PDA

View Full Version : meeklappen publiek downbeat vs upbeat



harrie-beton
24 mei 2013, 00:49
http://www.youtube.com/watch?v=yD3iaURppQw

Publiek klapt op de downbeat, tijdens een solo slaat hij een stukje over waardoor publiek op de upbeat klapt...
Hij doet het erom denk ik.

Frits van Mourik
24 mei 2013, 07:36
Helemaal geweldig!

Zo gaat er een verhaal over Prince, uit de tijd, dat mej. Dulfer nog een blowjob bij hem verzorde.
Bij een optreden vroeg hij dan, of er nog "dutchmen" in de zaal waren.
En d'r waren er dan altijd wel een paar.
Prince vroeg dan beleefd, of, als er zo nodig meegeklapt moest worden,
dit alsjeblieft op de 2 en de 4 kon.
Zo betrapte ik onlangs onze kersverse Doorluchtige Majesteit op het klappen op de 1 en de 3;
weet nooit meer wanneer of waarbij.
Zo toont hij wel, dicht bij het volk te willen staan.
Toch?

Martijn-w
26 mei 2013, 13:20
Dat doet ie erg subtiel, je hebt het eigenlijk niet eens echt in de gaten.

Meeklappen is overigens erg vervelend. Alleen bij we will rock you en radio gaga kan het wel.

barno
26 mei 2013, 15:33
als hij dat intentionally doet, en dat zal wel, hij is HCJr, is dat een tour de force !

RB-1
29 mei 2013, 00:43
Publiek klapt op de downbeat, tijdens een solo slaat hij een stukje over waardoor publiek op de upbeat klapt...
Hij doet het erom denk ik.Volgens mij speelt hij 1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,1,2,1,2,3,4,1,2,3,4...
Dus hij speelt een tel meer. Een 'Take Five momentje'.....

Overigens wordt ik compleet gestoord als er 'hollands' wordt meegeklapt bij een banjo solo.
Die van mij zitten meestal vol syncopen -herinner je je dat stukje (http://www.hangoutstorage.com/jukebox.asp?site=Banjo+Hangout&URL=http%3A%2F%2Fwww.banjohangout.org%2Fmyhangout% 2Fmedia-player%2Faudio_player.asp%3Fisjukebox%3Dno%26music ID%3D16008) nog wat ik toen voor een riff-contest had gemaakt?:soinnocent:- en dan heb ik een stevige offbeat nodig om tegen te leunen (meestal een mandoline). Als het publiek die maskeert is voor mij de lol er wel af.:(

SantaX
29 mei 2013, 00:57
Ik probeer nog steeds mee te tellen, maar mij is het niet geheel duidelijk hoe hij dat nu voor zichzelf heeft gedaan. Wat ik wel heel leuk vind is dat zodra de klap op 2 en 4 komt te liggen zie je op 0.43 ongeveer de armen van de drummer triomfantelijk de lucht in gaan. :seriousf:

Kim Wilson
29 mei 2013, 08:10
Ach, als mensen mee gaan klappen hebben ze het blijkbaar naar de zin. Ik zie het als een positief iets iig.

vulvasonic
10 juli 2013, 02:59
Ik speelde ooit een tijdje voor de gein in een metalband en zoals je weet houden metaljongens nogal van headbangen. Ik heb toen een nummer voor de band geschreven waarin ik heel bewust een stuk verwerkte waarop het publiek absoluut zeker zou beginnen te 'bangen' (van voor naar achter) en waarin we steeds na vier 4/4 maten een 5/4 maat speelden. De voorpret was bijna net zo komisch als de verwachte reactie. Alle hoofden en haren wapperden keurig naar voren op iedere eerste en derde tel. Maar na de 5/4 sloegen alle hoofden op iedere eerste en derde tel doodleuk naar achteren. Ik lag krom van het lachen. Een kleine meerderheid van het publiek bleef ongestoord verkeerd 'bangen' en een ander deel hield halverwege op, keek wat ongemakkelijk om zich heen en zette weer in zodra ze de 1 weer voelden. Allemaal met een luchtgitaar in de handen.........., ooooooh je had er bij moeten zijn om je er echt een goed beeld van te vormen, maar man, wat heb ik gelachen. Al die idiote gezichten. :seriousf:

j3r03n
10 juli 2013, 10:46
Hahaha, geniaal! Dat is nou het publiek 'bespelen' :seriousf: