PDA

View Full Version : nieuw hier en heb er zin in;p



HeavyDude
22 mei 2013, 21:19
hee, ik ben karim 17 jaar nu en bijna klaar met me havo
heb al 3 jaar een gitaar waarvan ik denk maar 1a 2jaar serieus speel
ben nu van plan om het goed aan te pakken en meer gaan oefenen en hopelijk een keer in een bandje te komen
deze zomer tijd zat en ben van plan flike stappen te gaan maken ;D
heb nu een epiphone sg g-400 en een roland cube 80x

als je trouwens in omgevingen leiden woont en iemand zoekt om een beetje samen te jammen ik sta erovoor open ;p hou voornamelijk van heavy metal en hard rock ( wie niet? :o)

Rizz
22 mei 2013, 21:22
hee, ik ben karim 17 jaar nu en bijna klaar met me havo
heb al 3 jaar een gitaar waarvan ik denk maar 1a 2jaar serieus speel
ben nu van plan om het goed aan te pakken en meer gaan oefenen en hopelijk een keer in een bandje te komen
deze zomer tijd zat en ben van plan flike stappen te gaan maken ;D
heb nu een epiphone sg g-400 en een roland cube 80x

als je trouwens in omgevingen leiden woont en iemand zoekt om een beetje samen te jammen ik sta erovoor open ;p hou voornamelijk van heavy metal en hard rock ( wie niet? :o)

Welkom! Lekker enthousiast, dat zien we graag! Maar weet je zeker dat je gaat slagen voor je Nederlands examen??? Zijn nogal wat klachten over geweest dit jaar:seriousf: Geintje natuurlijk!!!!! Veel plezier hier!!

DLDB
22 mei 2013, 21:36
Welkom! Lekker enthousiast, dat zien we graag! Maar weet je zeker dat je gaat slagen voor je Nederlands examen??? Zijn nogal wat klachten over geweest dit jaar:seriousf: Geintje natuurlijk!!!!! Veel plezier hier!!

Dat voor voor vwo, meen ik? Onvoldoende voor jou op het gebied van tekstverklaren.

HeavyDude
22 mei 2013, 21:39
haha als ik wat spelfouten heb kan dat best spelling is niet me sterkste punt!

Rizz
22 mei 2013, 21:39
Dat voor voor vwo, meen ik? Onvoldoende voor jou op het gebied van tekstverklaren.

Hè f***, gelukkig ben ik al een tijdje van school af..

6snaar
28 mei 2013, 21:40
Hè f***, gelukkig ben ik al een tijdje van school af..

Ik ben al een maand aan het rotzooien om een volle 6snaren barré op de wereld te zetten en het lukt mij maar niet :-(
Iemand een goed tip :-( waarom maken ze die hals van een Spaanse gitaar ook zo breed :-(

GuitarL91
28 mei 2013, 22:18
Ik ben al een maand aan het rotzooien om een volle 6snaren barré op de wereld te zetten en het lukt mij maar niet :-(
Iemand een goed tip :-( waarom maken ze die hals van een Spaanse gitaar ook zo breed :-(

In je eerste bericht vertel je dat je een Epiphone SG G-400 hebt, probeer daar een barré te spelen. Dat zou denk ik makkelijker moeten gaan dan op een gitaar met een dikke nek. Speel de eerste noot van je barré en luister of hij klinkt zoals het moet. Klinkt het goed, pak je de volgende en zorg je dat die noot goed klinkt, maar ook de vorige noot. Klinken deze goed, ga je door totdat alles klinkt. Je zult even de feeling moeten ontwikkelen hoe je een barré moet spelen, maar als je het eenmaal doorhebt, zit het goed. Mocht het je niet lukken, open dan even een topic in de sectie 'Speeltechnieken en theorie'. Als je je berichten op je juiste plek plaatst, kunnen wij je beter helpen!

Daarnaast, struin Google, YouTube, etc. eens af over barré akkoorden. Maak je niet druk, je zult niet de enige zijn die moeite heeft (gehad) met barré's :)

6snaar
29 mei 2013, 21:02
Bedankt kerel dit is een goede tip heb hem al geprobeerd, nu nog in een keer al die snaren indrukken.

Bedankt.

GuitarL91
29 mei 2013, 22:10
En zie hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?80690-Mijn-Lessen-Toonladders-(barr%E9)-akkoorden-harmonieleer-en-meer