PDA

View Full Version : Slash wil zijn goldtop terug.



kassie
24 mei 2013, 21:13
Jongens, ik dacht ik post het hier even. Natuurlijk kleine kans dat ie in Nederland is. Maar zoiets hoort gewoon even tot de dagelijkse notulen.

http://slashonline.com/2013/05/24/help-slash-find-an-old-friend/

nickofzo
24 mei 2013, 21:15
Dat is een zaak voor Benwave.

Bassa
24 mei 2013, 21:17
En dan krijgt de vliegmaatschappij waarmee hij erheen gaat alle eer.

beruk
24 mei 2013, 21:22
Jammer dan. had ie maar niet moeten verpatsen, zeikerd.

kassie
24 mei 2013, 21:24
Jammer dan. had ie maar niet moeten verpatsen, zeikerd.

afgestolen... zelfde gebeurt met Joe Perry's Les Paul die slash ook netjes terug gaf. Karma dicteert dat Slash het dus wel 'verdiend'.

beruk
24 mei 2013, 21:28
Ok, pech voor hem. Het blijft een zeikerd. Krijgt waarschijnlijk gratis een goldtop van de Gibson's maar dat is niet goed genoeg voor meneer. Het mooiste zou zijn dat als de gitaar ooit terug komt Slash em na een paar accoorden weg smijt met de tekst: "het was eigenlijk een kutgitaar"

kassie
24 mei 2013, 21:32
Ja oké, maar het was zijn nr 2. Les Paul ten tijde van de Illusion Tour. Speelde daar zijn extended solo op, en de 'epic three': Don't Cry, Estranged en November Rain... kom kom. Toch alleen maar mooi dat die man daar waarde aan hecht. Overigens heeft hij het al eerder geprobeerd, en daarna kwam Gibson met een 'remake', waarin hij ook vertelde dat die gitaar hem erg aan het hart ging.

Mitch
24 mei 2013, 21:32
Deze was beter dan die 93 andere die hij heeft? Hij wordt ouder, dus sentimenteel, dat is 't gewoon.

beruk
24 mei 2013, 21:48
Deze was beter dan die 93 andere die hij heeft? Hij wordt ouder, dus sentimenteel, dat is 't gewoon.
+11
Ik wordt ook ouder, ik moet er niet aan denken om mijn tweede gitaar terug te zien, brak geval :stop:

kassie
24 mei 2013, 21:52
Goed, tot zover de kansen van Slash om gouda terug te krijgen mocht ie zich in Nederland bevinden.

Pepe
24 mei 2013, 22:04
Ik heb nog even gekeken maar hier ligt ie niet.

Dirk_Hendrik
24 mei 2013, 22:27
Kan zijn dattie hier geweest is.
Maar ik ben een slet voor lamsrackjes op de houtgrill en mahonie gloeit toevallig lang en heet na. Dus LP's blijven hier nooit zo lang. Die worden gebruikt waar ze het best geschikt voor zijn. Burn Gibson burn.

benwave
24 mei 2013, 22:35
Even het nummer gecheckt, maar nee ik heb hem ook niet.
Je weet het maar nooit met die ouwe rockers, voor het zelfde geld..hè

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0012.jpg

YannickH
25 mei 2013, 12:54
Als hij nu eens beter zou beginnen spelen door die goldtop verdient hij deze zeker terug maar ik vrees dat hij altijd ruk gaat blijven klinken...
De meest overschattige gitarist ooit die slash!

Rubenios
25 mei 2013, 13:44
Als hij nu eens beter zou beginnen spelen door die goldtop verdient hij deze zeker terug maar ik vrees dat hij altijd ruk gaat blijven klinken...
De meest overschattige gitarist ooit die slash!

Die titel was al voor Kurt Nobrain :D

DLDB
25 mei 2013, 13:44
Even het nummer gecheckt, maar nee ik heb hem ook niet.
Je weet het maar nooit met die ouwe rockers, voor het zelfde geld..hè

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0012.jpg

Wie heeft jou hier zo veel bedankt? :p

kassie
25 mei 2013, 13:55
Als ik die handtekening zo zie, gokje Frampton.
En ik vermoed dat het een bijzondere dienst is geweest.

Misery Signals
25 mei 2013, 16:09
Als hij nu eens beter zou beginnen spelen door die goldtop verdient hij deze zeker terug maar ik vrees dat hij altijd ruk gaat blijven klinken...
De meest overschattige gitarist ooit die slash!

Het beste wat jij kan is je Nickname noemen naar ongeveer de meest overschatte sloppy dronkelap snarenplukker in Metalland :sssh:

Slash, Appetite for Destruction, en jaaaaaa Stradlin maakte een hoop nummers whatever. Solo's die je neuriet als je sterft.

Tja kleine kans, ze moet nog bestaan, de eigenaar moet het bericht lezen én zijn serial checken én ze tenslotte terug willen verkopen.

MS

Sinner1980
25 mei 2013, 16:54
Als hij nu eens beter zou beginnen spelen door die goldtop verdient hij deze zeker terug maar ik vrees dat hij altijd ruk gaat blijven klinken...
De meest overschattige gitarist ooit die slash!

Ongeacht het feit dat het tegenwoordig een commerciële hoer is, en geef hem eens ongelijk, is de beste man wel een legendarische gitarist natuurlijk. En die roem en faam krijg je niet voor niets; dat is een direct gevolg.

arjanb01
25 mei 2013, 17:32
Slash heeft wereldhits geschreven dus is hij een legendarische gitarist voor velen. De man vind ik sympathiek dus ik gun hem z'n roem. Ik vind hem een goed liedjes schrijver die herkenbare riffs heeft bedacht. Niks mis mee toch?

jan jansen
25 mei 2013, 18:16
Slash heeft wereldhits geschreven dus is hij een legendarische gitarist voor velen. De man vind ik sympathiek dus ik gun hem z'n roem. Ik vind hem een goed liedjes schrijver die herkenbare riffs heeft bedacht. Niks mis mee toch?

Nog nooit van de man of vrouw gehoord....:???:

Misery Signals
25 mei 2013, 18:26
Tja als je wereld Status Quo is... :)

Poedel met begrafenisondernemers hoedje op, seconde 0.05! Of makkelijker gewoon de dude die je in de linkfoto ziet...


http://www.youtube.com/watch?v=1w7OgIMMRc4

MS

the sure thing
25 mei 2013, 19:48
Als hij nu eens beter zou beginnen spelen door die goldtop verdient hij deze zeker terug maar ik vrees dat hij altijd ruk gaat blijven klinken...
De meest overschattige gitarist ooit die slash!

Dat dacht ik ook, totdat ik oude bootleg-opnames hoorde.... Toen was ik wel even stil.

denis.hermans
25 mei 2013, 20:18
Hopelijk vindt kingpin8 hem niet eerst!

YannickH
25 mei 2013, 20:26
Ooh die naam heb ik spijtig genoeg in 2007 gekozen en kort daarna zag ik alexi in het...ben ben letterlijk na 3 nummers gaan lopen. Zijn stem en gitaarspel is VERSCHRIKKELIJK! Maar aan mijn naam kan ik niet veel doen he

En slash klinkt live verschrikkelijk. Snaren benden kan hij niet en een gibson verdient hij niet.
Epiphone daarintegen...

HaroldA
25 mei 2013, 20:26
Het beste werk van Slash vind ik nog steeds z'n "Ain't life grand" plaat. Wat een gave riffs staan daar op ... en die zanger!!!


http://www.youtube.com/watch?v=aCNme5PK0-s

jze
25 mei 2013, 20:47
http://m.youtube.com/watch?v=eoSFhHAh-vw

Geweldig!

geert1976
25 mei 2013, 21:16
Oje een Slash bash?

Ik snap de opwinding niet, de beste man wil gewoon zijn gitaar terug vanwege sentimentele overwegingen, ik zie daar niets verkeerds in.
Of Slash nu een goede of slechte gitarist is?, ik houdt niet van zijn stijl, maar hij kan een heel aardig stukje spelen, daarnaast heeft die zijn eigen unieke sound en heeft die vele bekende en onvergetelijke riffs en solo's op zijn naam staan en dan ben je in mijn ogen wel een groot muzikant.

En hij is niet de eerste bekende gitarist die zijn gitaar terug wil, want de gitarist van REM heeft een beloning uitgeloofd van $ 100.000,00 aan degene die zijn Rickenbacker gitaar terug brengt die hij veelvuldig in de beginperiode van REM voor concerten en opnames is gebruikt en die op een gegeven moment is gestolen

Mitch
25 mei 2013, 21:19
Het gaat hier over een gitaar. Slash afzeiken kun je in het subforum Bands/Artiesten.

Overigens, naamsveranderingen kunnen worden aangevraagd via info@gitaarnet.nl

YannickH
25 mei 2013, 21:21
Oke dat ga ik meteen doen. Dat wist ik niet.
En nog ff iets, ik heb niets tegen guns n roses zelf he. Ze hebben fantastische nummers!

ieme
26 mei 2013, 14:49
grrrr hou es op jullie!

kassie
26 mei 2013, 15:02
Het beste werk van Slash vind ik nog steeds z'n "Ain't life grand" plaat. Wat een gave riffs staan daar op ... en die zanger!!!


nou en of... Dit is toch wel de vetste bruutste overdrive die ik ooit gehoord heb.


http://www.youtube.com/watch?v=SUnwm3I-TtI

Tja, dat hij wat slordig speelt snap ik wel na een fikse alcohol/heroine verslaving. En een pacemaker die zijn hart 5 keer per minuut defibrileert.

Die ain't life grand CD speel ik heel vaak af in de auto, tijdens solderen of tijdens het hardlopen. Totally my cup of tea. Keiharde rock met een flinke swing erin.

DennisZw
26 mei 2013, 15:03
Slash is misschien niet de meest technische gitarist, maar hij speelt wel op een zeer pakkende en soms zelfs rakende manier, sommige mensen houden daarvan, anderen horen liever iemand met een gitaar masturberen zoals Jeff Loomis. Ieder z'n ding. Ik vind Slash top, ik zou een moord plegen om te kunnen spelen zoals hij dat kan, en daarnaast is 't een prima kerel die best om z'n fans geeft.

Daarnaast, hij kan natuurlijk elke Gibson uit de fabriek krijgen die hij wilt, maar als je je hond kwijt bent ga je ook niet een nieuwe kopen, dan wil je 'm terug want je houdt er van en je hecht er waarde aan. Sommige mensen hebben een emotionele band met hun instrument. Ik ken het gevoel.

the sure thing
26 mei 2013, 16:52
... Zo heb ik mijn Squier uit 1987 weer teruggekocht en doe m nooit meer weg... Zelfs laten herfretten wat de waarde heeft doen verdubbelen :-). Maar wat een emotionele waarde heeft dat ding...

caliban
26 mei 2013, 17:15
Ik hoop dat Slash de gitaar in kwestie terug vindt! Coole kerel vind ik, goeie gitarist, natuurlijk geen super shredder, maar daar ben ik sowieso niet zo voor te vinden

kassie
26 mei 2013, 19:30
Even ter goede orde.. deze goldtop...

http://www.youtube.com/watch?v=T88wNi40qs0

mesaman
27 mei 2013, 12:35
Tja,ik neem aan dat als je de gitaar hebt er wel een paar euro uit kan halen.

En ondertussen zoek ik een made in china gold top en zoek ik het serie nummer van zn gitaar uit. de slagnummers liggen al klaar.
Vakantie is al geboekt, auto besteld, nog effe schijten op het bureau van de baas.

apekop
28 mei 2013, 00:26
haha, goeie!

waarom koopt Slash geen strat? een Les Paul is toch een lomp geval :)

nickofzo
28 mei 2013, 00:49
en zoek ik het serie nummer van zn gitaar uit.
dit is het serienummer: 70854

nickofzo
28 mei 2013, 01:23
waarom koopt Slash geen strat? een Les Paul is toch een lomp geval :)
Heeft ie hoor ;)

http://sp3.fotolog.com/photo/35/10/94/abel_slash/1239756856445_f.jpg

En

http://www.buddaheads.com/images/alan_slash2.jpg

En nog iets langer geleden:

http://cache2.asset-cache.net/gc/134151597-guitarist-slash-plays-a-fender-stratocaster-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=fOqRSGnZREbdOD5U9z9TH9xr4RPjdQHILWBTosvjWHQLT1eG SGNR3wZ3fWII6pEPiV0xJ1Y6gghYzLSvOWegLA%3D%3D

En zelfs een tele:

http://www.woodytone.com/wp-content/uploads/2009/11/Slash_Tele_92.jpg

Maar tegenwoordig:

http://www.strat-talk.com/forum/attachments/sidewinders-bar-grille/10027d1279458167-post-non-strat-guy-playin-strat-slash-hello_kitty_guitar.jpg

apekop
28 mei 2013, 01:28
staat hem goed vooral die roze Hello Kitty :)....
Ik vind hem ook leuker zonder die eeuwige grafhoed.

nickofzo
28 mei 2013, 01:33
Ik denk ook dat hij dat tegenwoordig niet meer voor de show op heeft maar om kaalte te verbergen.

mesaman
28 mei 2013, 01:48
slash? speeld toch de solo's bij metallica?

nickofzo
28 mei 2013, 01:51
Nee dat was thrash. :seriousf:

SantaX
28 mei 2013, 03:31
de jaloezie druipt wel van sommige comments af he :P Bedoel, ik vind het ook niet de beste gitarist of muzikant ter wereld, maar zijn er hier op dit forum mensen die hun handtekening op zo ontzettend veel meesterwerken in de hardrock hebben gezet? Die solo's zijn dan misschien niet zo ontzettend lastig om te spelen, je moet ze wel nog even verzinnen. Of in het geval van Slash, uit de hoge hoed toveren.

Wou dat ik zo ontzettend veel had bereikt in de muziek. Daar zou ik trots op zijn en iets zegt me dat zelfs de grootste slash-hater daar zijn petje voor af moet doen. Verder is het net een mens. Zo met dat hechten aan een voor hem bijzondere gitaar.

da Liks
28 mei 2013, 08:07
absoluut mee eens.

denis.hermans
28 mei 2013, 08:24
+1

Solo van Sweet Child o' mine is een van de redenen/"triggers" waarom ik (terug) gitaar ben beginnen spelen.

Denis

SantaX
28 mei 2013, 08:53
Ja toch... ik denk dat iedereen die zo rond 1980 geboren is en interesse had in de gitaar en rock op enig moment Slash is geweest. Op de slaapkamer. Met een prullenbak omgekeerd op het hoofd. Ik wel in elk geval :B

caliban
28 mei 2013, 15:03
Op de slaapkamer. Met een prullenbak omgekeerd op het hoofd.

Dat is er misschien net lichtjes over :D.

Bassa
28 mei 2013, 15:27
Ik ben zelfs gitaar gaan spelen door hem, toen ik het intro hoorde van sweet child o mine dacht dat moet ik leren. Nu speel ik niet zo veel gnr meer maar meer blues, maar toch. Grote inspiratie voor mij.

Tupelo
28 mei 2013, 17:39
Leeft die man nog, die moet zo langzaam aan toch hoog bejaard zijn..?
Gut '65, dat valt nog reuze mee ook.

nickofzo
28 mei 2013, 20:57
Ik mag de oude guns best graag horen nog. In tegenstelling tot vele het liefst live.

jerome
29 mei 2013, 20:12
+1

Solo van Sweet Child o' mine is een van de redenen/"triggers" waarom ik (terug) gitaar ben beginnen spelen.

Denis

Ik ben geen echte Slash fan, maar die solo vind ook heerlijk!
Dat benden tot ie de "juiste" tone net of soms eigenlijk net niet haalt, i.c.m. met die heerlijk Wah sound, fantastisch!!!

Pontimic
29 mei 2013, 23:00
Ik ben absoluut geen GnR of slash fan, maar ik krijg altijd weer kippenvel van de eindsolo van November rain........ Geniaal!!

Dutch66
30 mei 2013, 10:55
Houden jullie er rekening mee, dat de meeste van jullie straks gewoon groenteboer worden.....

De beste man verdient een hele dikke boterham met muziek maken, en de meeste van ons zijn het er wel over eens dat hij een behoorlijke bijdrage aan het rockfront heeft geleverd, zonder ooit echt vernieuwend te zijn geweest, IMHO.

En natuurlijk spelen de meeste van jullie veel beter, zelfs met een hoed op, beetje jammer alleen dat de rest van de wereld het nooit zal horen.

Gitaar leren spelen
30 mei 2013, 12:44
Je zou die gitaar maar in je bezit hebben. Ik denk dat hij er wel wat voor over heeft om hem terug te krijgen.

SantaX
30 mei 2013, 12:56
Dan zul je wel ergens tussen de 100.000 en 150.000 op je rekening bijgeschreven zien worden. Moet toch denken aan het verhaal van Perry. Hij had via via een geliefde gitaar van Joe Perry gekregen. Die heeft hij hem jaren niet willen teruggeven/verkopen. Toen Joe Perry 50 werd, was niet lang te voren de hoed van Slash gestolen (die hij zelf trouwens ook gejat heeft uit de winkel). Slash gaf Perry voor die 50ste verjaardag zijn gitaar terug. Niet veel later kreeg hij zijn hoed terug. Ik heb hem in een interview wel eens horen zeggen karma, over dat moment.

Ik hoop voor hem dat hij hem terug krijgt, maar je zult zien dat die gitaar nu net bij iemand is die er gewoon op wil spelen en geen interesse in geld heeft.

ieme
30 mei 2013, 18:27
serial #70854 is niet een standard serie nummer, lijkt mij een historic reissue. Ik dacht dat de goldtop en zwarte lp die slash gebruikte standards waren... En was er in 1989 al een customshop/ historic reeks?

ieme
30 mei 2013, 18:42
Ik heb de dvd van Tokyo er even bijgepakt en t lijkt er idd wel op dat dat een hele vroege historic reissue is. Met alnicopro pickups.

ieme
30 mei 2013, 18:47
En ik ken t gevoel van slash, zo heb ik van m'n eerste vakantiebaantje een lp Custom gekocht en deze (stom stom stom) verkocht, via via via is hij uiteindelijk bij Orpheo terecht gekomen. Orpheo heeft em een tijdje gehad en daarna is ie door een ruil met m'n prs weer bij mij terug gekomen, zo blij als een kind met allemaal o ja momentjes! Helaas zijn de vorige eigenaren niet zo lief geweest voor m'n Custom en waren de pickups en tuners niet meer origineel, maar na wat liefde van Eric Smitty van smittyguitars speel ik er weer op!!

kassie
30 mei 2013, 18:56
Dan zul je wel ergens tussen de 100.000 en 150.000 op je rekening bijgeschreven zien worden. Moet toch denken aan het verhaal van Perry. Hij had via via een geliefde gitaar van Joe Perry gekregen. Die heeft hij hem jaren niet willen teruggeven/verkopen. Toen Joe Perry 50 werd, was niet lang te voren de hoed van Slash gestolen (die hij zelf trouwens ook gejat heeft uit de winkel). Slash gaf Perry voor die 50ste verjaardag zijn gitaar terug. Niet veel later kreeg hij zijn hoed terug. Ik heb hem in een interview wel eens horen zeggen karma, over dat moment.

Ik hoop voor hem dat hij hem terug krijgt, maar je zult zien dat die gitaar nu net bij iemand is die er gewoon op wil spelen en geen interesse in geld heeft.

Kleine correctie. Die 59 kwam terecht in een muziekzaak in Sunset Blvd. Waar hij voor 10.000 dollar aan Slash werd verkocht. Hij stond zelfs nog een aantal weken met het 'reserved for GNR' in de vitrine, wat de muziekzaak kennelijk goede reclame vond zo rond 89.

Rock Bottom
30 mei 2013, 18:59
Toevallig gisteren bij een maatje de use your ilussion live in tokio dvd gekeken en daar is het 90 procent deze gitaar die je ziet.

Orpheo
30 mei 2013, 19:52
@ieme de pups en tuners waren shit ;) het was lang mijn main axe maar ik speelde steeds minder erop. Als je OOIT een verkoop overweegt, je weet mn adres ;)

Majmun
30 mei 2013, 19:54
Cool. ......

ieme
30 mei 2013, 20:44
orpheo, deze gaat niet meer weg!

ieme
30 mei 2013, 20:48
http://groundguitar.com/slash-gear/

kassie
30 mei 2013, 21:11
http://groundguitar.com/slash-gear/

Man, man, man wat een heeeeeeeeerlijke collectie toch ook.

btw, saillant detail: die zwarte custom met de doodskop. Die foto is in Nijmegen genomen. Fields of Rock. 2005 als ik me niet vergis. Was erbij.