PDA

View Full Version : Conclusie van het "rare output trafo" onderzoekje



PeeVee
24 juni 2003, 22:16
Dit is een reactie op posting met als onderwerp "Rare (?) Vibrolux OT". De conclusie is wellicht interessant voor andere knutselaars dus daarom maar even een nieuwe posting.

Al
25 juni 2003, 00:41
[quote="PeeVee"]Kon wel een beetje troost gebruiken want de 15" P15N is volgens mij niet jofel meer dus zal wel gereconed moeten worden.. quote]

Waar zou je dat willen laten doen? Ik zou je aanraden die oude alnico's te laten remagnetiseren. Ik ken alleen Weber die dat kan. Doet ie standaard bij een recone van een oude Alnico. Ik ben heel erg tevreden over de recone van mijn JBL 130D die hij heeft gedaan, heb voor paper dustcap gekozen. Het is een prachtige combi met de Vibroverb, een en al karakter.

Ik heb nog wat speakers die reconed moeten worden en overweeg ook mijn VOX Blue Bulldogs te laten remagnetiseren want het bevalt me helemaal niets om daar een brullende AC30 op los te laten. Ik gebruik om die reden RI's. Mocht je overwegen bij Weber te reconen dan scheelt het misschien als we gezamelijk opsturen.

--> Ik weet geen Europees bedrijf wat remagnetiseert....

Al

Mr.Jay
25 juni 2003, 12:40
dan is het hoogstwaarschijnlijk een zgn. multitap output trafo waar je meerdere speaker configuraties op aan kunt sluiten.

Zwart - Groen = 8 Ohm
Zwart - GeelGroen = 4 Ohm
Zwart - Wit = 2 Ohm

Ik heb een HOFFMAN SuperReverb OT met dezelfde kleurcodering.
toch wel gebruikelijk schijnbaar.

Jay

nicoverduin
24 juli 2003, 23:15
Jay,

Wat vind jij van die Hoffman trafo's?

Nico

Mr.Jay
24 juli 2003, 23:24
Jay,
Wat vind jij van die Hoffman trafo's?
Nico

Ik heb em nog steeds in gebruik in mijn 5F6ATweedBassman, oké verder.
Vlg. mij niet de allerbeste, zijn ook niet de duursten.
Mercury ( vraag maar aan MATHE ) schijnt erg goed te zijn en AL heeft goeie ervaringen met THD, vond deze Hoffman wat minder, want deze OT komt van hem af.
Ik ben er uiterst tevreden mee >kan zelf echter niet vergelijken bijgebrek aan anderen. Maar vergeleken met de FNS-OT was deze Hoffman TOP !

Jay