PDA

View Full Version : houtsoorten enzo



iglo
25 juni 2003, 00:10
hallo luitjes...zijn we weer

vertel is het een en ander over de houtsoorten voor hals en body die jullie gebruiken (of zouden willen gebruiken) en het hoe en waarom...

halzen: maple/rosewood/paoferro, bodies: ...............

Horus
25 juni 2003, 12:58
Body: Koa met een spalted maple top. Koa ziet d'r ongelovelijk mooi uit maar is wel heel zeldzaam. Klinkt als mahony maar iets opener en sprankelender. Spalted maple doet niets met het geluid omdat het dood hout is, maar ziet d'r wel oogverblindend mooi uit met een mooie transparante finish.
Neck: Flame maple met pao ferro fingerboard of misschien mahonie met pao ferro fingerboard.

Ik heb nu ook een bas met een pao ferro fingerboard en dat ismie een portie lekker :) Niet zo glad als maple maar ook lang niet zo stroef als rosewood, heerlijk gewoon :) en mooi donker roodbruin. Wel met fretjes natuurlijk (fretloos ben ik nog niet aan toe).

De Teng
25 juni 2003, 13:10
Beetje rare vraag voor ons, die geen verstand hebben van de mooiste plankjes die er te krijgen zijn. Vraag dit aan een gitaarbouwer, wij lullen toch maar wat dom in de rondte... ;)

iglo
25 juni 2003, 13:13
hej Teng....is toch leuk om een beetje raak te lullen...

het hoeven ook niet de mooiste plankies te zijn, meer zo van: wat trekt je, en nog belangerijker: waarom

Clunk
25 juni 2003, 14:01
hmmz, ik heb er ook geen verstand van, heb wel ooit eens een link langs zien komen :D... met waterhout ertussen ofzo :P

maarreh, padauk en mahogany vind ik wel mooi, zoals bij die k5 van ibanez, mijn ibi is van mahogany, zit mij wel goed, is ook neit zo zwaar :P

zal wel...

Horus
25 juni 2003, 14:10
http://members.home.nl/vangeelen/guitar/wood.html

mijn site :D

Clunk
25 juni 2003, 16:08
jah, leuke site :D
dus u bouwt ook:P

en waarom staan er geen bassen bij :cry:

Horus
25 juni 2003, 16:49
ja, en zeg maar je hoor :)

het was een project voor mijn opleiding, en over gitaren wist ik toen eenvoudigweg meer te vertellen. Ik speel nog niet zo lag bas dus vandaar. Maar het wordt misschien wel eens tijd d'r wel meer op te zetten over bassen en bassisten en gitaristen dunkt mij.

Clunk
25 juni 2003, 18:38
ok :D

bassopotmus
25 juni 2003, 20:32
kijkt ook even in de FAQ..