PDA

View Full Version : Recone en remagnetiseren van Alnico



Al
24 juni 2003, 23:54
Ik heb nog wat speakers, waaronder oude alnico's, die reconed moeten worden. Ik overweeg ze naar Weber (US) te sturen en overweeg daarbij ook mijn oude VOX Blue's door hem te laten remagnetiseren. Het bevalt me nl. helemaal niets om met een brullende AC30 over twee van die oude Alnico's te spelen. Ik gebruik om die reden RI's.

--> Weet iemand een Europees bedrijf met voldoende knowhow waar ze die oude alnico speakers kunnen remagnetiseren?

Misschien is het handig om, mocht er meer behoefte om zo'n recone zijn, met meerdere mensen gezamelijk naar Weber te versturen om verzendkosten te besparen.

Al

SteavisSmokin
25 juni 2003, 00:22
Ik heb nog een kwartet CTS alnicos liggen....ben misschien wel geinteresseerd die ook te laten reconen + magnetizeren alleen zou ik dan wel graag van te voren willen weten wathet +/- gaat kosten.

Al, ken jij tone tubby speakers? (zie mijn andere thread) Zij reconen en magnetizeren ook speakers. "Schijnen" dat nog beter te kunnen dan Weber...zet ik zo mijn vraagtekens bij 't blijft immers internet waar ik dat gehoord heb :-D

Al
25 juni 2003, 00:50
Ik heb nog een kwartet CTS alnicos liggen....ben misschien wel geinteresseerd die ook te laten reconen + magnetizeren alleen zou ik dan wel graag van te voren willen weten wathet +/- gaat kosten.

Al, ken jij tone tubby speakers? (zie mijn andere thread) Zij reconen en magnetizeren ook speakers. "Schijnen" dat nog beter te kunnen dan Weber...zet ik zo mijn vraagtekens bij 't blijft immers internet waar ik dat gehoord heb :-D

Tone tubby's zijn deels Webers. Bij Tuby (?) proppen er hun eigen conus in. Voor remagnetiseren leunen ze dan misschien ook wel gewoon op Weber. Ik veronderstel dat omdat ze die speaker als geheel dus niet zelf maken.

Ik had er zelf niet aan gedacht om die CTS'en te remagnetiseren. Ik weet wel dat ze het wel eens begeven in een brullende SR. Misschien wel een goed idee.

Reconen is dacht ik $50,=. Je hebt (nog) kans voor die prijs tegen die speakers aan te lopen.

Al

jpb
25 juni 2003, 08:09
Al, mischien doe ik mee, hangt af van de kosten. Mijn Weber C10Q heeft een lichte cone-rub en hij is te licht (20W) voor mijn sf princeton (met 'Stokes'- en 'PaulC'-mods). ik wil hem inwisselen voor een C10NQ (50W versie), dus mischien kunnen we idd iets combineren, nogmaals afhankelijk v/d kosten.

SteavisSmokin
25 juni 2003, 13:53
Ik bedoelde trouwens niet alnico maar ceramisch, zijn denk ik oude CTS C10N speakers. (ik zeg denk ik omdat er nergens codes op die speakers staan)

Al
25 juni 2003, 23:41
Al, mischien doe ik mee, .....dus mischien kunnen we idd iets combineren, nogmaals afhankelijk v/d kosten.

Ok. Ik zoek wel even contact met je als ik ga verzenden. Volgende maand ofzo.

Al

Al
25 juni 2003, 23:45
Ik bedoelde trouwens niet alnico maar ceramisch, zijn denk ik oude CTS C10N speakers. (ik zeg denk ik omdat er nergens codes op die speakers staan)

Het is niet nodig om ceramisch te laten remagnetiseren want dat verloopt niet of nauwelijks. C10N is een Jensen code. Ik neem aan dat je oude CTS ceramics hebt liggen.

Al

PeeVee
26 juni 2003, 11:50
Al, ik wil ook wel meedoen met reconen en remagnetiseren, moet je maar even via email laten weten.

Al
28 juni 2003, 14:24
Al, ik wil ook wel meedoen met reconen en remagnetiseren, moet je maar even via email laten weten.

Ok, ik laat je wat weten. Ik heb even TPG gecontact. Ik zal priority verzenden. Heeft nog de beste verzekering (max 180 Euro oid). De dozen mogen niet al te groot zijn dus we moeten maar eens passen en meten.

Al

SteavisSmokin
28 juni 2003, 14:39
Het is niet nodig om ceramisch te laten remagnetiseren want dat verloopt niet of nauwelijks. C10N is een Jensen code. Ik neem aan dat je oude CTS ceramics hebt liggen.

Al

Als remagnetiseren daarbij niet nodig is laat ik ze wel bij FNS een keertje reconen. Wist trouwens niet dat C10N etc. Jensen codes zijn..

Mr.Jay
29 juni 2003, 15:33
>Als remagnetiseren daarbij niet nodig is laat ik ze wel bij FNS een keertje reconen. Wist trouwens niet dat C10N etc. Jensen codes zijn..[/quote]

en dat terwijl je er 2 hebt :razz: .....> Weber maakt ( nog ) geen CTSklonen.

Jay

SteavisSmokin
30 juni 2003, 00:10
Jay, ik d8 dat C10N universele codes waren. En van die oude CTS speakers hebbik er 4 (maar ik snap wel welke 2 jij bedoeld, haha).