Inloggen

View Full Version : mic neemt ruis op van amp



VLP
22 mei 2013, 20:00
Hallo allen,

Mijn sm-57 neemt de ruis op van m'n Vox Ac15c2. Je kent het wel de lichte ruis die je hebt al je je versterker opzet. Vroeger had ik dit eigenlijk bijna niet.

De mic neemt het dus op en het stoort enorm hard op de opname. (something in the way - Nrvana)

Iemand een oplossing ?

Mic verder zetten, amp stiller zetten al geprobeerd maar haalt niet veel uit.
Heb een fcousrite 2i2. de pieken van enkel de ruis zijn op -51db

arcane
22 mei 2013, 20:10
Hallo allen,

Mijn sm-57 neemt de ruis op van m'n Vox Ac15c2. Je kent het wel de lichte ruis die je hebt al je je versterker opzet. Vroeger had ik dit eigenlijk bijna niet.

De mic neemt het dus op en het stoort enorm hard op de opname. (something in the way - Nrvana)

Iemand een oplossing ?

Mic verder zetten, amp stiller zetten al geprobeerd maar haalt niet veel uit.
Heb een fcousrite 2i2. de pieken van enkel de ruis zijn op -51db

Wegfilteren in je DAW. Ik ken eigenlijk alleen reaper, en daarin heb je de mogelijkheid om bepaalde frequenties te filteren, zoals ruis.

Heynis
22 mei 2013, 20:11
Gebruik een gate of expander op je opname.

VLP
22 mei 2013, 20:12
Gebruik een gate of expander op je opname.

idd, niet aan gedacht :) Gateje erop !

Han S
22 mei 2013, 20:14
Ik heb wel eens met een heel bekende gitarist opgenomen die zo'n 120dB aan gitaargeluid maakte en als hij niet speelde zeker 115dB aan ruis had. De stille stukken echt stil maken kan met een audio editor en ik moest het analoog doen met de automatisering van de mengtafel.

Maar een microfoon neemt geluid waar en maakt er een electrisch signaal van. En ruis is ook gewoon geluid.

Waar komt de ruis vandaan? Van de versterker zelf, de gitaar of de effecten?

VLP
22 mei 2013, 20:43
gewoon van de verterker, geen effecten, gewoon clean :)

Harry
23 mei 2013, 11:09
is het dan geen brom?