PDA

View Full Version : Welke chorus zal ik nemen?



slayurrr
24 juni 2003, 23:03
ik ga binnenkort een chorus kopen, ik kan der 1 kopen van me gitaar leraar (marshall supervibe chorus ofzo) , hij klinkt wel goed maar toch zou ik wel willen weten wat echt een aanrader ofzo is.
geluidsfragmentjes zijn welkom :cool:

Polytheme Pam
24 juni 2003, 23:20
BOSS....

http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=11


ff klikken op "INTERACTIVE--->INTERACTIVE DEMOS--->COMPACT PEDAL DEMO"

Mitch
25 juni 2003, 09:05
Alles behalve een Boss :D

Nee, flauw, maar gebruik even de zoekfunctie, want er is hier vrij recent een behoorlijke thread over geweest ! Stonden meningen in over erg veel chorussen.

De Teng
25 juni 2003, 12:17
EBS Unichorus (ik weer...)

Nemesis
25 juni 2003, 22:47
ik vind de boss ce-5 de fijnste

Polytheme Pam
25 juni 2003, 23:29
De soundclip van de Digitech Multichorus....

http://www.digitech.com/xseries%20demos/start.htm

Moonchild
25 juni 2003, 23:35
Ik heb een oude guitarist waar een behoorlijk aantal goedkopere als duurdere boutique chorussen werd getest, en ik dacht dat de boss CH-1 het best uit de test kwam

Mithrandir
25 juni 2003, 23:39
De CH-1, are you sure??? Ik heb een CH-1, maar hij komt niet tussen mijn gitaar en mijn versterker in, echt een lelijke chorus is dat.

Moonchild
25 juni 2003, 23:51
nee ik heb het ff nagecheckt, t was de CE-5

Nicci
26 juni 2003, 01:09
CE 5 is een prima chorus, maar klinkt een beetje onnatuurlijk. noem het digitaal (het is nog steeds onduidelijk of hij dat is . . . . ). Zelf speel ik of over de JC120 en anders over de CE2. lekker warme ademende chorus. heeft niet zo veel mogelijkheden. daar is de CE5 weer beter in. stereo en meer afstelmogelijkheden van het geluid.

newbreed
26 juni 2003, 09:56
Jaquest Meistersinger !!

Ronald
26 juni 2003, 16:24
kheb um zelf nie maar de al eeder genoemde digitech multichorus lijkt me een hele goeie, in ieder geval beter dan op mijn ibanez cf7 , nie die da slecht is maar die van digitech lijkt me wel stukken beter , maar ja mn cf7 gebruik ik ook nie zozeer voor de chorus

slayurrr
26 juni 2003, 17:30
die digitech lijkt me wel wat, kheb nooit echt naar digitech gekeken. een paar andere pedaaltjes klonken ook wel goed in de soundclips van digitech, kga hem iig zeker uitproberen.

Ronald
26 juni 2003, 18:54
ik vind eigenlijk alle pedaaltjes van de x serie wel goed klinken , op de wah na , maar de reverb in reverse mode is zeer cool :)

Mitch
26 juni 2003, 19:43
Die DigiTech is niet slecht, zeker niet in vergelijking met de Ibanez CF-7 (één van de zwakkere broeders uit de 7-serie), maar echt warm klinkend wordt -ie niet. Hangt ook wel een beetje van je amp af, maar als je amp echt een mooie sound heeft snoept een Digi er wel wat van af helaas.

Maar had je dat oude topic al opgeziecht slayurr ?

De Teng
27 juni 2003, 11:32
Het is raar eigenlijk, veel mensen kankeren Boss af, omdat je je originele signaal zo kwijtraakt. Ik hoor er ook bij hoor, en desondanks ben ik erg tevreden over mijn Boss CH-1. Ben ik nu gek? :D

Marshallover
27 juni 2003, 12:09
Aanrader: Stereo Chorus flanger van TC Electronics...


Kost wat, maar dan hei ook wat...

En Boss natuurlijk :wink:

GRoeten,

Nicci
27 juni 2003, 13:12
Het is raar eigenlijk, veel mensen kankeren Boss af, omdat je je originele signaal zo kwijtraakt. Ik hoor er ook bij hoor, en desondanks ben ik erg tevreden over mijn Boss CH-1. Ben ik nu gek? :D

het is grappig dat mensen klagen dat ze het oorspronkelijke esignaal verliezen, terwijl dat nu net de bedoeling van effecten =.
8-)

PeArLjAm
27 juni 2003, 13:17
Het is raar eigenlijk, veel mensen kankeren Boss af, omdat je je originele signaal zo kwijtraakt. Ik hoor er ook bij hoor, en desondanks ben ik erg tevreden over mijn Boss CH-1. Ben ik nu gek? :D

het is grappig dat mensen klagen dat ze het oorspronkelijke esignaal verliezen, terwijl dat nu net de bedoeling van effecten =.
8-)

hij bedoelt als de pedalen uitstaan, dus als het signaal uitstaat. Boss pedalen zuigen dan hoog weg, vooral als je er een paar hebt. Daarom heeft men het vaak over truebypass, omdat dat geen toon wegzuigt asl het goed is. Kabels kunnen ook nog wel helpen trouwens.

Nicci
27 juni 2003, 13:33
weet ik toch . . . . . 8-)