PDA

View Full Version : Thomann bezoekje voor Gibson aankoop..



StevenStrat
26 mei 2013, 19:34
Ik ga binnen enkele dagen naar Thomann in duitsland een Les Paul aanschaffen.

Ze hebben een ruime keuze aan linkshandige (!) high-end LPs.

Zijn er aanraders ? Standard, traditional, R7, etc.

Ik ga zoveel mogelijk gitaren testen natuurlijk, zijn er dingen die ik moet op letten bij LPs ?




ben benieuwd !

kassie
26 mei 2013, 19:41
vergeet je portemonnee niet

arjanb01
26 mei 2013, 19:48
Ik zou een lp 58 vos aanraden, dat vind ik van de customshoppers de mooist klinkende, uitvoering in plaintop. Geweldige les Paul ! Heeft wel een vrij dikke 50ties nek, voordeel is dat het veel rust geeft bij het spelen.

Misery Signals
26 mei 2013, 20:20
Ik weet niet vanwaar je bent maar Thomann is boven Nürnberg bijna aan de Tsjechische grens... Dat is toch minstens 600 km enkele rit vanuit bv Utrecht ... Serieuze verplaatsing voor een aankoop. Kan je niet naar Music Store of Musik Produktiv?

MS

Sinner1980
26 mei 2013, 21:02
Ik ben vorig jaar bij Thomann geweest (op sollicitatie, ticket en hotel op hun kosten) en dat was cool, kan het je van harte aanbevelen. Zo'n mooie showroom zie je niet elke dag...
Wel een wereldreis maar ook een leuk uitje, Burgebrach is ook een grappig, pitoresk dorpje.

Misery Signals
26 mei 2013, 21:15
Dat bedrijf is zo groot als die hele dorpskern :)

http://www.kemmler-industriebau.de/fileadmin/user_upload/Referenzen-Bilder/Thomann_Luftbild.jpg

Soit voor Gibson geldt alles testen. En de beste eruit pikken voor het geld dat je wil besteden. Kan gewoon zijn dat een Standard beter is dan een R-XX

MS

StevenStrat
26 mei 2013, 21:22
Ik weet niet vanwaar je bent maar Thomann is boven Nürnberg bijna aan de Tsjechische grens... Dat is toch minstens 600 km enkele rit vanuit bv Utrecht ... Serieuze verplaatsing voor een aankoop. Kan je niet naar Music Store of Musik Produktiv?

MS

heb eens de sites gecheckt van MS en Mus Productiv, ze hebben niet het aanbod dat thomann heeft...

Bassa
26 mei 2013, 21:25
Ben wellis bij MS geweest, en het is best wel een rommeltje.... en de meeste gitaren worden niet meg liefde gebruikt door de klanten. Tis wel een geweldige winkel maar thomann lijkt me wel een paar stappen hoger.

Misery Signals
26 mei 2013, 22:49
Goh hangt allemaal wat bij elkaar denk ik.

MS is in de metropool Keulen, makkelijk bereikbaar. Iedereen loopt er zomaar binnen en buiten, gitaristen, verveelde pubers, mannen "die wel eens wat instrumenten willen bepotelen"... Gevolg veel instrumenten die ongelukjes hebben, ergens tegenaan getikt worden,...

Een trip naar het meer afgelegen Thomann maak je meer bewust, en mensen die er komen zijn vaker liefhebbers en behandelen de instrumenten daar navenant denk ik.

MS

Orpheo
27 mei 2013, 00:50
ah. ja dat is verder dan ik ook had verwacht! :D nooit eigenlijk zo over na gedacht, moet ik toegeven, dat ze zo ver weg zitten.

Sinner1980
27 mei 2013, 19:02
Puntje van aandacht: wat ik mij nog goed herinner, is dat je als klant volop kunt testen maar dat de mogelijkheid om meer van dezelfde modellen naast elkaar te testen er helaas niet is. Het is dus testmodelletje proberen en beneden (meerdere etages) ligt er een exemplaar uit het magazijn voor je klaar. Geldt overigens niet voor CS gitaren.

Ik vroeg hier destijds expliciet naar en vond het vreemd dat hier geen mogelijkheid voor bestaat. Misschien na wat aandringen...

Braindead
27 mei 2013, 21:59
Klinkt logisch. Als je bij Thomann wat bestelt dat is het ook gewoon nieuw. Ik heb wel eens bij winkels hier in NL wat besteld dat gewoon een gebruikte indruk maakte. Gewoon een bespeeld (demo) exemplaar dus. Gebruikt is bij Thomann B-stock.

Kingfisher
28 mei 2013, 10:43
Goh hangt allemaal wat bij elkaar denk ik.

MS is in de metropool Keulen, makkelijk bereikbaar. Iedereen loopt er zomaar binnen en buiten, gitaristen, verveelde pubers, mannen "die wel eens wat instrumenten willen bepotelen"... Gevolg veel instrumenten die ongelukjes hebben, ergens tegenaan getikt worden,...

Een trip naar het meer afgelegen Thomann maak je meer bewust, en mensen die er komen zijn vaker liefhebbers en behandelen de instrumenten daar navenant denk ik.

MS

een beetje een egocentrisch beeld: Thomann ligt ver voor ons, maar voor een pak mensen is het gewoon de (ietwat grote) gitaarboer-naast-de-deur. Dus de demomodellen zillen even afgeragd zijn als hier, hoor (incl. de bagger snaren).

Eko
28 mei 2013, 14:54
Wil niet vervelend zijn, maar je wilt bij de goedkoopste kopen en verwacht er de service van een Kees Dee.
Al eens gevraagd aan Kees of een andere goede dealer, of hij meerdere wil laten testen door je? Vaak is vragen en eerlijk zeggen of je budget hebt al een wonder waard. Goede dealers kunnen vaak meer geregeld krijgen bij een importeur. Soms is een telefoontje genoeg om enkele stuks van je voorkeur naar een dealer te krijgen zodat je kunt testen.
Nogmaals , een dealer doet dat als jij serieus bent. Behandel hem zoals je zelf behandelt wilt worden. Spaart je wellicht 1500 km rijden ( en de bijbehorende kosten......)

Johnvda
28 mei 2013, 15:02
Thomann is als Mekka:je moet er minstens èèn keer geweest zijn in je leven.

Kim Wilson
28 mei 2013, 15:06
Wil niet vervelend zijn, maar je wilt bij de goedkoopste kopen en verwacht er de service van een Kees Dee.
Al eens gevraagd aan Kees of een andere goede dealer, of hij meerdere wil laten testen door je? Vaak is vragen en eerlijk zeggen of je budget hebt al een wonder waard. Goede dealers kunnen vaak meer geregeld krijgen bij een importeur. Soms is een telefoontje genoeg om enkele stuks van je voorkeur naar een dealer te krijgen zodat je kunt testen.
Nogmaals , een dealer doet dat als jij serieus bent. Behandel hem zoals je zelf behandelt wilt worden. Spaart je wellicht 1500 km rijden ( en de bijbehorende kosten......)
Niet iedere dealer heeft veel keus in linkshandige Gibsons...

caliban
28 mei 2013, 15:08
Wil niet vervelend zijn, maar je wilt bij de goedkoopste kopen en verwacht er de service van een Kees Dee.
Al eens gevraagd aan Kees of een andere goede dealer, of hij meerdere wil laten testen door je? Vaak is vragen en eerlijk zeggen of je budget hebt al een wonder waard. Goede dealers kunnen vaak meer geregeld krijgen bij een importeur. Soms is een telefoontje genoeg om enkele stuks van je voorkeur naar een dealer te krijgen zodat je kunt testen.
Nogmaals , een dealer doet dat als jij serieus bent. Behandel hem zoals je zelf behandelt wilt worden. Spaart je wellicht 1500 km rijden ( en de bijbehorende kosten......)

Zulk een dealer moet ik dan spijtig genoeg in België nog voor de eerste keer vinden... Veel winkels hier hebben het succes van de Duitse winkels in de hand gewerkt denk ik.

Eko
28 mei 2013, 16:50
Kim , het gaat er ook niet om of hij ze heeft, het gaat er om hij dit regelen kan. Als het 100,- meer kost is het nog goedkoper dan op en neer rijden naar Nuernberg...... In het verleden wel meer dit soort zaken geregeld. Alleen moet je dit niet doen zonder geld. Niemand gaat zoiets regelen voor de fun. De order moet wel vergeven kunnen worden.

Eko
28 mei 2013, 16:55
Als ik Sinner mag geloven , en waarom niet...., is de keus bij Thomann dus net zo groot. Je mag er 1 proberen en de andere halen ze uit het magazijn. Die kan dus compleet bagger zijn...... Hoeft niet, kan. Rijdt je daar die afstand voor?

Sinner1980
28 mei 2013, 18:49
Als ik Sinner mag geloven , en waarom niet...., is de keus bij Thomann dus net zo groot. Je mag er 1 proberen en de andere halen ze uit het magazijn. Die kan dus compleet bagger zijn...... Hoeft niet, kan. Rijdt je daar die afstand voor?

Bijna... De demo modellen zijn niet te koop; in theorie kun je er dus geen één echt uitproberen, behalve op de CS afdeling. Benchmarken zit er helaas niet in daar.

Alternatief; bestellen en terugsturen. En dat net zo lang tot je wel een goede hebt en dat bij voorkeur met creditcard.

Neemt niet weg dat een bezoekje zeker de moeite waard is, maar een kostbare hobby.

Braindead
28 mei 2013, 20:12
Wil niet vervelend zijn, maar je wilt bij de goedkoopste kopen en verwacht er de service van een Kees Dee.
Al eens gevraagd aan Kees of een andere goede dealer, of hij meerdere wil laten testen door je? Vaak is vragen en eerlijk zeggen of je budget hebt al een wonder waard. Goede dealers kunnen vaak meer geregeld krijgen bij een importeur. Soms is een telefoontje genoeg om enkele stuks van je voorkeur naar een dealer te krijgen zodat je kunt testen.
Nogmaals , een dealer doet dat als jij serieus bent. Behandel hem zoals je zelf behandelt wilt worden. Spaart je wellicht 1500 km rijden ( en de bijbehorende kosten......)

Ik kan het hier alleen maar roerend mee eens zijn. ieder winkelconcept heeft zijn goede en slechte kanten. Als je een aantal gitaren wilt uitproberen moet je gewoon niet bij Thomann zijn. Thomann heeft zijn populariteit te danken aan het dozenschuiven. Daarbij leveren ze goede service maar het is geen winkel om binnen te lopen en eens even de halve gitaarafdeling uit te proberen. Daar zijn andere winkels voor en ja die vragen daar een kleine vergoeding voor die bij de prijs in zit begrepen. Fair toch?

Kingfisher
29 mei 2013, 09:29
Ik heb mijn droomgitaar in London gekocht, bij DV247. Afspraak gemaakt, er waren 4 identieke versies die ik mocht proberen, ik heb een uur zitten jengelen. Uiteindelijk toch met de rode naar huis vertrokken, ipv de blauwe die ik oorspronkelijk wou. Die rooie was namelijk 10 keer beter.

Voor de prijs van een Eurostar biljet kan je het niet laten: het zal goedkoper zijn dan naar Duitsland te rijden.

Kingfisher
29 mei 2013, 10:18
He. Net vernomen dat Dv247 twee weken geleden overgekocht is door MusicStore.de De duitsers zijn het al aan het opkopen?!?

heavy-metal-thunder
29 mei 2013, 14:37
Kim , het gaat er ook niet om of hij ze heeft, het gaat er om hij dit regelen kan. Als het 100,- meer kost is het nog goedkoper dan op en neer rijden naar Nuernberg...... In het verleden wel meer dit soort zaken geregeld. Alleen moet je dit niet doen zonder geld. Niemand gaat zoiets regelen voor de fun. De order moet wel vergeven kunnen worden.

Het is bij Topic Starter zeker niet om het geld te doen. Ik ken hem persoonlijk, is een erg getalenteerd muzikant, op weg om beroeps te worden. Hij wil gewoon erg goed spul dat HIJ goed vindt en wil daar voor betalen. Maar ik denk niet dat je het in België geregeld krijgt om wat lefty's binnen te halen en dan misschien niet te kopen.

arjanb01
29 mei 2013, 15:24
Maar als deze getalenteerde muzikant het niet om het geld te doen was, dan laat hij toch wat lefty's bij een grote muziekzaak in Belgie binnenkomen of niet dan ? Anders ga je niet naar Thomann lijkt mij.

smullie
29 mei 2013, 15:48
Maar als deze getalenteerde muzikant het niet om het geld te doen was, dan laat hij toch wat lefty's bij een grote muziekzaak in Belgie binnenkomen of niet dan ? Anders ga je niet naar Thomann lijkt mij.
Lees de laatste zin van de post boven jou nog eens...

Ik kan me er iets bij voorstellen dat een kleine muziekzaak dat niet snel zal doen, maar stel de vraag eens bij Keymusic? Die hebben redelijk veel winkels, verdelen ook Gibson en discrimineren naar mijn weten niet op linkshandigen... (hoewel dat volstrekt begrijpelijk zou zijn, want linkshandigen zijn zielloze duivelsaanbidders die niet beter verdienen! Behalve als dubbelpartner bij het tennis, dan mag het... Doch dat geheel terzijde)
:lp:

heavy-metal-thunder
29 mei 2013, 16:00
Maar als deze getalenteerde muzikant het niet om het geld te doen was, dan laat hij toch wat lefty's bij een grote muziekzaak in Belgie binnenkomen of niet dan ? Anders ga je niet naar Thomann lijkt mij.

Bij Thomann hebben ze er constant een 20-tal op voorraad. Denk niet dat je dat in België voor elkaar krijgt. Hooguit een stuk of 3 en zou er niet van verschieten dat je dan al een voorschot moet betalen. Zelf heb ik in de laatste 10 jaar misschien 30-40 Les Pauls gehad en heb hem mijn ervaring gedeeld dat prijs (fabriek vs custom shop) niet altijd in verhouding staat tot de kwaliteit/tone. Heb al een R8 tegen gekomen die echt niets waard was, geen tone, geen vlotte bespeelbaarheid, niets (heb hem dan ook niet gekocht, uiteraard). Je zal zo maar een custom shop bestellen uit de catalogus. Ik heb ook al traditionals tegen gekomen die met mijn R9 mee konden. Ik hoop dus dat hij bij Thomann zijn oren gebruikt.

Tupelo
29 mei 2013, 16:11
Ik vind dat hele Thomann cirus een dilemma.
Een gitaar zou ik er niet snel meer kopen, ook niet zoals de topic starter van plan is na er te zijn langs geweest, wanneer de gitaar op eenzelfde wijze uit het schap getrokken wordt als wanneer ik online bestel, dan hoeft het niet hoor.
Tweemaal eenzelfde slechte ervaring mee gehad.
Thomann zelf in dezen is erg coulant geweest, maar zo uit de doos; tja, voor mij is dat niets.
Inmiddels ben ik wanneer het gitaren betreft ook bereid wat meer te betalen voor eenzelfde gitaar die wel even gecheckt is op gebreken en redelijk afgesteld (dat laatste ben ik zelf ook geen kei in).

Ben je linkshandig en wil je veel proberen, dan snap ik ergens wel dat je niet veel keuze rest dan iets als Thomann bezoeken.

Eko
29 mei 2013, 16:15
Heren,
1 van de opmerkingen van medeforummers was dat je bij Thomann dus niet op 20 linkshandigen kunt spelen. Er is er 1 om te testen. De rest / andere wordt voor je gepakt als je hem gekocht hebt. Dat is dus hetzelfde als de eerste de beste winkelier vragen of hij er 1 laat komen. Spaart je 2 dagen rijden en de bijbehorende kosten.
Natuurlijk staat niet iedere winkel te trappelen om van alles en nog wat over hoop te halen als je niet zeker bent van een opdracht. Doe zoiets dus niet als je niet kunt of wilt kopen.
Als je prof wilt worden , of zijn , stel je dan ook zo op. Voor ieder optreden wil je weten of je wel betaald wordt. Een winkelier wil dus ook zekerheid hebben. Lijkt me niets mis mee.

heavy-metal-thunder
29 mei 2013, 16:22
ben nog nooit bij Thomann geweest en ook nog nooit iets gekocht, maar als het effectief zo is dat je de gitaren van de testruimte niet kunt kopen, maar dat ze je er eentje uit de kelder halen, dan kan je ze beter on line bestellen. dan heb je nog 30 dagen money back warranty.

Tupelo
29 mei 2013, 16:43
Heer.

Mogen ze een doos uit het schap trekken, ben ik ook geen fan van, maar ik ben mezelf er wel van bewust dat je al in je handjes mag klappen als je 1 linkshandige Gibson in een winkel kunt uitproberen.
Wil je dus wat verschillende exemplaren proberen (die exemplarisch allemaal kut uit de doos kunnen komen) dan ben je mijns inziens bij Thomann misschien toch wel aan het juiste adres.
Of weet jij een lefty store, waar de topicstarter verschillende linkshandige LP kan proberen en het beproefde exemplaar meenemen ?

heavy-metal-thunder
29 mei 2013, 17:09
Heer.

Mogen ze een doos uit het schap trekken, ben ik ook geen fan van, maar ik ben mezelf er wel van bewust dat je al in je handjes mag klappen als je 1 linkshandige Gibson in een winkel kunt uitproberen.
Wil je dus wat verschillende exemplaren proberen (die exemplarisch allemaal kut uit de doos kunnen komen) dan ben je mijns inziens bij Thomann misschien toch wel aan het juiste adres.
Of weet jij een lefty store, waar de topicstarter verschillende linkshandige LP kan proberen en het beproefde exemplaar meenemen ?

in België is er wel een lefty shop, maar geen Gibson. http://www.leftyguitars.be/prod01electric.htm

smullie
29 mei 2013, 17:12
Jammer dat Lefty guitars in Putte geen Gibson handelt...
Duesenberg (http://www.leftyguitars.be/prod01electric/DuesenbergDSP.htm) misschien?

Sinner1980
29 mei 2013, 19:07
ben nog nooit bij Thomann geweest en ook nog nooit iets gekocht, maar als het effectief zo is dat je de gitaren van de testruimte niet kunt kopen, maar dat ze je er eentje uit de kelder halen, dan kan je ze beter on line bestellen. dan heb je nog 30 dagen money back warranty.

Zoals ik al zei idd.

@TS: Mail anders even naar Andreas en vraag eens wat de mogelijkheden zijn bij een eventueel bezoek. Hele aardige kerel die daar vast wel een antwoord op heeft.

heavy-metal-thunder
29 mei 2013, 22:02
Zoals ik al zei idd.

@TS: Mail anders even naar Andreas en vraag eens wat de mogelijkheden zijn bij een eventueel bezoek. Hele aardige kerel die daar vast wel een antwoord op heeft.

ik ben wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is. Hij is gisterenmorgen vertrokken en heb nog niets gehoord. Zou hij daar nog aan het pingelen zijn :-)

Maar TS is matuur genoeg om zijn eisen duidelijk kenbaar te maken. Hij is geen pubertje met 2000 euro op zak, die content is dat hij een Les Paul mag vasthouden en dan direct naar de kassa gaat lopen en met de eerste de beste gitaar naar huis komt, hoor. Ik zou er niet van verschieten dat hij zelfs zijn Two Rock of Marshall Silver Jubilé heeft meegenomen.

arjanb01
30 mei 2013, 10:29
ik ben wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is. Hij is gisterenmorgen vertrokken en heb nog niets gehoord. Zou hij daar nog aan het pingelen zijn :-)

Maar TS is matuur genoeg om zijn eisen duidelijk kenbaar te maken. Hij is geen pubertje met 2000 euro op zak, die content is dat hij een Les Paul mag vasthouden en dan direct naar de kassa gaat lopen en met de eerste de beste gitaar naar huis komt, hoor. Ik zou er niet van verschieten dat hij zelfs zijn Two Rock of Marshall Silver Jubilé heeft meegenomen.

Hebben pubertjes tegenwoordig 2000 euro op zak ??? Op die leeftijd was ik al blij met een paar honderd gulden :seriousf:
Maar inderdaad in het geval van Gibson lp's, testen testen testen. Het risico is groot om 3k stuk te slaan en achteraf erachter te komen dat het hem toch niet is....

heavy-metal-thunder
30 mei 2013, 12:50
Hebben pubertjes tegenwoordig 2000 euro op zak ??? Op die leeftijd was ik al blij met een paar honderd gulden :seriousf:
Maar inderdaad in het geval van Gibson lp's, testen testen testen. Het risico is groot om 3k stuk te slaan en achteraf erachter te komen dat het hem toch niet is....

the times they are a changin'!

ik heb tussen mijn 14de en 17de mijn ouders de oren van de kop gezaagd om een gitaar van 3000 frank (75 euro) te kopen met mijn spaarcentjes.

smullie
30 mei 2013, 14:13
the times they are a changin'!

ik heb tussen mijn 14de en 17de mijn ouders de oren van de kop gezaagd om een gitaar van 3000 frank (75 euro) te kopen met mijn spaarcentjes.
Verdomme, kerel! Ik mag hopen dat je ouders dan toch op zijn minst je iPhone, gsm-rekening en internetaansluiting betaalde voor je!!

heavy-metal-thunder
30 mei 2013, 18:26
Verdomme, kerel! Ik mag hopen dat je ouders dan toch op zijn minst je iPhone, gsm-rekening en internetaansluiting betaalde voor je!!

héhé, in die tijd bestond dat nog niet. Wij hadden pas in 1981 telefoon.

StevenStrat
31 mei 2013, 14:58
heb een heel goeie LP gevonden... :)

ga binnenkort een nieuwe thread posten: verslag/foto's/etc. (heb nu weinig tijd)

YannickH
31 mei 2013, 15:00
goed om te horen! ben benieuwd welke het geworden is :)

Bassa
31 mei 2013, 15:16
heb een heel goeie LP gevonden... :)

ga binnenkort een nieuwe thread posten: verslag/foto's/etc. (heb nu weinig tijd)
Bij thomann? of gewoon ergens hier in nl/be?

Brum
31 mei 2013, 16:37
in België is er wel een lefty shop, maar geen Gibson. http://www.leftyguitars.be/prod01electric.htm

Als ik budget te over had, zou ik die Heritage Les Paul blindelings durven kopen.:) Het is jammer dat je ze nauwelijks tweedehands ziet en sowieso duurder dan Gibson, anders had ik er al zeker eentje gehad.

humbucker
31 mei 2013, 17:41
Vijgen na Pasen waarschijnlijk, maar Heritage maakt inderdaad top Les Pauls. Qua specs en afwerkingsniveau rustig vergelijkbaar met customshop gibsons, maar dan (minimum) de helft goedkoper.

grayfink
31 mei 2013, 17:47
Maar dat is geen echte.

YannickH
31 mei 2013, 18:52
de man die mijn gitaren herstelt enzo heeft al veel heritage les pauls nieuw uit de winkel bij hem over de vloer gekregen die ze terug konden doen omdat ze niet bespeelbaar waren.

fret rocking of hoe noemen ze het?
dat aan de ene kant van het fretboard de neck hol is en aan de andere bol zodat je de neck niet kunt afstellen.

heb dit zelf al 3 keer gehad bij 2 gibsons en 1 esp

grayfink
31 mei 2013, 19:28
Ik geloof er niks van.

YannickH
31 mei 2013, 19:36
doe niet belachelijk man!
email adres hebben van de bouwer en mijn mails hebben van de retour enzo?

grayfink
31 mei 2013, 19:47
Nee, dat wil ik niet. :)

YannickH
31 mei 2013, 19:49
dan hou je bek de volgende keer als je toch zoiets onnuttig gaat posten.
ik kan het zwart op wit bewijzen en jij post gewoon een achterlijke comment zonder argument!
of kan het merk geen fouten maken zoals gibson ook niet kan bij zovelen?

grayfink
31 mei 2013, 19:59
Meneer, u bent erg onvriendelijk. U heeft het over een getordeerde hals overigens. :)

YannickH
31 mei 2013, 20:02
en jij bent onvriendelijk in mijn richting om zo'n dom antwoord te geven.
en hier geef ik duidelijk aan dat ik niet juist de benaming weet: "fret rocking of hoe noemen ze het?"

grayfink
31 mei 2013, 20:50
Nou vooruit, eigenlijk heb ik iets beters te doen(*), maar ik zal het beargumenteren.
Een getordeerde hals zie je niet vaak en al helemaal niet bij de betere merken zoals Heritage.
Dat er heel veel bij jouw luthier langskomen lijkt mij dan ook op zijn zachts gezegd onwaarschijnlijk.
Dat jij het zelf al drie keer bij de hand hebt gehad is een kwestie van heel veel pech hebben.
Wellicht heeft je luthier om je te troosten toen iets gezegd dat het wel veel vaker voorkwam, zelfs bij Heritage gitaren die men bij hem bracht. Of zo.
Verder zal ik me buiten de discussie houden, oké?








(*) Wezenloos op de bank hangen

Tabula Rasa
31 mei 2013, 20:53
dan hou je bek de volgende keer als je toch zoiets onnuttig gaat posten.
ik kan het zwart op wit bewijzen en jij post gewoon een achterlijke comment zonder argument!
of kan het merk geen fouten maken zoals gibson ook niet kan bij zovelen?

Tering zeg! Heb je je inlegkruisje met de plakrand naar je muts toe in je broekje zitten?

Majmun
31 mei 2013, 20:59
Nou, nou, om gelijk tegen iemand te zeggen dat hij zijn bek moet houden...

http://www.intelligentdental.com/wp-content/uploads/2011/10/crying-baby.jpg

kassie
31 mei 2013, 21:05
dan hou je bek de volgende keer als je toch zoiets onnuttig gaat posten.
ik kan het zwart op wit bewijzen en jij post gewoon een achterlijke comment zonder argument!
of kan het merk geen fouten maken zoals gibson ook niet kan bij zovelen?

http://25.media.tumblr.com/430402c1e3b7e76b1613c44793f1382c/tumblr_mjgin1N69k1s0mtomo1_500.gif

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:06
Oh, en even voor de duidleijkheid. Fret rocking, dat is een manier om een fretje op te zoeken dat net iets hoger ligt dan de fret ervoor en er achter, niet meer dan dat.

YannickH
31 mei 2013, 21:14
komt niet vaak voor en zeker niet bij de merken die ik opnoem???
ik heb verdomme 3 teringgitaren van 2k moeten terugsturen!
leg me dat dan maar eens uit dan!

en tebula rasa, doe niet idioot

kassie
31 mei 2013, 21:19
Ken ook iemand met jaren 70 les paul die een getodeerde hals heeft. Oorzaak is gitaar over de bar halen, te strakke refret, drie delig gelijmde hals... whatever.

Overigens waar jij het over hebt is ook geen getordeerde hals, getordeerd is dat de hals scheeftrekt als een kurkentrekker. Hij draait.
Heb nog nooit gehoord/gezien dat de hals aan de ene kant bol was, en aan de andere kant hol. Tenzij bij ernstige waterschade. Een bolling die er niet uit te krijgen is wel.

grayfink
31 mei 2013, 21:20
Ja Tebula, doe niet zo idioot!

YannickH
31 mei 2013, 21:21
ik heb het woord getordeerde hals nog nooit uitgesproken of hier getypt dus ik heb het daar helemaal niet over.

ik heb 3 keer DUIDELIJK aan de hand gehad dat als ik bv links een holle neck heb en als ik aan de andere kant kijk rechts een bolle neck heb.

en daardoor krijg je de fretbuzz niet weg al heb je een superhoge actie. die dingen waren niet te bespelen.
zijn trouwens topics over

Mitch
31 mei 2013, 21:24
Ik wilde eigenlijk gaan berispen en editen, maar het Dude plaatje was zó goed dat ik dat maar achterwege laat. Het taalgebruik mag echter écht een tandje naar beneden, dit is geen kroeg.


Desalniettemin: dit topic ging heel ergens anders over en de topic starter heeft zojuist gemeld dat er een voorlopig einde is gekomen aan zijn huidige zoektocht. Dus naborrelen over merken graag ergens anders.

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:25
en tebula rasa, doe niet idioot

Luister dan, pannekoek,

Dit is fretrocking


http://youtu.be/Jt0P4U5XYx8

Verder haak ik liever hier af. Een mooi topic ontspoort.

DOEIIII VIEZE PIEMELS!!!!!!!

YannickH
31 mei 2013, 21:27
kijk appelflap, dat was 1 van de problemen van die 3 gitaren!

bat
31 mei 2013, 21:31
Zeker weten dat het niet... ach laat ook maar, met zulke lange tenen is er geen lol meer aan. Kan het weer ontopic? Met wat snoeiwerk?

kassie
31 mei 2013, 21:31
ja maar een fretje wat omhoog komt is heel wat anders dan een schots en scheve hals die niet meer te repareren valt.

Zo'n fretje komt vaak omhoog door klimaatwisselingen. Gaat het fretboard wat werken, vochtigheid.. kan maar zo dat zo'n fretje wat omhoog gedrukt wordt. Zeker bij nieuwe gitaren.

Waren de halsen trouwens weer te repareren?

grayfink
31 mei 2013, 21:32
...fret rocking of hoe noemen ze het?
dat aan de ene kant van het fretboard de neck hol is en aan de andere bol zodat je de neck niet kunt afstellen.

heb dit zelf al 3 keer gehad bij 2 gibsons en 1 esp

Mijnheer, excuseert u mij dat ik u corrigeer, maar uw beschrijving van fret rocking correspondeert juist niet met bovenstaande uitleg.
Verder zal ik mij buiten het topic houden om door de moderator aangeven redenen.

Han S
31 mei 2013, 21:32
Zeg pannekoek, luister naar Mitch.

YannickH
31 mei 2013, 21:34
sir yes sir!

ontopic: komop met die les paul!

humbucker
1 juni 2013, 12:54
Maar dat is geen echte.

Hehe.. Touché!