PDA

View Full Version : TC Helicon VoiceLive Play GTX



hega
25 mei 2013, 19:02
Momenteel ben ik helemaal in de ban van de TC Helicon VoiceLive Play GTX.
Graag zou ik deze binnenkort willen gaan aanschaffen.
Toch heb ik nog wel mijn twijfels (ook over de hoogte van de prijs).
Ik ben namelijk ook wel gecharmeerd van de GT-series van Boss, waaronder de GT3, GT6 en GT8.
Deze zijn ook aanzienlijk goedkoper dan de TC Helicon en hebben ook nog eens een pedaal.

Wie heeft ervaringen met de TC Helicon VoiceLive Play GTX en/of met de bovengenoemde Boss-effectpedalen?

dml
26 mei 2013, 13:41
Zowel Bax Shop als Thomann hebben een niet goed - geld terug garantie, 30 dan wel 60 dagen. Dus je kan 'm gewoon kopen, rustig thuis proberen en als het niet bevalt, stuur je 'm weer terug en krijg je je geld terug. En daarna kun je je ervaringen hier delen.

hega
26 mei 2013, 22:46
Zowel Bax Shop als Thomann hebben een niet goed - geld terug garantie, 30 dan wel 60 dagen. Dus je kan 'm gewoon kopen, rustig thuis proberen en als het niet bevalt, stuur je 'm weer terug en krijg je je geld terug. En daarna kun je je ervaringen hier delen.

Dat klinkt niet verkeerd.
Zal het eens gaan overwegen.

hega
26 mei 2013, 22:51
Ben ook nog deze tegengekomen; www.bax-shop.nl/vocal-effect/tc-helicon-voicelive-play-multi-effectprocessor-voor-zang/product-details.html
Scheelt wel in de prijs.
Voor gitaareffecten zou ik wellicht dan een Boss GT6 of 8 willen gaan nemen (via marktplaats oid) of de Zoom G3X.
Maar stiekem verlang ik toch naar de GTX.....

mountainman
27 mei 2013, 18:55
Als je toch de gitaar effecten apart aanschaft dan is de TC Helicon Harmony Singer (http://www.thomann.de/nl/tc_helicon_harmony_singer.htm) nog een stukje goedkoper.

Werkt best goed zo te zien.


https://www.youtube.com/watch?v=4aPaJmUlEnc

showband
27 mei 2013, 23:51
het ding werkt gewoon goed.
Ik gebruik hem bij sesies. Bij de vaste band alleen als preamp-compressor-eq-galm doosje.
Beter dan de korg/digitech/bossen. Hoewel de technologie in ieder geval vroeger allemaal bij een canadees bedrijf geleased was...

de helicons werken gewoon in deze prijsklasse het best.

Zet niet koortjes-dozen op leadzang. Zing de koorpartij en laat het doosje deze tonen aanvullen. Op leadzang werkt het zelden als naturel effect.

hega
18 juni 2013, 22:14
Ben nog steeds van plan om medio september deze Helicon te gaan aanschaffen.
Toch heb ik wel mijn twijfels over het geluid voor de gitaar, ook aangezien de nadruk meer op vocalen lijkt te liggen bij deze Helicon.
Zal het toch eerst moeten gaan proberen...