PDA

View Full Version : Jaco Influence -> Bass mp3!!! ...



De Teng
24 juni 2003, 21:20
Ik zeg lekker helemaal niks! Gewoon lekker luisteren...de bassisten onder ons (en als de gitaristen ook een beetje buiten hun eigen gebied kijken ook) kunnen er zeker een invloed van iemand in vinden.

Zet je stereo niet te hard vanwege het begin, het is nogal dynamisch ingespeeld, dus een max om je evt. speaker schade te beperken is denk ik de helft van je vermogen van je stereoset. Nee...geen distortion of geslap, gewoon finger picking, enjoy!

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Jaco%20Influence.mp3

En let ff op het lekkere nootje op zijn minst op 1m16s :D

koen_V
24 juni 2003, 22:02
Goed man!!
mooie flagoletten. een netjes gespeelt.
alleen is het een beetje eentonig,maar ik vind het echt goed!!

Barret Wallace
24 juni 2003, 22:11
hey man hij staat stond op repeat en ik heb hem nu al 30 x geluisterd ofzo

ik vind em gaaf keep it up

De Teng
25 juni 2003, 10:03
Haha... Barret dank je man! Dat vind ik nou echt eens een compliment. Di reverb erop vind ik ook wel smaakvol en voor de rest niks aan zitten klooien qua FX of sounds. Beetje meer stereobeeld gegeven alleen.

Misschien dat je het wat eentonig vindt, maar luister vooral naar de melodie, want de basnoten daarbij zin idd niet complex of zo.

Gewoon nog een keer luisteren, dan vallen de verschillende componenten en variaties wel op. ;)

Al verschillende toonladders ontdekt? :D

ToolRulez
25 juni 2003, 11:04
Wow, mooi man.

Ik vind het echt een heel mooi sfeervol stukje, prachtig!

Laat er nu nooit meer iemand zeggen dat een stuk solo basgitaar niet mooi klinkt :).

Op wat voor bas heb je dit eigenlijk ingespeeld?

De Teng
25 juni 2003, 11:52
Statement maken met dit nummertje ;)

Gespeeld op een goedkope J-bass van Aslin Dane. Kostte maar 250 euro, die ik ter vervanging van mijn eigen bas mee heb, maar het soundje plus de kwaliteit is ver boven peil!

bassopotmus
25 juni 2003, 20:43
KILLER...influenced by jaco???

Zodra me pc enzo alles toelaat ga ik ook eens wat opnemen, niet van dit niveau..maar toch

delphiro
25 juni 2003, 21:30
cool stukje.. ik zou alleen zo graag in het midden of op 3/4 ff een stukje 'chilli peppers slappen' willen horen om het een beetje agressiever te maken en dan weer terug naar de melodieuze en rustige kant van het verhaal. Nu is het inderdaad een beetje saai.

Hoeveel snaren zitten er eigenlijk op deze bas.. vast geen 4 :???:

[3de keer luiseterend]
trouwens goed gespeeld met de dynamiek in het stuk.

niels_r
25 juni 2003, 22:26
Klinkt echt goed.. ik heb hem ondertussen al zeker een keer of 5 geluisterd.

@delphiro: ik denk dat dit wel een 4-snaar is hoor.

De Teng
26 juni 2003, 09:53
Wat een mistery toch he?

Ingespeeld op een goedkope 4 snaar, J-type, zie boven. Ik vind dit stukje persoonlijk niet geschikt voor een slapstukje, maar indien gewenst wil ik nog wel eens wat geslap inspelen. Ook nooit tevreden he? ;)

Easy Rider
26 juni 2003, 11:49
Mooi stukje werk, dude! Heel sfeervol, strak ingespeeld en ja, dat nootje op 1:16 is echt heel flex! :)
En sorry Delphiro, niks persoonlijks, maar ik moet dit toch even kwijt: hier een stuk Flea slap in doen? Komt op mij over als iemand een struk graffiti midden op de Nachtwacht (o.i.d.) te laten spuiten om het wat 'agressiever' te maken.

EZ

De Teng
26 juni 2003, 11:57
Ik vond het ook niet echt een geslaagd idee eigenlijk..

delphiro
26 juni 2003, 13:01
het hele stuk komt op mij over als een grote inleiding naar iets wat dan niet komt. een soort ouverture.. eerst mooi en rustig maar je voelt dat er wat heftigers aankomt om daarna weer rustig 'uit te sterven'.. maar ja, het is maar een mening 8-)

Is dat op 1.16 een kunstmatige flageolet? Hoe doe je dat op een bas (net als een klassieke gitarist met wijs- en ringvinger van de speelhand)?

basswasp
26 juni 2003, 13:13
Moooi!

Heel smaakvol basgeluid met die reverb en natuurlijk goed gespeeld. Dat lekkere nootje lijkt me inderdaad een kunstmatige flageolet, er zijn meerdere manieren om die op een bas te kunnen maken (twee vingers of duim en handpalm).
Slappen hierin lijkt me ook geen goed idee, Pastorius hield ook niet van slappen en 't sfeertje is er eigenlijk gewoon veel te relaxed voor.

Hier zou ik graag meer dingen van willen horen.

De Teng
26 juni 2003, 13:25
Nee 't is een normale flageolet... echter met een truucje, waardoor je een fretless effect krijgt.

Ff uit het hoofd welke fret het is... euh... damn... 9e fret op de G snaar een harmonic aanslaan. Dus je vinger erop en dan aanslaan met je rechterhand. Het opduwen krijg je voor elkaar door op het aanslagmoment je linkerhand/vinger direct op de fret te drukken, dan pas op te duwen. (Ik heb er even op moeten oefenen, ik gebruik het ook bij een nummer van onze band, waarbij de intro/het thema een dergelijke sfeer heeft.)
Wat je dan krijgt is dat je je harmonic laat klinken op de fret en dan kun je er mee doen wat je wilt. Helaas dat je alleen kunt opduwen ;)

Bekijk het als een variatie op een fretless, waarbij je de harmonic gewoon omhoog schuift, hier duw je de snaar omhoog ipv opschuiven, omdat je met de fretten 'in je maag zit'.

Wat vinden jullie trouwens van het loopje vanaf 1m31s ?

De Teng
26 juni 2003, 13:36
het hele stuk komt op mij over als een grote inleiding naar iets wat dan niet komt. een soort ouverture.. eerst mooi en rustig maar je voelt dat er wat heftigers aankomt om daarna weer rustig 'uit te sterven'..

Ik dacht het al, je bent gitarist. :D

Ik ben ook zo begonnen... een bas is wat verder geevolueerd en kan het minder snaren ook wel af ;) Flauw.

Ken je Pastorius niet? Toch wel de Hendrix onder de bassisten, ofschoon het in het jazz jargon een beetje ongelukkige vergelijking is. Maar minstens zo getalenteerd figuur als hij. Ongelukkig genoeg ook veel te vroeg overleden.

Overigens houd ik er wel van om zo te pingelen hoor, ik ben zo een uur met improviseren kwijt. Is ook wel mijn stijl zeg maar. Laatst schrok ik wakker en bleek dat ik al een uur bezig was....daarbij bleek het dat ik ook nog een keer gebeld was ondertussen, niks gehoord. .

delphiro
26 juni 2003, 19:38
kan het minder snaren ook wel af :-D

sterker nog.. ik vind mijn 6 snaren niet genoeg en wil meer snaren (ik wil graag een 10-snarige gitaar om luitsuites van Bach te spelen)

Wat ik nooit heb gesnapt (en ken Pastorius wel van zijn jazzrock nummers) is dat mensen de bas als 'solo-instrument' gaan gebruiken. Het bereik ligt niet lekker (of je moet er x snaren extra aan plakken maar dan wordt het net een gitaar :) ). Ik kan er in ieder geval nooit naar luisteren zonder te denken.. waarom gaat ie niet gitaar spelen? (of als je dan laag wilt blijven, cello of zoiets).

Begrijp me niet verkeerd.. ik hoop dat je meer post en ik luister er graag naar maar het lijkt me alsof je het jezelf met 'solo basstukken' onnodig moeilijk maakt terwijl het met de gitaar makkelijker kan (maar dan een octaaf of wat hoger).

Barret Wallace
26 juni 2003, 19:50
[quote]

Begrijp me niet verkeerd.. ik hoop dat je meer post en ik luister er graag naar maar het lijkt me alsof je het jezelf met 'solo basstukken' onnodig moeilijk maakt terwijl het met de gitaar makkelijker kan (maar dan een octaaf of wat hoger).

naja dat slaat toch nergens een bass solo heeft een totaal andere feel dan een gitaar, en hoe bedoel je een bassist het zichzelf onnodig moeilijk maakt een goede bassist speelt zon solo spontaan en met plezier en gaat heus niet denken oh wat moeilijk laat ik maar eens gitaar gaan spelen..

Easy Rider
26 juni 2003, 20:14
Tja, waarom zou je een gitaar als soloinstrument gebruiken? Een piano heeft een nog veel groter bereik en kan met twee handen tegelijk worden bespeeld, heb je echt een hele band op 1 instrument. Maar dan nog, waarom zou je eigenlijk ueberhaupt een instrument solo gebruiken?
(Ik hoop dat je 'm wel voelt ondertussen...)
Als een muzikant een bepaald instrument mooi vindt klinken en daar solo mee speelt is de reden dat hij/zij dat gewoon wil doen reden genoeg om welk instrument dan ook solo te gebruiken.
Terry Bozzio is een solo *drummer* bijvoorbeeld.

EZ

delphiro
26 juni 2003, 20:18
Het ligt gewoon niet zo voor de hand om als bassist solo stukken te schrijven.. kijk maar naar het aantal composities of cd's die er zijn. De verhouding gitaar of bas als solo of 'belangrijkste' instrument is zeker 1000:1

Ik vind de 'feel' overigens helemaal niet zo verschillend. Het is een snaarinstrument met vrijwel dezelfde technieken als op de gitaar, met vrijwel dezelfde harmonische klankkleuren als de gitaar maar dan lager.

Juist daarom vraag ik me af waarom iemand dan toch voor de bas kiest (zonder de muzikant of het instrument af te vallen.. als dat maar duidelijk is). Wat heeft een bas meer dan een gitaar?

en NEE dit is niet bedoelt als gitaar is beter dan bas discussie. Ik wil gewoon weten waarom iemand de moeilijkere of minder bewandelde weg van een 'solobassist' kiest.

Overigens vind ik Terry Bozzio echt geweldig.. helemaal in de Zappa tijd! De laatste keer dat ik hem zag was bij Kop Spijkers met een gigadrumstel. Al die lui die in Zappa's bands zaten zijn stuk voor stuk nog steeds supermusici

Bosch
26 juni 2003, 21:08
:o ZWAAR GAAF! :o

Kun je toevallig ook nog een beetje slappen?! Vast wel. Dat zou het voor mij helemaal afmaken!

Ff brutale vraag: zou je een keer een basspartij willen opnemen over een van mijn nrs? Dan stuur ik je de mp3 zonder bass en kan je 'm tot wav converteren en in Cakewalk of soortgelijk inspelen. Is dat wat :???:

Dat zou iig echt beter zijn dan die knorrende knaagdierbassen waarop ik veelal ben aangewezen. :D

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/

MP3 sectie.

Grzzt,

~Bosch~

Nb, ik heb nu wel contact met een JP-basist uit Zweden van het JP-forum maar die gast neemt op zonder metronoom en het is dus onmogelijk om daar drums onder te plaatsen. Plus die knacker wil maar niet snappen wat 120 bpm is :-?

Easy Rider
26 juni 2003, 21:33
Alleen maar omdat iets niet voor de hand ligt is geen reden om iets niet te doen. Als iedereen maar deed wat de rest ook deed was er geen vooruitgang. Als Jimi Hendrix alles maar deed zoals het voor de hand lag... je vat 'm wel. "Think outside of the box"
En de hoeveelheid composities die op CD o.i.d. te krijgen zijn zegt alleen maar iets over waar mensen graag naar luisteren, niet wat muzikanten leuk vinden om te doen.

En de 'feel' van een bas is toch echt wel heel anders dan die van een gitaar. De mensuurlengte is groter, de snaren dikker allerlei zaken die zowel de fysieke 'feel' van het instrument als de 'feel' van de muziek de je ermee maakt aanzienlijk doen verschillen van een ander gitaar.
Als je de verschillende emoties ('feel's) die bepaalde klanken (die weer alleen met bepaalde instrumenten te maken zijn) niet kan waarderen of onderscheiden, hoe kan je dan een goed muzikant zijn of worden? Dan mis je de hele 'point' van muziek.

En tja, wat heeft een gitaar meer dan een bas?
Flauw antwoord op een flauwe vraag. En als je denkt: 'snaren'; ik heb nog nooit een 18-snarige gitaar gezien bijvoorbeeld.
De een speelt liever orgel dan piano, de ander liever trompet dan hoorn, etc.
Ikzelf vind ik een basgitaar veel lekkerder spelen dan een gitaar (wat ik ook speel, met veel plezier maar niet evenveel kunde als bas), de pluktechniek ligt me meer, de posities en snaren liggen niet zo dicht op elkaar, ik voel me gewoon thuis op het instrument. Weer andere mensen voelen zich thuis op bijvoorbeeld een gitaar.
Bovendien hou ik meer van lage geluiden dan hoge geluiden. Van hoge schelle geluiden krijg ik hoofdpijn. En je raad het al: weer andere mensen krijgen hoofdpijn van hele lage geluiden.

Een van de allerstomste dingen die ik ooit gehoord heb is: "Alle mensen zijn hetzelfde" Komt uit een anti-racisme spotje dacht ik, waarbij een velerlei mensen met roentgen-video wordt opgenomen zodat we kunnen zien dat zelfs onze skeletten van persoon tot persoon verschillen...

Hm, lang verhaal... ik had er zin in.

EZ

delphiro
26 juni 2003, 21:56
ik ben benieuwd wanneer het eerste stuk voor bas en orkest er komt :-D

Mithrandir
27 juni 2003, 10:59
En als je denkt: 'snaren'; ik heb nog nooit een 18-snarige gitaar gezien bijvoorbeeld.

18 snarige gitaar:
http://www.johndoan.com/images/knutsen.jpg

@De Teng: Een lekker stukje baswerk hoor, misschien ga ik er wel een gitaar partijtje bij maken.

De Teng
27 juni 2003, 11:15
Interessant lijkt me dat, een gitaarpartijtje. Aangezien ik zelf ook gitaar speel, ben ik wel benieuwd. Ik zat te denken aan zachte jazzy akkoordjes en niet teveel noten. Waar een beetje improviseren al niet toe kan leiden. :D Gitaar/bas discussie... het hangt mijns insziens helemaal niet af van het instrument of je nou solo speelt of niet. Bas is niks moeilijker of minder logisch, 't is maar net hoe je denkt. Maar daar zijn ook al wat reacties over geweest zoals ik zie.

Delphiro, jij vindt dan ook vast dat een bassist in de jazz ook geen solo mag spelen? In de jazz is dat zo gangbaar als wat, niemand kijkt er van op, logisch bijna. Altijd het rondje: trompet/sax/piano/drum en bas in ongeveer die volgorde. Maar dat jij niet vindt dat een ander instrument een andere feel heeft, vind ik maar vreemd. Basaal vergelijken is makkelijk (een piano heeft ook snaren..tja..niks tegen in te brengen) maar toen ik bas begon te spelen voelde ik meer bij de muziek met mooie lage tonen dan gitaar. Ik vind een bas vele malen meer karakter hebben, maar dat blijft persoonlijk. Die articulerende tonen, 't is net een stem. Gevoel met een bas kun je veel makkelijker met 1 toon neerzetten, net de manier hoe je hem aanslaat. Daar is zo'n dikke bassnaar toch gevoeliger voor vind ik. Persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk.

Overigens speel ik ook nooit met metronoom, ook dit stuk absoluut niet (ritme zit in je hoofd en ik heb snel genoeg door wanneer het ritme heen en weer waggelt) maar als ik je nou echt een plezier moet doen... ik zal eens kijken, de komende tijd heb ik tentamens, maar ik vis er wel een beschikbaar uurtje uit hoor.

Easy Rider
27 juni 2003, 11:21
Ok, ok, Mithrandir! 18 snaren. :)
Maar... (zo snel ben je niet van me af... :razz: ) ... ze lopen niet allemaal over 1 fretboard! Wat zeg ik, de meeste lopen helemaal niet eens over een fretboard. Dit is dus meer een 12-snarige harp met een gitaarhals ertussenin.

En sorry De Teng voor de enorme 'off-topicness' van deze discussie!

En oh ja, stukken voor bas met orkest bestaan al lang, 'big band' heet dat, vooral Jaco Pastorius had daar wel een handje van.
Tenzij je vastgeroest zit in de term 'orkest' betekenend een 'klassiek' orkest... maar dan heb je naar mijn mening echt grote oogkleppen op.

EZ

Mithrandir
27 juni 2003, 11:28
Hee, maar hij heeft wel 18 snaren he :D. Maar idd, het is een gitaar-harp en geen gitaar.

18 snarige bas (ook al geen gitaar :() wel goed voor bas solo's ;) :
http://www.voxhumana.nl/nl/gitaarbouw/images/18snaar1.gif

delphiro
27 juni 2003, 11:33
Delphiro, jij vindt dan ook vast dat een bassist in de jazz ook geen solo mag spelen?

NEE, natuurlijk mag een bassist dat niet! Die zijn alleen goed voor de achtergrond en verder niet.

Zo.. nu is het beeld over mij compleet :dance:

Het viel mij gewoon op dat bv. Pastorius vaak zo hoog speelt dat ie het gitaar bereik kruist en dat die muziek dan vreselijk dicht tegen zo'n wollige Metheny compositie ligt. Dan vind ik de klankverschillen wel meevallen (ennuh piano of gitaar vergelijken gaat krom want ik speel niet met een hamer op mijn snaren. :) Gitaar en bas liggen (klank)technisch gewoon erg dicht bij elkaar. Maar jouw verhaal is precies wat ik wilde horen.. waarom je de bas mooi vind.. nou das duidelijk.

Het lijkt me trouwens als bassist erg leuk om contrabas te kunnen spelen. Geen idee wat zo'n ding kost maar als ik zo'n instrument zie zou ik alleen al om het instrument gaan contra-bassen.. erg mooi!

Trouwens erg leuke gitaarfoto! 18 snaren.. Dan moet je even flink studeren welke snaar nou welke basnoot is :razz:

De Teng
27 juni 2003, 11:40
NEE, natuurlijk mag een bassist dat niet! Die zijn alleen goed voor de achtergrond en verder niet.

Duidelijk vastgeroest dus, wordt niks.


Het viel mij gewoon op dat bv. Pastorius vaak zo hoog speelt dat ie het gitaar bereik kruist....

Welke gitaar dan? Ik vind hem super maar goed, je moet er van houden.


ennuh piano of gitaar vergelijken gaat krom want ik speel niet met een hamer op mijn snaren. :)

Dat was de grap ook, om het in het extreme te zetten. Instrumenten lijken niet op elkaar, wil ik er maar mee zeggen, ondanks dat ze gelijkenissen vertonen.

Als jij een contrabas voor me kunt regelen...ok dan ;) Ik heb geen rooie cent, maar een mooie fretless sla ik toch niet af. Heb een tijdje een mooie precision fretless gehad, maar die gebruik je toch niet veel. Cort A5FL staat weer op het verlanglijstje...toch wel

Anyway...

BASS RULES

basswasp
27 juni 2003, 12:37
Hee hallo allemaal...

om even terug te komen op dat lekkere nootje: ik heb 'm bijna onder de knie. Zelf ben ik ook maar even aan de slag gegaan met wat relaxte bassolo's, wanneer ze klaar zijn zal ik ze hier wel opgooien. Slapsolo's zijn leuk en heb ik hier ook weleens laten horen, maar dit zijn toch minstens even mooie stukken.

Tsja, wat heeft een bas wat een gitaar niet heeft? Een fretloos geluid bijvoorbeeld. De enige fretloze gitaar die ik ken is deze: http://www.westerhaven.nl/assets/Hot/Gitaren/VigierFretless.jpg

Toch zal er niet zo'n geluid uit komen als bij een bas. Zelf heb ik geen fretloze bas, maar ik probeer het geluid wat te imiteren met wat reverb.

De Teng
27 juni 2003, 12:48
Godin maakt ze ook, fretless gitaren... lijkt me best leuk, alleen des te moeilijker.

basswasp
27 juni 2003, 12:52
't Lijkt me zo moeilijk om alleen al wat standaard akkoorden te spelen op zo'n ding. Die verkoper zei ook dat 't voornamelijk voor solo-werk was.

De Teng
27 juni 2003, 13:31
zie onder

De Teng
27 juni 2003, 13:32
Dat ook, maar twee snarige barre (met accent aigu) dingen moeten wel lukken. Nog een vinger erbij en je hebt al weer een akkoord, misschien valt het wel mee. Ben er best nieuwsgierig naar eigenlijk. ;) Nee.... gas speelt niet op...neu hoor. Nergens last van. :o

Zelfs >6 snarig...

http://www.godinguitars.com/gtrsglissentar.jpg

basswasp
27 juni 2003, 14:50
... 12-snarig ;)

Easy Rider
27 juni 2003, 15:09
Nou, ik blijf erbij dat gitaar en basgitaar meer dan genoeg verschillen. Het zijn allebei gitaren, ja, maar dan zou er dus ook amper verschil zitten tussen een ukelele en zeg een 7-snarige basgitaar... Ik vind je theorie maar wat slapjes.
Het grappige is dat je in sommige opzichten een basgitaar wel met een piano kan vergelijken, aangezien een bassist nog wel eens snaren letterlijk aanslaat. Ha, en op de juiste bas met de juiste snaren klinkt dat trouwens ook aardig 'pianoesque' ook. :)

Ja, straf mij maar met een contrabas! Ik heb maar 1 keer op zo'n ding gespeeld maar ik weet nu gewoon dat dat is waar ik naar toe moet! Dat is toch wel zo'n ervaring! Je bent echt vrij op zo'n ding, geen snoertjes, geen frets... heerlijk gewoon. En het hele ding staat te daveren als je erop speelt...
Schijnt dus wel een gruwelijk dure hobby te zijn. Want met alleen het kopen van de bas zelf (en das al duur zat!) ben je er nog lang niet. Snaren, strijkstok (goed om intonatie mee te oefenen), laten afstellen/onderhouden/upgraden... damn. Duur.

Die 18-snarige (WEL een gitaar) is overigens wel gewoon een 6-snarige met twee octaafsnaren, de stemming is bbBeeEaaAddDggGccC.
En zo'n glissentar zou ik ook wel willen hebben! Hebben, hebben, hebben...
:D

EZ

De Teng
27 juni 2003, 15:35
... 12-snarig ;)

....Tel eens goed? ... de E snaar heeft er maar 1 -> 11 snarig dus..

De Teng
27 juni 2003, 15:37
Strijkstok bij een contrabas? Nee man... tokkelen met die hap! Bij een cello pak je maar een strijkstok. (vast ook precies hetzelfde als een basgitaar of een gitaar ;)

basswasp
27 juni 2003, 17:02
... 12-snarig ;)

....Tel eens goed? ... de E snaar heeft er maar 1 -> 11 snarig dus..
Je hebt gelijk, maar geef dan ook toe dat jij fout zat met 6-snarig :wink:

De Teng
27 juni 2003, 18:22
'>' is het 'groter dan' teken. De uitdrukking 'zelfs > 6 snarig' slaat dus op die 11 snarige Godin. :)

basswasp
27 juni 2003, 20:11
Oké, oké. Je hebt gelijk :)

De Teng
28 juni 2003, 10:47
Don't mind, wilde jij niet nog wat horen van dat gepingel van me? Ik heb nog een instrumentaal nummer gemaakt, met duidelijkere structuren erin. Overigens ga ik aan deze nog wel werken, ik vind het erg ok!

Groove M@n
30 juni 2003, 17:12
Tering wat klinkt dit goed zeg.... inspired by Continuum. Is een erg mooi deuntje ja, heb je er mooi in verwerkt... :o :o

De Teng
30 juni 2003, 17:18
Ik ga er nog eens een echte compositie van maken, van melodieen dus die ook in deze verwerkt zitten. Er zit idd Continuum in ja... vind ik zo'n geniaal stukje bas... moet ik gewoon aan zitten. Dit heeft Victor Bailey ook gedaan, ik heb zijn Cd (Low Blow)... dat is zo'n vreselijk zeik nummer. Gaat ie over de muziek heen zingen, met sowieso al een veel te neutrale stem. Met de meest ballenjeukerige tekst die je jezelf maar voor kunt stellen. 't Is dat ie zelf in Weather Report heeft gespeeld, maar anders... :-?

Groove M@n
1 juli 2003, 11:15
Ook wel eens van gehoord ja, zal er eens wat van op gaan zoeken. Als je hier een echte compositie van kunt maken, petje af! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, als je dit alleen al als improvisatie bekijkt.