PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een Tone King Imperial?



Angel
23 mei 2013, 12:10
Zijn er hier gebruikers van de Imperial?

Kunnen jullie jullie ervaring delen?

Squier4ever
23 mei 2013, 13:01
guitarguru had er een volgens mij.

Tristan
23 mei 2013, 14:45
Ik heb 'm weleens getest en vond 'm vrij schel (dat komt mede ook doordat de bright switch altijd in het circuit zit), ik vond de Fender Super Reverb Reissue die ik ernaast testte duidelijk lekkerder qua sound en feel.

guitarguru
23 mei 2013, 17:31
Ik heb er eentje gehad, en vond hem eigenlijk veel te schel. Dus ik heb de bright caps verwijderd, en toen kon je beter de eq instellen, en pakte ie pedaaltjes ook beter. Maar vond hem uiteindelijk toch te dun klinken ook. Weet niet of dit het typische blackface geluid was, maar ik ga liever voor een wat dikker clean, als basis voor mijn pedalenbak. Dus na een paar maandjes alweer verkocht. Is een lekker draagbaar combootje, met een prachtige diepe basrespons, maar verder toch wat te schel en mist ballen en mid.

arjanb01
23 mei 2013, 21:29
Overpricede krasbakken zijn het. Kan je beter voor minder de helft van de prijs een fender twin reverb of deluxe reverb nemen vind ik dan.
Wil je toch op de boutique toer zou ik die amps van two rock checken echt mooie bakken.

the sure thing
13 maart 2014, 19:23
Bump! Vandaag een imperial uitgebreid getest met een Fender CS strat. Conclusie: geen krasbak, maar wel heeel bright. Veel te bright voor mijn smaak. Wel een prachtige reverb en tremolo. Deze amp heeft niets met Two Rock te maken. Duidelijk Fender-amp based.

Tristan
13 maart 2014, 20:14
Inmiddels heeft die maat van mij waarmee ik de Imperial en Super Reverb toentertijd getest heb een Swart AST Pro gekocht, dat is pas echt een aanrader als je voor een lekker karaktervol Fender geluid met prachtige reverb en tremolo wil gaan.
Bovendien is 'ie lekker licht en handzaam en pakt 'ie pedaaltjes als een malle.

the sure thing
13 maart 2014, 20:51
Is er een NL dealer?

Aca Ilic
13 maart 2014, 20:59
Max dacht ik ....

Aca Ilic
13 maart 2014, 21:05
Overal mee eens GG. Heb hem getest net voordat ik Two Rock gekocht heb,mist alle ballen en mids precies zoals je het beschreef. Ik vond hem nog zelfs scheller dan Fender.
Als ik eerlijk kan zijn tot nu toe het beste amp met lekkerste clean waar ik ooit op gespeeld heb is no doubt Jim Kelley Facs 30/60( met ook nog een lekkere overdrive kanaal). Helaas niet van mij maar van een maat, en erg moeilijk te vinden....