PDA

View Full Version : NIEUWE VETTE BAS



Pöl
24 juni 2003, 21:27
hallow jongens, in het bijzonder koen V:

dit is mijn nieuwe aanwinst en ze klinkt VET en ziet er zalig uit:

http://www11.brinkster.com/stubru/precision.htm

... der moet nog een beetje aan gesleuteld worden, maar de klank is gewoon EEN LAAG VET... Tone knop dicht en element helemaal open!!!
AAAAAAAAAAAAARRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH


('t is een Squier uit '83, JV)

De Teng
24 juni 2003, 21:35
AAAAAAAAAARGH

WAT EEN FUCKING MOOI DING!

Echt een van de mooisten die ik heb gezien, gefeliciteerd ermee en nooit weer wegdoen (of hij moet al kut klinken, maar zo te lezen niet.)

Keep on going!

* Heeft trouwens een mp3tje bij sounds neergeplant, wil nl. van de gitaristen geen commentaar dat de bassisten zich zo afzonderen ;) En wil daar graag commentaar op *

koen_V
24 juni 2003, 22:01
hey sjiek man,

tis echt wel mooi hé, moest ik geld gehad hebben... :)
ze lijkt zo wel hard op die 50th aniversion fender p-bass.
Tis echt een mooi ding.
proficiat ermee, een neem nog eens een paar overzichtsfoto's en wat meer :)

The Mule
24 juni 2003, 22:13
:o Wow, echt mooie bas! Ik ben gek op de combi maple nek en afdekkapjes. Oooooooit zie ik er nog wel eens eentje bij mij terechtkomen...!

patrick
24 juni 2003, 22:14
Gewoon een vraagje.... Kan je wel slappen enzo met zo'n metalen kap boven je snaren? En ja ik ben gitarist...

basswasp
24 juni 2003, 22:19
Ja, op zich kan dat. Dit is echter een bas met een PJ-element voor, zoals Pöl al zei, voor een vet, dik en modderig geluid; niet bepaald het geluid dat je wil bij het slappen.

Maar even over de bas zelf. Mooi ding! Het geluid zal niet zijn waar ik naar zoek, maar dit is zeker een hele mooie precision!

patrick
24 juni 2003, 22:27
maar....die Marcus Miller signature heeft dat wel. En hij slapt toch echt wel.. Of begin ik nu over een onderwerp die eindigt met meningverschillen?

MADdie86
24 juni 2003, 22:27
MAn ik wou dat ik jouw was :lol:

Ik zeg dit niet graag maar van zo'n strakke bas krijg ik bijna een er**tie. Damn als het geluid zo smerig en vet is als je zegt (ik geloof je) dan dam......

Veel plezier e.d. met deze bas :wink: TOPPIE

basswasp
24 juni 2003, 22:37
maar....die Marcus Miller signature heeft dat wel. En hij slapt toch echt wel.. Of begin ik nu over een onderwerp die eindigt met meningverschillen?
De Marcus Miller-signaturebas is een Jazz bas, de bas van Pöl is een Precision. Het verschil in elementen wordt duidelijk wanneer je elementen kan zien. Onder de kap van Miller zit een enkelspoels element en onder deze precision zit een zogenaamd 'split coil' element. Slappen met 1 of meerdere enkelspoels element klinkt wel goed.

Dit is een bas met een 'split coil' element:
http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0136100_md.jpg

Dit is een bas met 2 enkelspoelselementen:
http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0136208_md.jpg

Wouter J
25 juni 2003, 01:09
maar....die Marcus Miller signature heeft dat wel. En hij slapt toch echt wel.. Of begin ik nu over een onderwerp die eindigt met meningverschillen?

Marcus hangt zijn bas vrij hoog en laat zijn pols rusten op de kap, dat de kap er überhaupt opzit heeft bij hem alles met zijn speel stijl te maken.

Anavrin
25 juni 2003, 01:50
Mooie finish hoor... Wat is dat (olie/ beits :???: ), of is het gewoon verf die een beetje doorschijnend is gelaten (heel dun aangebracht)?

koen_V
25 juni 2003, 07:51
Mooie finish hoor... Wat is dat (olie/ beits :???: ), of is het gewoon verf die een beetje doorschijnend is gelaten (heel dun aangebracht)?

Mij had hij de verkoper vertelt dat hij afgeschuurd is en met 4 lagen opnieuw gevernist.

De Teng
25 juni 2003, 09:55
Je kunt met een P wel slappen, maar het klinkt wel wat bedompt, omdat de elementen dus split coil zijn. Jazz slapt beter, maar deze is beter voor rock en blues etc.. geschikt naar mijn mening. Patser op een podium ben je wel met zo'n ding zeg... en goed gebruiken, zodat ie over een paar jaar wat krassen en butsen heeft, hoort erbij ;)

Venomer
25 juni 2003, 13:12
Hmmm, als ik op de link klik krijg ik dit te zien: "The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST."

:-(

Clunk
25 juni 2003, 14:04
hmmz ik dacht dat sqiuers als brandhout konden worden gezien, deze speciaal gemod ofzo?

ziet er opzich leuk uit, maar nix voor mij :P

Pöl
25 juni 2003, 15:22
hmmz ik dacht dat sqiuers als brandhout konden worden gezien, deze speciaal gemod ofzo?

ziet er opzich leuk uit, maar nix voor mij :P


Eerst en vooral wil ik even mijn standpunt over die dingen duiden:
Merken zijn bijzaak, en instrumentensnobisme is om van te kotsen...
Hij heeft een zalig vette klank, speelt als boter. Daarom kocht ik hem. Dat er toevallig "squier" op de headstock stond, kon mij weinig of niets schelen...

Toch is dit niet your every day Squier, maar een Squier uit 1983 die in Japan is gemaakt. Hij is niet gemod. Het is dus één van de eerste Squiers die ooit van de band is gerold.

Een klein verhaaltje:
Toen Fender USA met Squier in Japan begon, werden dezelfde materialen als de USA gebruikt. De kosten werden gedrukt door de goedkope arbeidskrachten. Die arbeidskrachten deden het echter zo goed dat de Japanese Squiers een te grote concurrent werden voor de Amerikaanse Fenders. Fender USA besliste om de productie van de Squiers te verhuizen naar oa China en Korea en om de materialen minderwaardig te maken.


Als laatste vroeg ik graag toe dat deze P vetter klinkt dan de meeste Fender USA P's die ik uittestte.

AntY
25 juni 2003, 15:39
de huidige squiers kunnnen als brandhout worden gezien, de jappen niet :) zelfde geldt voor aria

Clunk
25 juni 2003, 16:00
hmmz ik dacht dat sqiuers als brandhout konden worden gezien, deze speciaal gemod ofzo?

ziet er opzich leuk uit, maar nix voor mij :P


Eerst en vooral wil ik even mijn standpunt over die dingen duiden:
Merken zijn bijzaak, en instrumentensnobisme is om van te kotsen...
Hij heeft een zalig vette klank, speelt als boter. Daarom kocht ik hem. Dat er toevallig "squier" op de headstock stond, kon mij weinig of niets schelen...

Toch is dit niet your every day Squier, maar een Squier uit 1983 die in Japan is gemaakt. Hij is niet gemod. Het is dus één van de eerste Squiers die ooit van de band is gerold.

Een klein verhaaltje:
Toen Fender USA met Squier in Japan begon, werden dezelfde materialen als de USA gebruikt. De kosten werden gedrukt door de goedkope arbeidskrachten. Die arbeidskrachten deden het echter zo goed dat de Japanese Squiers een te grote concurrent werden voor de Amerikaanse Fenders. Fender USA besliste om de productie van de Squiers te verhuizen naar oa China en Korea en om de materialen minderwaardig te maken.


Als laatste vroeg ik graag toe dat deze P vetter klinkt dan de meeste Fender USA P's die ik uittestte.

dat is mooi :) dan feliciteer ik je met je nieuwe aanwinst,
goed dat je het ff zegt, maar de meeste mensen die een squier hebben die ik ken die vinden het rot, maar dit is dus wel een goede :D ghehe...

De Teng
25 juni 2003, 16:14
Wel de oudere Aria's he? Die nieuwe jappen is ook genoeg kattenpis. Behalve de customs etc... waar je een leuke smak poen voor neertelt.

Emeth
25 juni 2003, 19:03
Hmmm, als ik op de link klik krijg ik dit te zien: "The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST."

:-(

Dat komt door Brinkster (de host) die laat maar een bepaald aantal bezoekers toe per dag, en als je over die limiet gaat krijg je inderdaad "The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST"

Gaaf basje trouwens :D

dikkie dik
25 juni 2003, 19:57
ik weet wel dat ik nog een tijdje geleden iets tegen squiers had. maar nu ik dit heb gezien heb ik me bedacht..


DUDE WAT EEN GEIL DING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

misschien komt er toch nog zon squier op mn lijstje :lol:

gefeliciteerd ermee jongeman :)

bassopotmus
25 juni 2003, 20:30
even over Squier..de gouwe ouwe zijn gewoon gelijkwaardig aan een mexicaan, mishcien iets hoger.
Nl. toen hadden ze nog geen taco fabriek, begin 90 is men naar taco land gegaan voor de wat cheapere reeks Fenders.
Het zijn gewoon klasse instrumenten, ik loop ook met een japanner..wel staat er Fender op, naja..what's in a name

Emeth
26 juni 2003, 09:28
Hoe verwissel je dan eigenlijk snaren, als er zo'n kap over de brug heen zit?

De Teng
26 juni 2003, 11:20
Het antwoord zit al in je vraag als je hem leest... kap eraf misschien? ;)

Ik vind die bas echt meesterlijk monsterlijk mooi (wordt ook een nieuw stopwoord van me) vooral die kleur...wauw gewoon. Naam zegt echt niks, die mp3 van me heb ik ingespeeld op een Aslin Dane, eentje van 250 euro. Ik krijg steeds vragen wat voor bas het is, etc... onbekend merk, dus zal het wel heel goed zijn. Mensen staan raar te kijken als je het verhaal erachter verteld.

Emeth
26 juni 2003, 12:21
Wel onhandig, als je bij een optrede een snaar breekt heb je een probleem :P. Of je moet altijd een backup bass bij je hebben.