PDA

View Full Version : Welke Squier is een aanrader?



hega
26 mei 2013, 01:09
Momenteel ben ik mij aan het orienteren op een Squier.
Qua nivo zit ik tussen beginner en gevordend in en ik wil in September dan ook weer (vervolg)lessen gaan nemen.
Zelf heb ik deze Squiers ook nog op het oog;
www.bax-shop.nl/solid-body/squier-by-fender-bullet-strat-met-tremolo-brown-sunburst-rw/product-details.html
www.bax-shop.nl/solid-body/squier-by-fender-affinity-stratocaster-2-color-sunburst-mn/product-details.html

Wie heeft ervaring met Squier?
En welke zou een aanrader kunnen zijn (tm ca 200 Euro)?

denis.hermans
26 mei 2013, 01:30
Ik denk dat dit de "onderkant" van het aanbod van squier is. Als je echt al wat gevorderd bent kan je misschien toch beter iets hoger mikken. Classic vibe reeks heeft wel goede naam, maar die is wel duurder.

GuitarL91
26 mei 2013, 02:10
Momenteel ben ik mij aan het orienteren op een Squier.
Qua nivo zit ik tussen beginner en gevordend in en ik wil in September dan ook weer (vervolg)lessen gaan nemen.
Zelf heb ik deze Squiers ook nog op het oog;
www.bax-shop.nl/solid-body/squier-by-fender-bullet-strat-met-tremolo-brown-sunburst-rw/product-details.html
www.bax-shop.nl/solid-body/squier-by-fender-affinity-stratocaster-2-color-sunburst-mn/product-details.html

Wie heeft ervaring met Squier?
En welke zou een aanrader kunnen zijn (tm ca 200 Euro)?

Ik denk dat ik je wel van advies kan voorzien. Ik heb een tijd lang een Squier Affinity Stratocaster gehad, van een starterspack. Daarnaast heb een Squier gewonnen (uit dit pakket, alleen de gitaar) (http://www.rockpalace.com/product/Squier-SP10-Strat-Pack-Sunburst) en deze heb ik nog in bezit.

Er is wel verschil te merken tussen beide. De Affinity was bij mij beter afgewerkt, klonk wat beter en was lichter. Beide gitaren ontstemmen wel redelijk snel, zeker bij gebruik van de tremelo. Voor mijn gevoel gebeurt dit nog sneller bij de Squier uit het SP10 pakket. De afwerking van de Squier uit de SP10 laat te wensen over. De frets steken steken soms wat uit, de hals is soms glad, soms soms ruig/stroef. Qua bespeelbaarheid vond ik de Squier Affinity beter. Op de Squier Affinity zat dan weer een bijna dode noot, wat achter op de hals.

Conclusie: Als ik tussen beide zou moeten kiezen, zou ik voor de Squier Affinity Stratocaster gaan, uit eigen ervaring. Het is wel belangrijk dat je weet dat deze twee geen high quality gitaren zijn. Voor het geld (nieuw) is het een leuke gitaar, maar echt top zal het niet zijn. Het heeft niet het geluid, sustain en kwaliteit van de wat duurdere gitaren, maar in dat geval betaal je natuurlijk ook meer.

De Squier Affinity Strat was mijn eerste gitaar waar ik lekker mijn uren oefenen op heb gemaakt. Door meer te spelen en te oefenen, train je ook je gehoor en uiteindelijk kwam ik erachter dat het geen top gitaar was en wist ik dat een nieuw gitaar welkom was.

Misschien is het handig om te melden wat je ambities zijn, hoe veel je speelt per dag (gemiddeld), etc. Dan kan ik je wat gerichter helpen.

LRS
26 mei 2013, 10:13
+1 voor de Classic Vibe

Rooker
26 mei 2013, 10:27
En de VM ( vintage modified) serie? Die lijken me ook nog wel ok.. Maar dan heb je wel al een baswood body... De Classic vibe komt wat dat betreft qua specs iig nog overeen met the real deal, alder,maple en/of rosewood.

Misery Signals
26 mei 2013, 10:38
Voor 200 Euro zou ik me een London City Spitfire aanschaffen hoor. Daar ga je veel plezier van hebben.

MS

postbus31
26 mei 2013, 10:58
Voor 200 Euro zou ik me een London City Spitfire aanschaffen hoor. Daar ga je veel plezier van hebben.

MS

Dat kan ik alleen maar bevestigen!

DennisZw
26 mei 2013, 13:16
Voor 200 Euro zou ik me een London City Spitfire aanschaffen hoor. Daar ga je veel plezier van hebben.

MS

nee, totaal niet. de halzen op die spitfires zijn walgelijk! maarja, dat is mijn mening.

ik raad een squier vintage modified aan, dus eventjes 70 euro extra bijleggen en je hebt een top instrument! de HSS is geweldig, die heb ik een tijdje gehad.

Buzzel
26 mei 2013, 13:28
+1 voor de Classic Vibe

Inderdaad, die blijven mij ook verbazen als ik er 1 oppak in de winkel

caliban
26 mei 2013, 14:42
En de VM ( vintage modified) serie? Die lijken me ook nog wel ok.. Maar dan heb je wel al een baswood body... De Classic vibe komt wat dat betreft qua specs iig nog overeen met the real deal, alder,maple en/of rosewood.

CIJ of MIJ Fender is vaak ook basswood, op zich helemaal niks mis aan.

The Underdog
26 mei 2013, 16:15
De squier bullet is een uitstekende gitaar voor het geld, niets op aan te merken.

hega
26 mei 2013, 23:38
Ik denk dat ik je wel van advies kan voorzien. Ik heb een tijd lang een Squier Affinity Stratocaster gehad, van een starterspack. Daarnaast heb een Squier gewonnen (uit dit pakket, alleen de gitaar) (http://www.rockpalace.com/product/Squier-SP10-Strat-Pack-Sunburst) en deze heb ik nog in bezit.

Er is wel verschil te merken tussen beide. De Affinity was bij mij beter afgewerkt, klonk wat beter en was lichter. Beide gitaren ontstemmen wel redelijk snel, zeker bij gebruik van de tremelo. Voor mijn gevoel gebeurt dit nog sneller bij de Squier uit het SP10 pakket. De afwerking van de Squier uit de SP10 laat te wensen over. De frets steken steken soms wat uit, de hals is soms glad, soms soms ruig/stroef. Qua bespeelbaarheid vond ik de Squier Affinity beter. Op de Squier Affinity zat dan weer een bijna dode noot, wat achter op de hals.

Conclusie: Als ik tussen beide zou moeten kiezen, zou ik voor de Squier Affinity Stratocaster gaan, uit eigen ervaring. Het is wel belangrijk dat je weet dat deze twee geen high quality gitaren zijn. Voor het geld (nieuw) is het een leuke gitaar, maar echt top zal het niet zijn. Het heeft niet het geluid, sustain en kwaliteit van de wat duurdere gitaren, maar in dat geval betaal je natuurlijk ook meer.

De Squier Affinity Strat was mijn eerste gitaar waar ik lekker mijn uren oefenen op heb gemaakt. Door meer te spelen en te oefenen, train je ook je gehoor en uiteindelijk kwam ik erachter dat het geen top gitaar was en wist ik dat een nieuw gitaar welkom was.

Misschien is het handig om te melden wat je ambities zijn, hoe veel je speelt per dag (gemiddeld), etc. Dan kan ik je wat gerichter helpen.

Bedankt voor je reaktie en informatie.

Momenteel speel ik drums en heb hier ook les in.
Ik wil me echter (weer) meer op gitaar gaan richten.
Thuis heb ik een Epiphone Les Paul 100 CH en deze speelt heerlijk.
Toch lijkt het mij leuk om er eens een Squier bij te gaan nemen.

O ja; kwam ook nog een goede review tegen; www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/fender/squier_affinity_strat/index.html

hega
26 mei 2013, 23:40
ik raad een squier vintage modified aan, dus eventjes 70 euro extra bijleggen en je hebt een top instrument! de HSS is geweldig, die heb ik een tijdje gehad.


Bedankt voor de tip.
Zal deze en ook de Classic vibe in de gaten blijven houden.

bat
27 mei 2013, 11:10
Thuis heb ik een Epiphone Les Paul 100 CH en deze speelt heerlijk.
Toch lijkt het mij leuk om er eens een Squier bij te gaan nemen.
Besef dat het qua speelgevoel twee verschillende gitaren zijn. Dus: in ieder geval ook even proberen in de winkel.

GuitarL91
27 mei 2013, 14:05
In het geval je een review leest over deze gitaren, moet je wel heel erg oppassen. Vaak zijn het beginners die hun eerste gitaar hebben gekocht en dan is die gitaar natuurlijk helemaal te gek in hun ogen. Zorg dus even dat je goede bronnen vindt voor reviews van deze gitaren, er zijn verschillende gerenommeerde reviews te vinden.