PDA

View Full Version : bas-tablatuur voor nederlandse muziek



Maaike
17 januari 2002, 21:30
Hoi,

Ik speel al tijden jazz met mijn contrabas. Ik zoek bas tablatuur voor nederlandse nummers. Tot op heden slechts 1 nummer van de Dijk. En ik wil meer. Wie weet voor mij internetpagina“s met daarop neder-bas-tabs?
Tips over goede boeken met notenschrift hoor ik ook graag.

groeten, Maaike

Demon's Eye
18 januari 2002, 12:05
Kijk eens op http://www.tablatuurpagina.nl. Bij tablatuur nl heb je verschillende keuzes.

Maaike
19 januari 2002, 00:37
Hoi Demon“s eye,

Bij de "tablatuur nl" op de http://www.tablatuur.pagina.nl staan alleen tabs voor gitaren. Deze hebben 6 snaren en een hele andere rol in het nummer.
Of weet jij iets wat ik niet vind?

Maaike.

Demon's Eye
19 januari 2002, 20:34
Ja, shit! Bij nationale artiesten wordt inderdaad alleen de gitaartab gegeven. Bij de meeste internationale artiesten kan je kiezen tussen bas of gitaar tabs. Aan de gitaarpartij of accoorden heb je ook geen klap. Ik was ervan uitgegaan dat bij Nederlandse artiesten ook wel bastabs stonden. Niet dus! Is niet eerlijk, mogen wij geen bas spelen van Nederlandse bands?!

aadtos
25 januari 2002, 00:29
nou als je bv testament hebt van boudewijn de groot... van gitaar

e:--------3------|--------0------|
B:----1-------1--|----1-------1--|
G:--0---0---0---0|--0---0---0---0|
D:---------------|---------------|
A:3--------------|3--------------|
E:---------------|---------------|

dit stukje, neem je de laatste zegmaar van 3 op je a en 0 op je g of soms verplaats ik het ook... bv: 3 op de E en 0 op de A of D, wat jij mooi vind spelen, tenminste dat is mij als truukje aangeleerd, meestal werkt het... behalve bij zulke liedjes als you can call me out... en hotel california, dus hij werkt niet altijd

Maaike
25 januari 2002, 20:37
Bedankt, ik ga het gelijk proberen.

AllodoX
26 januari 2002, 11:58
Gitaartab kun je omzetten naar bass-tab eh :smile:
alleen niet bij alle nummers zijn ze geleik..

aadtos
27 januari 2002, 04:04
ehm ja okeej... paul simon en eagles is een goed voorbeeld... maar eeh dan praten we ook over voorbeeld :razz: