PDA

View Full Version : happy NGD :D epiphone les paul std pls top



DennisZw
23 mei 2013, 14:56
happy new guitar day to me! yay! ik heb mijn GAS weer even gestild, haha. ik had al 2 Ibanezjes, maar aangezien ik naast die schreeuwerige scheurijzers ook nog een nette, kalme gitaar wilde heb ik mezelf maar getrakteerd op wat nieuws! ik was altijd al gek op Les Pauls maar de Gibsons zijn me iets te prijzig, dus ben ik naar de gitaarboer gegaan, even wezen kijken en heb ik een mooie Epiphone Standard Plustop gevonden!
http://schnitzelundbier.files.wordpress.com/2013/05/img_20130523_124735.jpg
het geluid maar vooral hoe ie aan voelt is precies wat ik zocht. ik ben blij :) zijn er nog meer mensen hier met epi lp's?

GuitarL91
23 mei 2013, 15:08
Ik heb geen idee hoe hij speelt, maar het is in ieder geval een eyecatcher! Veel plezier ermee!

KingPin8
23 mei 2013, 15:21
Ziet er netjes uit! Heb zelf ook een Epi LP sinds afgelopen weekend, maar die is onvergelijkbaar met de jouwe.
(Waar jouw finish meteen goed is moest die van mij nog aangepast worden...)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161252-Mijn-eerste-poging-tot-relicen-Epiphone-LP-Special

Josha
23 mei 2013, 15:30
Als hij net zo goed speelt als dat hij eruit ziet moet het helemaal goedkomen!

denis.hermans
23 mei 2013, 15:34
Beste bijna naamgenoot,

Gefeliciteerd met je aankoop !

Ik heb zelf nog een zwarte epi les paul standard (Koreaans van eind jaren '90)
Deze zeker niet zo mooi als de jouwe-geen plustop- maar eigenlijk wel een zeer goede gitaar wat de bouw zelf betreft (uitgenomen schakelaar ed maar dat komt waarschijnijk door de leeftijd).

Veel plezier ermee !

DennisZw
23 mei 2013, 18:19
tot nu toe bevalt ie ontzettend goed, speelt fijn. 't is niet te vergelijken met m'n ibanezjes maar eigenlijk vind ik 'm haast fijner. de wat dikkere hals speelt super en de humbuckertjes klinken lekker. dit is 't model die nog geen coil splitting heeft--ik vind dat overbodig, als ik single coils wil had ik wel een strat gekocht, haha. :D ik ben er blij mee.

TopRob
26 mei 2013, 22:12
Mooi hoor!

YannickH
26 mei 2013, 22:30
mooie top!
veel plezier ermee

joh@ndederde
27 mei 2013, 00:29
Mooi hoor. Heb zelf een 2004 Les Paul Standaard. Is m'n eerste elektrische gitaar. Was er helemaal weg van. Nu na 8 jaar in bezit zit ik er aan te denken betere volume en tone pots erin te zetten en tevens beter pickups, aangezien ik de gitaar soms wat te donker en duf vind. Qua bespeelbaarheid nog steeds super, al moest ik haar nog wel een beetje afstellen.

DennisZw
27 mei 2013, 10:18
bij thomann hebben ze gibson humbuckers voor een redelijk prijsje... of je drukt er een setje seymour duncans in voor 150 euro! :D

Jorikm
28 mei 2013, 21:57
Toffe gitaar Dennis! Zal hem wellicht binnenkort eens aanvoelen.

Heb zelf ook heel erg zitten GASsen op een Epi LP, maar mijn gas is sinds een tijdje verdoezeld door mijn laatste aankoop..

Jorik.