PDA

View Full Version : Fender Stratocaster Eric Clapton



frankmelters
24 mei 2013, 12:38
Beste muziekliefhebbers,

Eind vorig jaar heb ik een zwarte Fender Stratocaster Eric Clapton (Blackie) 2e hands gekocht.
Na behoorlijk wat Gibsons te hebben bespeeld ben ik zeer onder de indruk van de sound van deze gitaar. De extra boost en de noiseless pick-ups zijn fantastisch. Ook de bespeelbaarheid vind ik heerlijk.

Nu heb ik het serienummer opgezocht en die van mij begint met SZ 7...... en dat betekent volgens het overzicht van Fender dat de gitaar uit 2007 komt en onder de signature series behoord.

Ik kom ook Clapton-strats tegen op het internet met de toevoeging 'signature maar ook met customshop' en met een ander prijskaartje (rond de € 3.000,-).

Kan iemand mij vertellen of er dus 2 type strats 'Blackies' zijn en welke ik dan heb?
Wat zijn de verschillen en waaraan kan je dat zien?

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met beide gitaren en of het veel uitmaakt qua sound en kwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

arjanb01
24 mei 2013, 13:59
Jij hebt de clapton strat uit de signature series die nieuw rond de 2k kost. De customshopper is 1000 euro duurder omdat er exotischer hout gekozen is. Je hebt ook nog een 3e serie uit de masterbuild serie van tod krause, die kost zelfs ruim 5 k en is gelimiteerd en vzv birdseye malple halzen. Soundwise geen verschillen vind ik. Leuke gitaartjes maar ben niet zo weg van de sound vooral die midboost sound vind ik schreeuwerig en kil. Maar als het je ding is prima toch?