PDA

View Full Version : Gibson ES-390, ervaringen?



Hotpepper01
27 mei 2013, 08:14
Wie kan me iets vertellen over de Gibson ES390, een hollowbody ter grootte van de 339, voorzien van mini humbuckers.

http://www.coda-music.com/images/es390fc.jpg

Mooi om te zien, die 390. Maar......hoe zit het met de feedback?
Ik ben met name geinteresseerd in de mate van feedback bij hoger volume. Het is tenslotte een hollowbody, maar ook wel weer een kleine body. Hoe verhoudt zich dat tov de 339, 335 of 330? De 335 en de 339 zijn semi's, de 330 is ook full hollow. Klopt mijn verwachting dan dat de 390 iets minder feedbacked dan de 330 vanwege de kleinere body en mini's ipv P90 en wat meer dan de 339 vanwege het full hollow?

Pepe
27 mei 2013, 11:11
We hebben een nummer op de setlist waarbij ik alleen maar feedback, een bottleneck en een tremolo gebruik. Het is de kunst om de feedback te beheersen en het muzikaal te houden. Het is nog best een kunst om die feedback uberhaupt te krijgen op een 330, de amp moet dan echt omhoog geschroefd worden en je moet ervoor gaan staan. Soms lukt het nog beter met een fender thinline.

Mijn punt is, dont worry about feedback, dat valt reuze mee (of tegen in mijn geval) met een Gibson hollow body. Of je moet op serieuze oorlogsterkte spelen maar dat doe je doorgaans niet met een hollowbody gok ik.