PDA

View Full Version : Rio Palisander back



grizzly
26 mei 2013, 22:41
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik liep vorige week in Duitsland tegen 3 zuiver Rio Palissander backs aan van meer dan 50 jaar oud gedroogd hout. Zo goedkoop dat ik het niet heb laten liggen.
Helaas waren er geen sides meer bij te krijgen.
Wat raden jullie aan als zijkanten, wat zou hier het beste nog bij passen, (behalve Rio).

Daarbij ook nog 3 topjes van meer dan 100 jaar oud Ceder, uit wat ooit de prive verzameling van Larrivee was.;)

Javaca
27 mei 2013, 07:54
Rio is zooi, het is niet voor niets verboden. Smijt dat maar weg.

(In mijn richting ;))


En nu serieus:

Mooie vondst!

Het ligt vooral aan hoe de rugjes er uit zien, maar ook aan het model gitaar wat je gaat bouwen.

-Flamed maple
-Purperhart
-Sommige stukken cocobolo
-Cypres

Restjes niet weggooien, die kun je weer gebruiken voor kopbeleg, fineer op de brug, toetsinleg, onderblokinleg, handvatten van messen, plectrums, stukjes voor een rozet, enz. enz. (Ik gebruik het altijd tot de laatste splinter op).

Rizz
27 mei 2013, 08:07
Tis even zoeken, maar Honduras of panama rosewood kunnen wat kleur betreft ook in de buurt komen..

aramvroling
27 mei 2013, 08:12
Ik heb laatst bij eag-international een amazon rosewood steje gekocht, hij had verschillende maar deze donkere zou een leuke match kunnen zijn.
http://i1324.photobucket.com/albums/u620/aramgreuter/null_zps26f06f29.jpg
Als je amazon binding koopt krijg je een zijkant (voor 8 euro per zijkant).
Ik zou hem even een mailtje sturen.

grizzly
27 mei 2013, 19:55
Hi Aramvroling,

Ik zie op die site staan dat die Amazon rozewood binding 11Euro kost, maar dat het helaas maar 7cm breed is. Ruim te smal voor zijkant. Misschien dat er idd iets te regelen valt met een paar stukken van 11cm.

aramvroling
27 mei 2013, 20:50
Ik heb maple en ebony binding gekocht, en die maple is dezelfde maat als de sides (classical) maar die ebben is idd kleiner.
En als je de taal op engels zet verandeen de prijzen naar dollar, die miet je dan weer even terugzetten naar euro.
Overigens heeft espen.de ook diverse sides die interresant zijn. En die ze los verkopen.