PDA

View Full Version : Opzoek naar een combo a la fender



YannickH
24 mei 2013, 15:26
Ik ben opzoek naar een redelijke cleane amp die goed pedaaltjes aanneemt.
Ik speel zelf op een mesa dual rectifier maar ik ga een groepje met een paar man beginnen a la white stripes.

Nu ik moet om te repeteren behoorlijk wat trappen doen en een half stak met oversized mesa cab plus flightcases is niet te tillen dus ik zou graag een kleine combo kopen. Budget 500-600 euro max.

Ik heb de volgende amps op het oog:

- fender excelsior
- fender blues junior III
- koch jupiter jup45-c
- vox ac15 c1

Wat denken jullie hiervan?
Als je nog andere voorstellen hebt laat het me gerust weten:)

Avast bedankt!

ellisvertellis
24 mei 2013, 15:51
Die Vox past niet echt in het "a la Fender" gegeven lijkt mij...

Voor clean, goed met pedalen, licht en goedkoop: probeer Kustom eens: http://www.mamadont.be/guitar/eamps/g_39.htm

LRS
24 mei 2013, 16:20
Mocht je iets meer headroom wensen, dan kan je ook (al dan niet 2e hands) een Hotrod Deluxe of Blues Deluxe (klinkt iets warmer) overwegen.

YannickH
24 mei 2013, 16:42
Ik heb al gereageerd op iemand zijn blues deluxe.
Hij woont in hetzelfde dorp als ik:)
Wat is eigelijk de normale 2dehands prijs?

arjanb01
24 mei 2013, 17:05
400 tot max 500 eu is een normale prijs voor een blues deluxe

Kakihara
24 mei 2013, 17:11
Ik geloof dat die €500 wel een faire prijs is. Ik heb vaak de indruk dat de Nederlandse tweedehands prijzen voor versterkers een stuk lager liggen dan de Belgische/Vlaamse.

YannickH
24 mei 2013, 17:13
Ja in nederland is het inderdaad goedkoper.
Nu deze is 450. Hopelijk krijg ik snel een mailtje terug

YannickH
25 mei 2013, 12:51
Goed nieuws!
Ik kan van een vriend van mij zijn vriend een fender deluxe reverb kopen voor een redelijke prijs.
Deze is in nieuwstaat en ik mag hem straks gaan ophalen :D

LGK
25 mei 2013, 18:46
bof jij ff! Zijn verschrikkelijk mooie versterkers. Heb er pas is over gespeeld, en klinkt echt top.
Ga je hem ook voor op het podium gebruiken?
Want ik hoor iedereen zeggen dat ze hard zat gaan voor op het podium maar zo hard vond ik het nou ook weer niet..


Alvast gefeliciteerd!

Grz

YannickH
25 mei 2013, 19:26
Echt ongelooflijke versterker! Heb hem daarnet opgehaald.
Ik kan hem thuis op 3,5 zetten van volume en vanaf 4 begint hij echt heel hard te gaan:o
Het podium zal het niet meteen zijn want ik begin met een nieuw project maar boven de drums zal ik zeker wel komen!

Marbles
26 mei 2013, 12:12
Dat is een fender dingetje haha van 1 tot ongeveer 3, 4 heel hard, en na 4 blijft hij ongeveer hetzelfde :D
Gefeliciteerd met je aankoop! Met de blues junior en de excelsior wordt het met een beetje drummer lastig om het qua volume te redden. Goede keus gemaakt.

arcane
26 mei 2013, 13:39
Ik heb een excelsior, uit de nieuwere serie, dus met een andere speaker. en dat ding blaast de drummer echt wel van z'n kruk hoor. Ik draai voor de repetitie de volumeknop nog niet eens voor een derde open. En we hebben een drummer die flink op los ramt.
Komt ook door de speaker, die heeft 103,4 dB.

Marbles
26 mei 2013, 16:16
Ik heb een excelsior, uit de nieuwere serie, dus met een andere speaker. en dat ding blaast de drummer echt wel van z'n kruk hoor. Ik draai voor de repetitie de volumeknop nog niet eens voor een derde open. En we hebben een drummer die flink op los ramt.
Komt ook door de speaker, die heeft 103,4 dB.

Serieus? Hm.. vriend van me zal dan wel een oude hebben, maar zowel gitaar als mondharp lukt het toch echt niet om er bovenuit te komen. Zal hem aanraden uit te zoeken wat de verschillen zijn...

arcane
26 mei 2013, 16:35
Serieus? Hm.. vriend van me zal dan wel een oude hebben, maar zowel gitaar als mondharp lukt het toch echt niet om er bovenuit te komen. Zal hem aanraden uit te zoeken wat de verschillen zijn...

Mocht hij meet volume en headroom willen, in de mijne zit een Eminence Legend.