PDA

View Full Version : marble clubreverb en drive-pedal



onno1234
24 mei 2013, 20:23
Hoi, 'k Heb nu 2 jaar een clubreverb 2X10 en heb een vraag. Vreselijk lekkere cleane sound,...maar heel veel moeite gehad een geschikte drive te vinden. Speel tele 52 ri. Lovende woorden over de Fulldrive gehoord en deze gekocht, maar klonk wat mat/beknepen en helderheid weg. Zeker met aanzetten vd booster/Mosfet. MXR lukte ook niet. Nu heel tevreden over een Marshall Jackhammer (ongelofelijk maar waar) weinig open. Ik zoek nu een pedal voor extra boost/vettere sound tijdens solo's.
Wat zijn jullie ervaringen met de Marble-amp en pedals, en heb je nog een aanrader?
Gr. Onno

the sure thing
24 mei 2013, 20:58
Probeer eens de fulldrive 2 versie, maar dan de oudere dus ZONDER mosfet mogelijkheden. Er zit namelijk verschil tussen die 2 pedalen. Ik heb ze ge A/B't namelijk.... En toen gelijk de mosfet-versie weggedaan.

arjanb01
24 mei 2013, 21:05
Fulltone ocd werkt heel goed met fenderish cleane amps. Zeker het proberen waard!

the sure thing
24 mei 2013, 21:59
+1. De OCD is ook zeer veelzijdig instelbaar. En prima 2e hands te krijgen...

EDIT: lachuh! Op MP wordt er momenteel geeneen aangeboden :-)

roger
25 mei 2013, 09:06
Ik heb ooit de OCD zelf gemaakt, als je een beetje handig bent is dat wel te doen. Schema staat op het newtone forum. Is idd super pedaal!

Eko
26 mei 2013, 12:05
Ik heb jaren met Marble Clubreverb gespeeld en gebruikte een eenvoudig equalizer pedaal. Die kun je ook gewoon alleen maar als boost gebruiken en tevens de equalizer instellen op meer mid of meer low mid.