PDA

View Full Version : Blackstar geluid



BC Chris
21 mei 2013, 21:21
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een blackstar ht club 40 buizenversterker en ik vind hem helemaal geweldig.
Nu ben ik op zoek hoe ik pantera'achtig geluid eruit kan krijgen.
Ik ben nooit een ster geweest in instellingen van versterkers en/of effecten pedalen.
Ik speel nu direct over de versterker , dat is al een erg lekker geluid, maar ik probeer nu toch net iets anders te krijgen.

Weet iemand wat ik hiervoor moet in stellen/aanschaffen .

Groeten Chris

almarvk
22 mei 2013, 08:14
Gewoon alle mids eruit draaien...

Dimebagg speelde over solidstate Randall's. En had, imho, een ontzettend kut geluid.

pasqual
22 mei 2013, 09:51
Voor een strak Panthera geluid zit je met deze ht 40 niet helemaal goed vanwege de 70/80 speaker en het algehele karakter van deze versterker. Het is nogal erg mid-gevoiced, zowel deze speaker als de versterker. Ik heb er een andere speaker ingezet en de achterkant open-back gemaakt wat al veel scheelt. Maar je kan heus wel scheuren met dit ding....

BC Chris
22 mei 2013, 12:31
Gewoon alle mids eruit draaien...

Dimebagg speelde over solidstate Randall's. En had, imho, een ontzettend kut geluid.

Ik probeer ook niet het geluid te kopiëren ik probeer meer bij dat strakke in de buurt te komen, moet ik dan iets met een compressor of noisegate doen ?

Bassa
22 mei 2013, 12:35
Een noise gate haalt alleen de overbodige ruis/brom/geluiden weg. en zal je geluid niet strakker maken.

BC Chris
22 mei 2013, 12:40
Voor een strak Panthera geluid zit je met deze ht 40 niet helemaal goed vanwege de 70/80 speaker en het algehele karakter van deze versterker. Het is nogal erg mid-gevoiced, zowel deze speaker als de versterker. Ik heb er een andere speaker ingezet en de achterkant open-back gemaakt wat al veel scheelt. Maar je kan heus wel scheuren met dit ding....

Aan wat voor speaker moet ik dan denken, als ik de huidige wil vervangen ?

arjanb01
22 mei 2013, 13:13
Ik zou v30 speakers nemen en een maxon od 9 of een Ibanez tubescreamer gebruiken om je geluid zo strakker te krijgen. Plus mid uit je amp halen zodat je een scooped geluid krijgt.

LRS
22 mei 2013, 14:23
Ik zou v30 speakers nemen en een maxon od 9 of een Ibanez tubescreamer gebruiken om je geluid zo strakker te krijgen. Plus mid uit je amp halen zodat je een scooped geluid krijgt.


Ehh... Een speaker monteren die de mids benadrukt (V30) en vervolgens de mids op minimaal zetten op je amp???

BC Chris
22 mei 2013, 18:51
Voordat ik ga verbouwen ga ik eerst maar een tubescreamer proberen, ff met de versterker naar de lokale gitaarhandel

Thiez
22 mei 2013, 19:25
Idd een boost ervoor zetten. dan het mid omlaag draaien treble helemaal open en dan met de IFS een beetje spelen om je midgebied in te draaien zo je het lekker vind klinken. Ik kan met mijn blackstar HT5 en tubescreamertje heel eind in metalgebieden komen.

BC Chris
22 mei 2013, 22:36
Idd een boost ervoor zetten. dan het mid omlaag draaien treble helemaal open en dan met de IFS een beetje spelen om je midgebied in te draaien zo je het lekker vind klinken. Ik kan met mijn blackstar HT5 en tubescreamertje heel eind in metalgebieden komen.


Ik heb ff aan het neuzen geweest bij mijn lokale gitaar handel, en heb een wylde OD (is niet een echte OD meer een boost alleen iets extremer dan een tubescreamer) meegekregen om te proberen (vrijblijvend!) ik heb hem geprobeerd en idd er komt een erg lekker strak geluid uit mijn blackstar precies wat ik voor ogen had. Alleen er komt wel een irritante ruis uit de versterker nu, hoort dit zo en moet ik er nog een noisegate tussen zetten ? Of moet ik gewoon terug naar de winkel toe ?

Terminus
23 mei 2013, 17:20
Gewoon geen gain en geen volume boost op het pedaal gebruiken, zal een hoop schelen in de ruis.

Thiez
23 mei 2013, 17:54
Gewoon geen gain en geen volume boost op het pedaal gebruiken, zal een hoop schelen in de ruis.

Dat zal inderdaad wel schelen. Maar als je geen volume en geen gain boost, wat heeft dat pedaal dan voor zin?

Je moet wat spelen met de instellingen van die overdrive. Het brengt altijd wel wat meer ruis idd. Niet meer boosten dan je nodig hebt. En als je dat toch wilt kun je inderdaad naar een noisegate kijken.

FruscianteFan
23 mei 2013, 18:47
Ehh... Een speaker monteren die de mids benadrukt (V30) en vervolgens de mids op minimaal zetten op je amp???

en er een tubescreamer voor zetten terwijl je juist minder mids wilt...

Terminus
24 mei 2013, 10:18
Dat zal inderdaad wel schelen. Maar als je geen volume en geen gain boost, wat heeft dat pedaal dan voor zin?

Je moet wat spelen met de instellingen van die overdrive. Het brengt altijd wel wat meer ruis idd. Niet meer boosten dan je nodig hebt. En als je dat toch wilt kun je inderdaad naar een noisegate kijken.
De mid boost. Vergelijk een TubeScreamer met de gain op 0 en het volume op 12 uur met het bypass signaal, dat is geen klein verschil.

Thiez
24 mei 2013, 17:28
en er een tubescreamer voor zetten terwijl je juist minder mids wilt...

Dat kan toch prima? Er is een verschil tussen mids boosten voor je amp en mids in je EQ. Het hoeft uiteraard niet persee een tubescreamer te zijn, kan ook een boost pakken met minder mids.