PDA

View Full Version : Mijzelf eens verwend.



Riny
25 mei 2013, 16:49
Zo, vandaag mijzelf eens verwend met een nieuwe 12 snarige gitaar.
Te weten: Ibanez AEL2012E-YKS 12 snarige Acoustic-Electric
De keuze was hierop gevallen met de volgende redenen: Leuk geprijsd en goede reviews gevonden na een paar uurtjes allerhande reviews te hebben gelezen.
Ook op joeptjoep te vinden.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DHVHR7SU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LIL8WBQW.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-M6KJRFQB.jpg

jutter
25 mei 2013, 17:07
Die ziet er lekker uit! Gefeliciteerd!

Riny
25 mei 2013, 17:24
Die ziet er lekker uit! Gefeliciteerd!
Jutter, dank.

Het is een zeer fijne gitaar (vind ik zelf).
Omdat de eigenaar van de winkel mij al heel wat jaartjes kent, mocht ik zelf mijn gitaar afstellen, dus we hebben hartelijk gelachen.
Bij "vreemde" klanten doet hij de gitaren goed afgesteld leveren.
Heb het achterbrug- zadel bijna 3 mm moeten laten zakken en de hals iets vlakker moeten trekken met uiteraard de lichte noodzakelijke kromming.
Hij is als een tierelier te bespelen en ik vind het een aanrader voor diegene die ooit nog eens een 12 snarige gitaar aan zou willen schaffen.
Ook heeft deze een fijne slanke hals dus men hoeft minder te werken en met de goede afstelling is hij licht bespeelbaar en een prachtige volle klank, akoestisch als versterkt.

Rizz
25 mei 2013, 17:37
Mooie Aanwinst, Riny! Daar zal je vast heel veel plezier van gaan hebben! Heb zelf pas 1x heel even op een 12-snarige gespeeld, vond het even lastig, maar wel geweldig!

Gefeliciteerd!!

Fingerpick
25 mei 2013, 19:00
Leuk voor jou, die nieuwe 12 snaren. Veel speelplezier ermee!
Wat ik ook leuk vind is hoe zorgzaam je bent voor je apparatuur door er vaatdoeken over te leggen tegen 't stof

Riny
25 mei 2013, 20:06
Wat ik ook leuk vind is hoe zorgzaam je bent voor je apparatuur door er vaatdoeken over te leggen tegen 't stof

Hoi Fingerpick,

Dank voor de leuke reactie.

Ja ik ben zuinig op mijn materiaal.
Ik woon in een winkelstraat en mijn muziekkamer is het winkel(tje) gedeelte met een systeemplafond.
Wanneer er vrachtverkeer langs komt (30 Km p/uur) komt er toch altijd wat minimale "rommel" naar beneden, gruis van de plafondplaten, vandaar een serie theedoeken aangeschaft en over het materiaal gelegd.

Voor de gitaren heb ik een plumeau en deze worden 1 maal in de week voorzichtig afgestoft.
De centjes zijn duur tegenwoordig dus vandaar dat ik dan ook graag zuinig ben op mijn spulletjes, trouwens dat geldt eigenlijk voor alle dingen in huis.
Wel leuk dat het je opgevallen is.

Fingerpick
25 mei 2013, 20:19
Wel leuk dat het je opgevallen is.


erg herkenbaar, 'k ben ook zo ;)

DennisZw
25 mei 2013, 20:52
mooie gitaar, 't geluid van een goede 12 snarige is echt geweldig.

vederlicht
25 mei 2013, 22:43
mooi gitaartje hoor! Ik blijf het snaren wisselen en stemmen toch een hele klus vinden. Zie er altijd tegenop er weer aan te beginnen.
Veel plezier met je Ibanez!
vederlicht♫

Muzieknono
26 mei 2013, 08:03
Mooie gitaar, veel plezier ermee.
Mvgr. Dirk Jan :B

jazzie1
26 mei 2013, 10:23
Mooie gitaar, wat ik mij altijd als leek afvraag afvraag waarom een 12 snaar? Was laatst in een muziekzaak en daar probeerde ook iemand een 12 snarige gitaar uit en toen ik hem vroeg waarom hij specifiek een 12 snarige gitaar wilde antwoordde hij dat hij deze speciaal voor Folk wilde gebruiken.

Riny
26 mei 2013, 10:44
wat ik mij altijd als leek afvraag afvraag waarom een 12 snaar?

Zoals het antwoord van die persoon, dat is bij mij ook van toepassing.
Persoonlijk ben ik nogal Country gericht waaronder ook blue grass.
Zal voor velen geen muziek zijn echter ik ben er mee opgegroeid in mijn actieve muziektijd (optredens).
Daarbij Country kan men ook heel breed zien betreffende stijlen die vanuit Country opgebouwd zijn.