja, maar wel met nuttige info! Ik ben best benieuwd naar die tubbies.

Powerchordschuiver
15 februari 2007, 13:33
[mod edit]
niet relevante opmerking

r0etie
16 februari 2007, 10:00
je reageert op een topic met een post van 4 jaar geleden!






Hihi, goed hè? Soms moet je wat dieper graven om de leuke topic's te vinden..........Ik wist trouwens niet dat die tubby's er vier jaar geleden al waren.

Mijn zoektocht naar een dealer komt waarschijnlijk uit in Duitsland. Tot nog toe zijn zij daar het goedkoopste, zelfs als ik vergelijk met rechtstreeks vanuit de VS bestellen. (raar of niet?)

Paul.

harrie-beton
16 februari 2007, 10:38
wat kosten die dingen dan in de USA en Duitsland?

jerome
16 februari 2007, 19:11
Yep,



Jammer is alleen dat ik net vernomen heb dat Haar Guitars gestopt is met de import. Net nu ik besloten had om twee tonetubby 40/40 ceramische 12 " speakers te willen kopen om in mijn rocktron cabs te zetten. Nu moet ik naar Duitsland om ze te kopen. Of heeft iemand van jullie nog een tip hoe het beter kan?

Paul.

Ja 2 Vox/Celestion Blue of Silver Alnico's erin proppen. Die zijn wel een stuk duurder denk ik, maar die klinken niet zo zompig....

r0etie
16 februari 2007, 19:20
Voor twee stuks Tonetubby ceramic 40/40 12";

$ 535,-- rechtstreeks vanuit de VS incl. verzendkosten. (407,90 EUR)
373.-- EUR vanuit Duitsland incl. verzendkosten.

Dus dat laatste ga ik dan maar doen.

Paul.

r0etie
19 maart 2007, 21:30
Joepie de poepie,

Vanmiddag zijn mijn tubby's binnengekomen met de post. Ik heb de kriebels in mijn buik. Als een kind op sinterklaas avond. Dus binnenkort inbouwen in mijn cabs, inspelen, en de basreflexpijpjes afstellen.

Als alles mee zit kan ik jullie over een paar weekjes weer wat meer vertellen over mijn nieuwe sound.

Groetjes,

Paul.

imlikeajungle
24 maart 2007, 16:44
Dure mod is dat, 375 euro :sssh:

r0etie
26 maart 2007, 23:16
Valt toch wel mee? Kwestie van sparen, keuzes maken, en een partner die daarin meegaat.....(ik heb het wel getroffen, hihi) :hippie:

Chris Winsemius
26 maart 2007, 23:25
Gewoon sparen :)

Klant van mij kocht gewoon ff 'n Celestion Alnico Blue en twee Alnico Golds...

r0etie
27 maart 2007, 19:04
Yep,

Als je eenmaal iets in je hoofd hebt.....

Bij mij heeft het te maken met mijn eigen sound. En ik heb er best wel wat voor over om dat voor elkaar te krijgen. De aanschaf moet voor mij wel duidelijk hoorbaar een verbetering opleveren, anders ga ik voor goedkopere alternatieven.

Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal. En sparen is niet iedereen zijn ding.

Want zoals de bluesgitarist, die net een prijs had gewonnen in de loterij, zei in een intervieuw;

"Wat ga je met dat geld doen?"
"Al mijn schulden aflossen."
"En de rest?"
"Die moeten nog maar even wachten...." ;)

Hee, Chris. Mooie site heb je daar. Kun jij niet de nieuwe importeur van Tone Tubby worden in Nederland?

Chris Winsemius
27 maart 2007, 19:53
Hee, Chris. Mooie site heb je daar. Kun jij niet de nieuwe importeur van Tone Tubby worden in Nederland?

Dank je, ik moet wel heel eerlijk zeggen dat m'n bedrijfswebsite echt 'ns ge-update moet worden maar door de drukte komt dat er niet van, m'n eigen homepage heb ik zelf gedaan :)

Qua ToneTubby-import; kan ik ff niet zeggen. Laatst heel veel geld in MercuryMagnetics trafo's gestoken en ik ben zeer te spreken over de leversnelheid v/d Celestion-importeur in Nederland en natuurlijk de kwaliteit v/d die speakers.

jacky
29 maart 2007, 23:49
Als je die tone tubby leuk vind kan je van eminence de cannabis rex een proberen geloof voor een derde van de prijs van een TT

Best leuke donker klinkende speaker

r0etie
14 mei 2007, 15:10
Dank je, ik moet wel heel eerlijk zeggen dat m'n bedrijfswebsite echt 'ns ge-update moet worden maar door de drukte komt dat er niet van, m'n eigen homepage heb ik zelf gedaan :)

Qua ToneTubby-import; kan ik ff niet zeggen. Laatst heel veel geld in MercuryMagnetics trafo's gestoken en ik ben zeer te spreken over de leversnelheid v/d Celestion-importeur in Nederland en natuurlijk de kwaliteit v/d die speakers.

Hee Chris,

Die choke en eindtrafo van MM, daar zie ik wel een interessante mod in. Maar heeft het nog een duidelijk hoorbare invloed op je toon als je de voedingstrafo ook gelijk vervangt door eentje van MM?

Vond trouwens die clip van je deluxe reverb clone met strat behoorlijk indrukwekkend....

Groet,

Paul. :strat:

Chris Winsemius
14 mei 2007, 15:31
Hoi Paul


Hee Chris,

Die choke en eindtrafo van MM, daar zie ik wel een interessante mod in. Maar heeft het nog een duidelijk hoorbare invloed op je toon als je de voedingstrafo ook gelijk vervangt door eentje van MM?

Ook hoor- en voelbaar maar de OT heeft de meeste impact. 'n Directe vergelijking bij de DR reïssues heb ik zelf nog niet gedaan maar ik moet binnenkort alle trafo's en de spoel vervangen in 'n reïssue DR, ik zal de bevindingen noteren en ook even (en natuurlijk) aan de eigenaar naar zijn bevindingen vragen. De MM voedingstrafo heeft in ieder geval 'n dikkere stack wat meestal voor 'n strakker laag zorgt. Naar mijn weten heeft Bluegate op dit forum (ook) alle trafo's + spoel vervangen in zijn reïssue.

In 'n directe vergelijking, bij 'n tweed Deluxe-achtige amp die ik heb gebouwd, tussen 'n MojoTone en 'n MM voedingstrafo speelde de laatste beduidend lekkerder en zat er meer detail in het geluid (die is er natuurlijk ingezet).


Vond trouwens die clip van je deluxe reverb clone met strat behoorlijk indrukwekkend....

Groet,

Paul. :strat:

Dank je! Ook even veel lof richting Mitch vooor de opname, gvink voor het lenen v/e mike en 1959SLP voor de puike ampmeeting waar ook diverse samples zijn gemaakt.
(and don't mind my sloppy playing , couple of beers on a sunday afternoon :D )

mVg!

Chris

r0etie
17 mei 2007, 20:25
Ha Chris, bedankt voor je info.

Mijn oude poor man's blues amp (Fender HRD) staat nu bij Len de buizendokter om de trafo's en choke te laten vervangen voor MM's. Len zit wat dichter bij Dordt, hopelijk vind je het niet erg storend in deze context dat mijn amp niet naar Vleuten is gegaan na je vriendelijke respons. Het is ook alweer meer dan 2 jaar geleden dat er een onderhoudsbeurtje aan gedaan is. Ik ben zeer benieuwd of ik minder snel luistermoe wordt na de mod. En of het geluid nou echt zo veel beter zal zijn als iedereen me laat geloven. Mijn verwachtingen zijn in elk geval hoog gespannen. Ik vond mijn nieuwe speaker (alnico tonetubby) al zo'n grote verbetering. Het enige wat nog overblijft na al die mod's is de kast, en de printplaten. Nou ja, daar hoop ik niet aan te hoeven beginnen. Maar ja, zeg nooit nooit natuurlijk.

Ik laat nog wel weten wat mijn bevindingen zijn. In juni heb ik een demo opname in een studio in Friesland. Hopelijk is mijn HRD dan alweer klaar, en heb ik nog even de tijd om hem een beetje in te spelen voor die tijd.

Groet,

Paul.

Chris Winsemius
19 mei 2007, 23:48
Hoi Paul

No hard feelings.

Len en Xavier van DrTube zijn met MMs begonnen na het beluisteren van wat amps van mij met zulke trafo's.

Post hier zeker nog over je bevindingen.