PDA

View Full Version : Veilige tweedehands effecten webshop



GuitarFX
22 mei 2013, 14:46
Beste leden,

Ik heb de laatste jaren een flink aantal gitaareffecten gehad, omdat het leuk is om weer met een andere sound te gaan spelen. Die heb ik voornamelijk via tweedehands internetpagina's gekocht, en helaas kwam het dan ook wel eens voor dat ik niet-werkende, of helemaal geen effect pedalen kreeg op gestuurd. :dontgeti:
Dat is de reden dat ik www.guitarfx.nl ben begonnen. Een veilige plek waar je je oude pedaal kwijt kan en/of een andere kunt kopen. Ik wil, zodra ik tijd heb, ook reviews & geluidsamples per pedaal gaan toevoegen. Ook heb ik wel de nodige technische kennis over elektronica en zal wat documentatie toe gaan voegen zodat ook de beginner een idee krijgt wat er te koop is, of weet wat bepaalde termen in houden.
(Negatieve) feedback op het idee, de website of andere zaken zijn ten zeerste welkom! Schroom dus niet om te replyen...

HaroldA
22 mei 2013, 16:19
Je hoofdmenu doet het niet: zodra ik iets uit het 'Assortiment' wil kiezen wordt 'Contact' actief.

http://awesomescreenshot.com/0541b032b7

HaroldA
22 mei 2013, 16:26
Oja: "gitaareffecten" is 1 woord, net als "gitaareffectpedalen".

GuitarFX
22 mei 2013, 17:15
Bedankt Harold, ik heb de site uitgebreid in FireFox en Chrome getest, maar niet in Internet Explorer. Heb nu de menu-balk even snel gefixt. Ik zie dat er nog wel iets meer werk aan de winkel is met IE. De taalfouten haal ik zsm eruit!

HaroldA
22 mei 2013, 17:17
Menu werkt weer! En voor de goede orde: ik gebruik Chrome.

IE ... bah :stop:

GuitarL91
22 mei 2013, 18:05
De fading naar een volgende afbeelding gaat wel erg sloom, probeer hier maar eens van image 1 naar image 2 te gaan. (http://www.guitarfx.nl/pedaal.html?id=10) Daarnaast verspringt de boel nogal naargelang het aantal pedalen/of geen pedalen.

Martin_
22 mei 2013, 19:31
Nou vooruit, dan post ik alsnog de opmerking die mij laatst al te binnen schoot. Je wilt open en eerlijk overkomen, waarvoor hulde. Normaal zou ik echter niet snel op een site reageren of bestellen waarop geen vestigingsadres is te vinden. Bij inruil zal je die sowieso moeten geven, maar als ik iets bestel wil ik wel het idee hebben nog ergens naar toe te kunnen gaan, mocht ik na enige tijd nog niks hebben ontvangen.
edit: ik ga er van uit dat dit een bewuste keuze is.

HaroldA
22 mei 2013, 21:21
Hou je er ook rekening mee dat je wel eens als "heler" gebruikt gaat worden? Hoe wil je dat aan gaan pakken "als bedrijf zijnde"?

GuitarFX
23 mei 2013, 15:30
Nou vooruit, dan post ik alsnog de opmerking die mij laatst al te binnen schoot. Je wilt open en eerlijk overkomen, waarvoor hulde. Normaal zou ik echter niet snel op een site reageren of bestellen waarop geen vestigingsadres is te vinden. Bij inruil zal je die sowieso moeten geven, maar als ik iets bestel wil ik wel het idee hebben nog ergens naar toe te kunnen gaan, mocht ik na enige tijd nog niks hebben ontvangen.
edit: ik ga er van uit dat dit een bewuste keuze is.

Ik snap je punt volkomen; maar ik heb inderdaad bewust gekozen om mijn (thuis)adres niet te vermelden. Gezien ik (nog? ;)) geen 'fysieke' winkel heb wil ik voorkomen dat mensen ongenodigd op de stoep staan; ik ben immers overdag ook aan het werk.



Hou je er ook rekening mee dat je wel eens als "heler" gebruikt gaat worden? Hoe wil je dat aan gaan pakken "als bedrijf zijnde"?

Goede opmerking; uiteraard hou ik fora in de gaten rondom gestolen goederen en krab ik wel even achter m'n oren als er een compleet pedalboard wordt aangeboden oid. Maar uiteindelijk denk ik dat het zeer lastig is te controleren is... Initiatieven zoals stopheling.nl werken niet met dit spullen.

GuitarFX
23 mei 2013, 17:58
De fading naar een volgende afbeelding gaat wel erg sloom, probeer hier maar eens van image 1 naar image 2 te gaan. (http://www.guitarfx.nl/pedaal.html?id=10) Daarnaast verspringt de boel nogal naargelang het aantal pedalen/of geen pedalen.

Inderdaad, het was tikkeltje log. Aangepast!

GuitarFX
24 juni 2013, 21:16
Heb inmiddels wat extra stukjes informatie geschreven; wie heeft er suggesties wat ik nog meer zou kunnen toevoegen? Of algemene verbetertips? Nogmaals; alle kritiek/ideeen/afbranders zijn welkom!

Dirk_Hendrik
30 juni 2013, 14:45
Heb inmiddels wat extra stukjes informatie geschreven; wie heeft er suggesties wat ik nog meer zou kunnen toevoegen? Of algemene verbetertips? Nogmaals; alle kritiek/ideeen/afbranders zijn welkom!

Je omschrijvingen van effecten zijn, naar mijn mening, wat summier, kort door de bocht en sommigen technisch zelfs een beetje "fout".
Echo en delay zijn verschillende dingen (ondanks dat ze ten onrechte door elkaar gebrtuikt worden) en Reverb is al helemaal geen echo of delay. Juist als je probeert een goede uitleg te geven zou het prettig zijn als er niet dezelfde fouten in staan die al zo vaak voorbij komen en weer door volksstammen worden na-geluld.

Phasing draait de fase inderdaad maar wel frequentieafhankelijk. Niet het gehele frequentiespectum komt dus x-graden gedraaid naar buiten. (Google: Allpass filter). Dat het "beweegt" komt niet door die fasedraaiing maar doordat de frequentie waarop die fasedraaiing (het sterkst) gebeurt door een LFO wordt gestuurd en dus verandert.

Idem voor een leuk verhaal over die 2 taperecorders voor flanging maar hij mist z'n punt. Flanging is een korte delay (5-15mS) al dan niet gecombineerd met negatieve feedback. Ga je op een hogere delaytijd zitten (ongeveer 15-30mS) en laat je de feedback weg, dan heb je chorus. Daarna wordt het (gemoduleerde) slapback daat het gehpoor dan de repeats gaat waarnemen. Ga je onder die 5mS zitten (al dan niet met feedback) dan zit je steeds meer in het phasingdomein.

GuitarFX
2 juli 2013, 22:17
Thanks voor je reactie! Zoals altijd een duidelijk verhaal... Zodra ik tijd heb ga ik 't stuk verbeteren :)