PDA

View Full Version : Slagplaat laten maken



Lexvandoef
22 mei 2013, 22:27
Wie weet wie/waar in Nederland ik een telecaster slagplaat kan laten maken? Het gaat om een slagplaat voor een '50's telecaster, 5 gaatjes dus. Er moet een gat in komen voor een filtertron in de neckpositie (dit blijkt dus standaard nergens te koop voor zover ik kan zien... vandaar dat ik er eentje wil laten maken), kleur/materiaal twijfel ik nog tussen, single ply zwart, vergeeld (oud) wit en red/brown tortoise.

Iemand enig idee? Thnx alvast!

Mr.Fingers
22 mei 2013, 22:29
tony bij pickguardian. Okee, hij zit in de USA, maar hij levert wel perfect maatwerk, en 't gaat per briefpost, dus geen invoer (althans niet toen ik een ripper-slagplaat bestelde, en dat ding is zo groot als het dek van een vliegdekschip)

Lexvandoef
22 mei 2013, 22:36
Hmmm goede tip, zal ik eens naar kijken hoewel ik liever iets van dichterbij hier in NL haal :). Thnx toch!

Martin_
22 mei 2013, 22:37
Bij Gun customs (http://www.guncustoms.nl/gunhtml/gunhome2.html) (Hier op het forum bekend als "Oigun")

Nagramoth
22 mei 2013, 23:23
Doe eens een oproep in het zelfbouw gedeelte.
Ik bedoel, Eugen is een bouwer extraordinaire, geen kwaad woord daarover.
Maar de zelfbouw scene zit vol met goede bouwers (ja, ook in Delft en omstreken).

Ik snap het probleem niet zo...

Lexvandoef
22 mei 2013, 23:31
Er is verder ook geen probleem volgens mij :). Ik ben gewoon benieuwd waar ik zoiets zou kunnen laten doen :). Oigun is een goede tip, ga ik ook ff in de gaten houden!

Johannes
23 mei 2013, 00:08
Slaplaat (esquire model zonder nek pickup gat) kun je halen bij voxhumana, al weet ik niet welke kleuren ze op voorraad hebben. Het gat kan ik er voor je in maken, stuur maar een PM als je dat wat lijkt. Ik kom uit delft dus dat is iig makkelijk :P

Swaag
23 mei 2013, 16:04
Ik heb ooit eens een slagplaat laten maken door Laserbeest.
Die kunnen dmv lasersnijden in diverse materialen (hout, metaal, kunststof) alle vormen aanleveren.
Kwestie van een tekening als PDF aanleveren. Ik ben er erg tevreden over.

www.laserbeest.nl

TeleK
23 mei 2013, 16:23
hier http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/pickguards-2/telecaster-slagplaten.html hebben ze ook Esquier slagplaten. Ergens een filtertron gat in laten frezen, er zijn er zat op GN die dat wel willen doen.

Lexvandoef
23 mei 2013, 21:15
Thnx voor de suggesties! Ga ik ff induiken!