PDA

View Full Version : Marshall valvestate....



JVGM-music
23 mei 2013, 21:46
Tja....ik wilde gewoon een klein versterkertje kopen voor in de huiskamer ook zo af en toe eens wat op de gitaar te frobelen...en dan eindig je dus per ongeluk met zo,n bakbeest van Marshall....de 265R in dit geval..
Met chorus, 2 speakers en ik denk zo'n 15 jaar oud....


Eerste ervaringen; het clean kanaal klinkt best lekker met vrijwel elke gitaar die ik er tegenaangooi...zeker met een zweempje chorus eroverheen eigenlijk best lekker...

Maar met de 2 overdrive kanalen is het andere koek.....m,n 2 Strats...klinken allebei best aardig als je de gain niet te ver opendraaid maar doe je dat wel dan wordt het al gauw wat rommelig...m,n Telecaster klinkt duf en doods in de overdrive en m,n epiphone Les Paul helemaal als een dood dier...en dat laatste had ik niet verwacht...maar goed , het zijn geen buizen die de klank maken maar transistors uit de vorige eeuw...en da,s toch anders...


Maar goed, iemand nog suggesties voor fijn klinkende settings van de knoppen? Er zullen vast wel ervarings deskundigen zijn die ooit zo,n ding gehad hebben....vertel?

LRS
23 mei 2013, 22:18
Mijn eerste amp was een valvestate 150, een speaker. Ik speel op enkelspoelers en geen kwaad woord over het cleane kanaal. maar ik werd ook niet gelukkig van de gain kanalen. Na twee jaar geknoei aan de knoppen, piepende feedback, sissende overdrive etc. dat ding weggedaan en een fender blues Deluxe gekocht met een boss bluesdriver pedaaltje. Klaar.