PDA

View Full Version : Mijn eerste poging tot relicen: Epiphone LP Special



KingPin8
21 mei 2013, 20:08
Weet niet zeker of dit draadje hier thuis hoort of bij het zelfbouw deel, maar gezien het meer deconstructie is dan bouw plaats ik het maar hier :)

Voor weinig geld een Epi LP Special opgehaald met als doel het ding te relicen. Eerst een keertje op gespeeld om te kijken of alles nog werkt.

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001532_zps3a6f66b8.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001532_zps3a6f66b8.jpg.html)

Vervolgens helemaal gestript en grof opgeschuurd, we wilden de gitaar eerst aan de trekhaak hangen en door het dorp sleuren om het schuurwerk wat authentieks te geven, maar met het schuurapparaat was toch wat veiliger.

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001550_zps429c80cc.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001550_zps429c80cc.jpg.html)

Volgende stap, de fik erin! Wasbenzine verdampte te snel, het vatje zoutzuur wat we gevonden hadden was nogal oud en niet zo zuur meer, dus hebben we oud vertrouwde Axe deo als vlammenwerper gebruikt.

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001556_zpsf7eaf3fe.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001556_zpsf7eaf3fe.jpg.html)

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001557_zps31469a79.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001557_zps31469a79.jpg.html)

Net de eerste laat vernis erover gedaan:

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001567_zps8a8b7ea6.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001567_zps8a8b7ea6.jpg.html)

Over een paar dagen zal ik een foto posten van het eindproduct, ben benieuwd hoe hij er dan uit ziet en klinkt.

maxo0295
21 mei 2013, 20:30
Wow heel gaaf, heeft een heel trippend effect, lijkt net het universum joh. Wordt al stoned als ik er naar kijk, speelt dus vast ook erg fijn:hippie:

Kakihara
21 mei 2013, 20:38
Dit heeft nog weinig met relic'en te maken, naar mijn mening...

Han S
21 mei 2013, 20:40
+1, meer met gitaar vernielen.

Hotpepper01
21 mei 2013, 20:52
Je gaat toch zeker wel hetzelfde doen met de hals he? :hide:


Zucht.

SantaX
21 mei 2013, 21:02
- Gitaar zo relic-en.
- Achter auto binden en mee door dorp rijden.
- Spuitbus deo gebruiken voor het vuur...(!)
- Het hier met trots posten.

Slimme gozer ben jij. Niet in de laatste plaats vanwege de risico's die je neemt bij het vernielen van zo een gitaar. Je had hem net zo goed gewoon op een kampvuur of bbq kunnen gooien... Wel eens mensen gezien trouwens waarbij de vlam ondanks de druk toch in zo een busje terecht kwam? Levensgevaarlijk.

/veiligheidsrisicowijsriddermodus uit.

Han S
21 mei 2013, 21:06
Het ligt helemaal aan mij hoor. Ik kom nog uit een tijd dat ik moest leren spelen op de gitaar van een vriendje omdat ik een gitaar niet kon betalen. Het gevolg daarvan is een bijna overdreven zuinig zijn op je spullen.

Als ik dan iemand een redelijk net gitaartje zie teisteren, dan ben ik verbouwereerd en denk : geef hem dan aan iemand die hem graag wil hebben en er zuinig op zal zijn.

Relicen is voor mij iets totaal anders dan dit en relicen is een natuurlijk proces van soms tientallen jaren. Een kunstmatig oud gemaakte gitaar vind ik leuk voor idioten.

Tabula Rasa
21 mei 2013, 21:06
Cool. Resultaat vind ik wel mooi, ondanks dat het helemaal niets met relic te maken heeft. Lijkt een beetje op de MacBBQ van Mac Willempie hier op het fomum. Vind het een aparte rauwe manier van finishen.

Kakihara
21 mei 2013, 21:15
Ik denk dat de finish van MacW toch beduidend subtieler is, dat er meer werk en een vaste hand in zit, dan hierin (zie ook een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?122858-Alternatieve-methodes-voor-afwerken-branden-ijzeren-borstel-en-kalk(pasta)&highlight=kalkpasta)dat ik lang geleden, toen ik nog groener achter de oren was, had opgestart, de methode daarin geopperd zal wat dichter aanleunen bij die van MacW)

SantaX
21 mei 2013, 21:20
Het ligt helemaal aan mij hoor. Ik kom nog uit een tijd dat ik moest leren spelen op de gitaar van een vriendje omdat ik een gitaar niet kon betalen. Het gevolg daarvan is een bijna overdreven zuinig zijn op je spullen.

Als ik dan iemand een redelijk net gitaartje zie teisteren, dan ben ik verbouwereerd en denk : geef hem dan aan iemand die hem graag wil hebben en er zuinig op zal zijn.

Relicen is voor mij iets totaal anders dan dit en relicen is een natuurlijk proces van soms tientallen jaren. Een kunstmatig oud gemaakte gitaar vind ik leuk voor idioten.

Zelfde gedachten hier. Een vriend van me heeft deze week zijn enige gitaar moeten verkopen om zijn auto te fixen. Zodat hij werk kon regelen... Met dat in het achterhoofd beschouw ik dit maar net ietsies beter als die stoere jongens die speciaal gitaartjes kopen om stuk te slaan na het optreden. :mad:

MyGreenLady
21 mei 2013, 21:23
Right in the nuts of the conservative. Relicen is het niet, maar wel een geinige en lekkere approach. Over de veiligheid valt wel te discusseren, maar het effect is in ieder geval interessant.'t lijkt inderdaad wat op een gare hamburger! :seriousf:

KingPin8
21 mei 2013, 22:07
typisch hoe ik bij elk topic dat ik start zoveel mensen over de zeik krijg, zal e.e.a. duiden voor alle seniors onder ons:

-Het is inderdaad geen relic, als een moderator mij uitlegt hoe ik een titel kan wijzigen, dan zal ik het bij 'burned finish' laten.


Hotpepper01
Je gaat toch zeker wel hetzelfde doen met de hals he?


Zucht.

Nee, denk niet dat de hals daardoor fijner gaat spelen.


SantaX
- Gitaar zo relic-en.
- Achter auto binden en mee door dorp rijden.
- Spuitbus deo gebruiken voor het vuur...(!)
- Het hier met trots posten.

Slimme gozer ben jij. Niet in de laatste plaats vanwege de risico's die je neemt bij het vernielen van zo een gitaar. Je had hem net zo goed gewoon op een kampvuur of bbq kunnen gooien... Wel eens mensen gezien trouwens waarbij de vlam ondanks de druk toch in zo een busje terecht kwam? Levensgevaarlijk.

/veiligheidsrisicowijsriddermodus uit.

Zoals je kunt lezen hebben we de gitaar juist niet aan de trekhaak gehangen i.v.m. veiligheidsoverwegingen, de deo was een vervangende methode.


Han S
Het ligt helemaal aan mij hoor. Ik kom nog uit een tijd dat ik moest leren spelen op de gitaar van een vriendje omdat ik een gitaar niet kon betalen. Het gevolg daarvan is een bijna overdreven zuinig zijn op je spullen.

Als ik dan iemand een redelijk net gitaartje zie teisteren, dan ben ik verbouwereerd en denk : geef hem dan aan iemand die hem graag wil hebben en er zuinig op zal zijn.

Relicen is voor mij iets totaal anders dan dit en relicen is een natuurlijk proces van soms tientallen jaren. Een kunstmatig oud gemaakte gitaar vind ik leuk voor idioten.

Ondertussen heb ik een aardig grote collectie, de gitaren die noemenswaardig zijn en daadwerkelijk geld hebben gekost krijgen aandacht en goed betaald tot in het overdrevene. Juist vanwege die reden kon ik me dit mentaal (en financieel) goed veroorloven. Deze gitaar heb ik overgenomen van iemand die er juist niet zuinig mee was, no difference there then.

Dat het geen relic is zijn we het inmiddels over eens.


SantaX

Zelfde gedachten hier. Een vriend van me heeft deze week zijn enige gitaar moeten verkopen om zijn auto te fixen. Zodat hij werk kon regelen... Met dat in het achterhoofd beschouw ik dit maar net ietsies beter als die stoere jongens die speciaal gitaartjes kopen om stuk te slaan na het optreden.

Ik kan nu wel gaan gissen naar de financiële situatie van je vriend, of je uitleg gaan geven over de mijne, maar wie zijn geld waaraan uitgeeft en waarom staat in alle dimensies los van de nieuwe finish van de gitaar in kwestie.

Bovendien doet de nieuwe finish niets af aan de bruikbaarheid van de gitaar, al zou ik een gitaar gratis krijgen, dan zou ik nog geen reden zien om er ooit een kapot te slaan.

Verders thanks voor alle nuchtere reacties van de andere gebruikers :)

arnoldtims
21 mei 2013, 23:01
Jongens dit is niet iedereen zijn smaak maar het is niet een geval van kapot slaan.
Er komen als ik het goed begrijp gewoon weer snaartjes op.

Kijk als Pete Townshend of wannabes weer eens een Gibson naar naar de klote slaan doet mij dat ook zeer maar dit is toch meer een kwestie van een smaak gevoelige "afwerking"

Hij het is ook "maar" een epi hoor:hide: daar kun niet veel voor repareren aan je auto.

SantaX
21 mei 2013, 23:54
...

Hij het is ook "maar" een epi hoor:hide: daar kun niet veel voor repareren aan je auto.

Ok, dat is dan wel weer waar :seriousf:

KingPin8
22 mei 2013, 00:26
ghehe, zie dat ik mijn 200 posts-grens over ben ik nu dus ook senior ben :sssh: maar dat terzijde

Het is zeker de bedoeling om hem weer netjes in elkaar te zetten, af te stellen en te bespelen, het is echt puur de finish van de body die we aangepakt hebben :) Goed, we hebben wat schade aan de hals aangebracht om te zorgen dat die er niet al te nieuw uitziet.

En inderdaad, dit is officieel de goedkoopste Epi doe geld kan kopen, maar dan tweedehands verkregen en dus nóg goedkoper.

nickofzo
22 mei 2013, 00:53
Ik had niet eens de moeite genomen om em eerst te schuren :hide:

apekop
22 mei 2013, 01:26
Ik vind het eigenlijk wel gaaf geworden zo. Ik zou het zelf niet snel doen, maar ik vind het een geslaagd experiment! Onderste zwarte stuk zou ik zelf nog even wat meer flamberen.
Dus heb schijt aan de conservatieven hier :) Iedereen mag met zijn gitaar doen wat hij wil natuurlijk.

da Liks
22 mei 2013, 08:14
Zelfde gedachten hier. Een vriend van me heeft deze week zijn enige gitaar moeten verkopen om zijn auto te fixen. Zodat hij werk kon regelen... Met dat in het achterhoofd beschouw ik dit maar net ietsies beter als die stoere jongens die speciaal gitaartjes kopen om stuk te slaan na het optreden. :mad:
nou en? stel je niet aan man, waar gaat dit over? ik heb een broertje moeten begraven vanwege een bacteriele infectie maar ik ga hier toch ook niet zeuren als jullie een keer de douche overslaan? hij wil een gitaar een bepaalde finish geven, dat is verdorie toch zn goed recht?

Wiellem
22 mei 2013, 10:17
Ik vind het vet geworden, en trek je niks aan van die mensen die zich druk maken om niks ;)

Jorikm
22 mei 2013, 10:29
Niet mijn ding, vind het 'te' om eerlijk te zijn. Uniek is het wel haha.

Ben benieuwd naar de foto's als er weer snaartjes op liggen.

mesaman
22 mei 2013, 10:29
steve vai deed dit met een dikke universe swirl! daar klaagde niemand over?

Ik vind het gaaf!

nusti
22 mei 2013, 10:44
Cool, gitaar met bbq-geur!

Rizz
22 mei 2013, 10:55
Ik vind het wel freaky, prima gedaan hoor! Mooi psycho-effect! Heerlijk om te lezen hoe fijn mensen met elkaar om kunnen gaan en hoe meningen kunen verschillen!

[michael jackson met popcorn.gif] :D

MarkS
22 mei 2013, 10:56
Ik vind 'em wel geinig zo. Beter dan die saaie burst.

zjanke
22 mei 2013, 11:02
Het is een Bolt-on, die kan natuurlijk nooit goed gaan klinken... :D

Komen er met zo'n lekker ongenuanceerde in-de-fik-actie geen blaren onder de lak?

KingPin8
22 mei 2013, 11:29
Geen idee eigenlijk, het zwarte deel van de sunburst bladderde zo af, het oranje wat eronder zat vertekende alleen heel mooi voor zover ik kan zien/voelen.

De vernis is inmiddels aan het uitharden, zit nu een beetje glans over wat het effect nog net wat vetter maakt :)

Dutch66
22 mei 2013, 17:54
Meer!, meer!, meer plaatjes van fikkende Epi's, ik kan er geen genoeg van krijgen :hide:

Ben benieuwd hoe zoiets er netjes afgelakt dan weer uit gaat zien!

Han S
22 mei 2013, 17:58
Ik heb nog een echte Gibson SG van 52 jaar oud, misschien kun je die ook mooier maken. Je mag ook mijn kettingzaag lenen.

Kakihara
22 mei 2013, 18:19
Voor alle 'progressievelingen' met hun strat-, tele- en Les Paul-modellen: ene Jimi Hendrix deed iets gelijkaardigs al op een podium, voor publiek, in 1967. Wat een slag in het gezicht van ons, 'conservatievelingen', dat ts dit nu, 46 jaar later, ook doet. Ik vond het zonde dat Jimi dat gedaan heeft, en ik vind het ook zonde dat Vai het ook doet. Goed hout wordt elke dag schaarser...
Verder stel ik me de vraag hoe lang en hoe hard er over dit plan is nagedacht: wasbenzine vervliegt te snel? Dan nemen we toch wat zoutzuur? Niet zuur genoeg? Nou, dan pakken we de Axe er toch bij? Daat gaat-ie nog lekker van ruiken ook. Je mag dan blij zijn met het resultaat, maar in mijn ogen moet je dan een gat in de lucht springen dat er niets is misgelopen. Ik mag wel hopen dat ts een emmer water bij de hand had, voor het geval het ook daadwerkelijk zou mislopen? Een bunzenbrander was misschien een betere oplossing geweest: makkelijk hanteerbaar, stabieler, makkelijker te controleren en je kan er ook dingen mee in de fik steken.
Nu, da's mijn mening, en als ts er gelukkig mee is, ben ik blij voor hem.
Wat betreft de klank: ik denk niet dat de gitaar nu wezenlijk anders gaat klinken, tenzij hij volledig verkoold zou zijn. Ik zou in ieder geval niet verwachten dat hij warmer zal klinken.

soup
22 mei 2013, 18:36
Ik heb nog een echte Gibson SG van 52 jaar oud, misschien kun je die ook mooier maken. Je mag ook mijn kettingzaag lenen.


ZzzzZzzzZzzzzz



Wat een gezeur. Er is vroeger genoeg shit gepost dat ook niet 'hoort' en toch gebeurde het.

geert1976
22 mei 2013, 19:04
mja, iedereen moet natuurlijk zelf weten, wat die met zijn of haar gitaar doet en TS doet dit experiment met een gitaar die echt niemand gaat missen en vroeger werd er ook het nodige gehakt, gezaagd en mishandeld als het om gitaren gaat (Ik heb voorbeelden gezien bij Peertje, zoals een compleet verkrachte L-serie Fender).
Het modden, kloten en verkloten van gitaren is van alle tijden, zo heeft ondergetekende vroeger flink wat gehakt in jaren 70 Fenders.

TS moet wel een beetje oppassen als het om veiligheid gaat, want Axe spuitbusjes gebruiken als vlammenwerper is levensgevaarlijk, zeker icm zoutzuur.

Tupelo
22 mei 2013, 19:11
Sjees, je hebt een lelijke gitaar nog lelijker gemaakt.


Over een paar dagen zal ik een foto posten van het eindproduct, ben benieuwd hoe hij er dan uit ziet en klinkt.

Begrijp ik dat je verwacht dat de gitaar na deze ingrepen anders zal klinken ?
En als ik daaruit mag afleiden dat het ding een entiteit heeft; kan je 'm dan niet beter op een spirituele reis door India sturen ofzo ?

Han S
22 mei 2013, 19:17
ZzzzZzzzZzzzzz



Wat een gezeur. Er is vroeger genoeg shit gepost dat ook niet 'hoort' en toch gebeurde het.

Wacht ff, iedereen mag zelf weten wat hij met zijn gitaar doet, helemaal mee eens. TS komt met een verhaal met bijbehorende foto's waarvan ik vind dat het totaal niets met relicen te maken heeft. Ik heb gitaren binnen gehad met bijbehorende gitaarhelden (Japie Castricum bijvoorbeeld) en die hadden geweldig moiie gitaren. Japie had een Strat waar bijna geen lak meer op zat. Een proces van vele jaren, met intensief gebruik en de daarbij behorende echte gebruikssporen.

Als jij een nieuwe Stratocaster er kan laten uitzien als die van Japie, dan neem ik mijn pet voor je af en dan hebben we het over relicen. Ik zou het zelf niet doen want ik vind een mooie glanzende gitaar erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

Let op: ik geef hier alleen maar mijn persoonlijke mening en dat mag gelukkig op dit forum.

Ik heb een zeer oude SG met echte sporen van ouderdom, het lijkt wel een oude vrouw met rimpels en diepe vouwen. Als ik besluit om die achter mijn auto te hangen en hem daarna in de fik steek is dat mijn zaak. Maar daar zullen veel mensen het hier niet mee eens zijn en denken: lul, geef hem dan aan mij.

En zo denk ik daar over.

Sanderltd
22 mei 2013, 19:19
Ik vind het nogal onzin dat hierover zo "verontwaardigd" gedaan wordt. Ik heb zelfbouwgitaren en opnieuw gelakte gitaren op dit forum gezien die met heel wat meer zorg zijn gemaakt, maar er -naar mijn mening- lelijker of minder kunstzinnig uit zien dan deze gitaar in kwestie.

Met andere woorden: de gustibus et coloribus non disputandum est. Ieder zijn smaak. Als de topicstarter dit mooi vindt, is dat zijn keuze. Als hij erdoor liever gitaar gaat spelen, is dat alleen maar een voordeel. Overigens heeft hij op een hele eigenwijze manier zijn eigen draai aan de gitaar gegeven. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

(Of het op een veilige manier gedaan is, daar kun je natuurlijk over dicussiëren... ;) )

Han S
22 mei 2013, 19:26
Maar als je op dit forum met een verhaal komt krijg je reacties, niks mis mee toch?

Heusinkveld
22 mei 2013, 19:42
Maar als je op dit forum met een verhaal komt krijg je reacties, niks mis mee toch?

En zo kom ik ook de avond weer door, leuk leesvoer altijd haha.

SantaX
22 mei 2013, 19:44
Zou me wat zijn zeg als ik het hier met iedereen eens zou moeten zijn. Of omgekeerd. Ik kom hier om ervaringen, kennis en meningen(!) te delen. Dan heb je op zo een forum nu eenmaal wel eens dat meningen botsen. Verder niets mis mee, zolang dat met een beetje respect gaat. Trouwens, die verbrande gitaar kan ik prima mee leven. Ik ben ook ooit 15 en stoer geweest. Wat mij vooral zorgde baarde was de deo. Als dat er niet had gestaan had ik hier waarschijnlijk helemaal niet gepost.

o0rollo0o
22 mei 2013, 20:07
Moraalridders laat em lekker met zn deo, is toch juist de intentie van rock en roll man, schijt aan alles en gaan. Ik heb mijn strat een aantal weken terug ook in de fik gezet en ben em nu weer aan het oplappen, keeps you busy en je beleeft er een hoop plezier aan.

mesaman
22 mei 2013, 20:42
Dus....gooi je deo maar eens in de vuurkorf, je verbaasd je hoelang die het volhoud. En dan komt er een lullig plofje dat hooguit je modieuze gestylde kapsel ruineerd! Als of hij zn leven geriskeerd heeft voor het resultaat. Beetje te veel eer als je het mij vraagt.

Ik geniet er van hoeveel gepikeerde reacties er geuit zijn.

bat
22 mei 2013, 21:14
Ik had niet eens de moeite genomen om em eerst te schuren :hide:
Haha, hoe rock 'n roll... De fik erin! Maar wel eerst even netjes schuren... :seriousf:

KingPin8
22 mei 2013, 21:36
Mensen, wat is dit, steek ik zoveel moeite in een mooie rectificatie-post, leest niemand hem, ronde twee dan maar:


Kakihara

Voor alle 'progressievelingen' met hun strat-, tele- en Les Paul-modellen: ene Jimi Hendrix deed iets gelijkaardigs al op een podium, voor publiek, in 1967. Wat een slag in het gezicht van ons, 'conservatievelingen', dat ts dit nu, 46 jaar later, ook doet. Ik vond het zonde dat Jimi dat gedaan heeft, en ik vind het ook zonde dat Vai het ook doet. Goed hout wordt elke dag schaarser...
Verder stel ik me de vraag hoe lang en hoe hard er over dit plan is nagedacht: wasbenzine vervliegt te snel? Dan nemen we toch wat zoutzuur? Niet zuur genoeg? Nou, dan pakken we de Axe er toch bij? Daat gaat-ie nog lekker van ruiken ook. Je mag dan blij zijn met het resultaat, maar in mijn ogen moet je dan een gat in de lucht springen dat er niets is misgelopen. Ik mag wel hopen dat ts een emmer water bij de hand had, voor het geval het ook daadwerkelijk zou mislopen? Een bunzenbrander was misschien een betere oplossing geweest: makkelijk hanteerbaar, stabieler, makkelijker te controleren en je kan er ook dingen mee in de fik steken.
Nu, da's mijn mening, en als ts er gelukkig mee is, ben ik blij voor hem.
Wat betreft de klank: ik denk niet dat de gitaar nu wezenlijk anders gaat klinken, tenzij hij volledig verkoold zou zijn. Ik zou in ieder geval niet verwachten dat hij warmer zal klinken.

Goed hout wordt schaarser, deze Epi is van multiplex, dat is niet eens hout als je het mij vraagt.
We hadden spijkerkleding, handschoenen aan en een blusdeken, we zijn geen complete retards namelijk.
Hij zal inderdaad niet warmer klinken al is het een leuk woordgrapje :D


geert1976

mja, iedereen moet natuurlijk zelf weten, wat die met zijn of haar gitaar doet en TS doet dit experiment met een gitaar die echt niemand gaat missen en vroeger werd er ook het nodige gehakt, gezaagd en mishandeld als het om gitaren gaat (Ik heb voorbeelden gezien bij Peertje, zoals een compleet verkrachte L-serie Fender).
Het modden, kloten en verkloten van gitaren is van alle tijden, zo heeft ondergetekende vroeger flink wat gehakt in jaren 70 Fenders.

TS moet wel een beetje oppassen als het om veiligheid gaat, want Axe spuitbusjes gebruiken als vlammenwerper is levensgevaarlijk, zeker icm zoutzuur.

Het zoutzuur was van vóór jouw geboortejaar en deed dus helemaal niets, met de gedachte in het achterhoofd om in de toekomst meer multiplex misbaksels te burnen staat een bunsenbrander (of vergelijkbaar) op het verlanglijstje :)


Tupelo

Begrijp ik dat je verwacht dat de gitaar na deze ingrepen anders zal klinken ?
En als ik daaruit mag afleiden dat het ding een entiteit heeft; kan je 'm dan niet beter op een spirituele reis door India sturen ofzo ?

Vanaf nu zal ik refereren naar de gitaar als 'het', mocht iemand uit India hem willen kopen, dan gaat het inderdaad op reis in die contreien. Tot dusver verwachtte ik een ander uiterlijk, geslaagd, voor zover ik kan beoordelen.


Han S

Wacht ff, iedereen mag zelf weten wat hij met zijn gitaar doet, helemaal mee eens. TS komt met een verhaal met bijbehorende foto's waarvan ik vind dat het totaal niets met relicen te maken heeft. Ik heb gitaren binnen gehad met bijbehorende gitaarhelden (Japie Castricum bijvoorbeeld) en die hadden geweldig moiie gitaren. Japie had een Strat waar bijna geen lak meer op zat. Een proces van vele jaren, met intensief gebruik en de daarbij behorende echte gebruikssporen.

Als jij een nieuwe Stratocaster er kan laten uitzien als die van Japie, dan neem ik mijn pet voor je af en dan hebben we het over relicen. Ik zou het zelf niet doen want ik vind een mooie glanzende gitaar erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

Let op: ik geef hier alleen maar mijn persoonlijke mening en dat mag gelukkig op dit forum.

Ik heb een zeer oude SG met echte sporen van ouderdom, het lijkt wel een oude vrouw met rimpels en diepe vouwen. Als ik besluit om die achter mijn auto te hangen en hem daarna in de fik steek is dat mijn zaak. Maar daar zullen veel mensen het hier niet mee eens zijn en denken: lul, geef hem dan aan mij.

En zo denk ik daar over.

Al eerder gaf ik aan het met jullie eens te zijn dat het geen relic is, slechts een nieuwe finish, de moderators moeten mij echter nog altijd uitleggen hoe ik een subject titel aanpas.

Heb zelf een 80's strat met 30 jaar aan natuurlijke gebruikssporen waarvan ik hoop dat er de komende 30 jaar nog meer natuurlijke gebruikssporen bij komen. Die zou ik nooit en te nimmer in de fik steken. Je haalt mijn actie enorm uit context gezien het hier om een stuk afvalhout van nog geen twee jaar oud gaat.


SantaX
Zou me wat zijn zeg als ik het hier met iedereen eens zou moeten zijn. Of omgekeerd. Ik kom hier om ervaringen, kennis en meningen(!) te delen. Dan heb je op zo een forum nu eenmaal wel eens dat meningen botsen. Verder niets mis mee, zolang dat met een beetje respect gaat. Trouwens, die verbrande gitaar kan ik prima mee leven. Ik ben ook ooit 15 en stoer geweest. Wat mij vooral zorgde baarde was de deo. Als dat er niet had gestaan had ik hier waarschijnlijk helemaal niet gepost.

Ben gelukkig een stukje ouder en wijzer dan dat, zoals gezegd gaat er een professionelere pyro-tool aangeschaft worden. Wel kan ik nu deo-torchen van mijn bucketlist af strepen, heb dat als 15 jarige nooit gedaan namelijk ;)


bat
Haha, hoe rock 'n roll... De fik erin! Maar wel eerst even netjes schuren...

ja nu ik erover nadenk was het totaal niet nodig geweest :P

Rizz
22 mei 2013, 21:44
Ben gelukkig een stukje ouder en wijzer dan dat, zoals gezegd gaat er een professionelere pyro-tool aangeschaft worden. Wel kan ik nu deo-torchen van mijn bucketlist af strepen, heb dat als 15 jarige nooit gedaan namelijk ;)



ja nu ik erover nadenk was het totaal niet nodig geweest :P

Ach, tegen de tijd dat je 35 bent, haal je jeugdige stoerheid en de wil om iets netjes te doen niet meer door elkaar... ;)

o0rollo0o
22 mei 2013, 21:48
Als of hij zn leven geriskeerd heeft voor het resultaat.

Ahahaha wat een godenreactie

SantaX
22 mei 2013, 21:53
Ben gelukkig een stukje ouder en wijzer dan dat, zoals gezegd gaat er een professionelere pyro-tool aangeschaft worden. Wel kan ik nu deo-torchen van mijn bucketlist af strepen, heb dat als 15 jarige nooit gedaan namelijk ;)



Ah, dan moet ik mijn excuses aanbieden. 1 keer moet je dat gewoon gedaan hebben :hippie: Mijn keer was wel met 15 toen mijn toenmalige vriendinnetje een hele grote spin zag die ik zelf ook niet echt durfde dood te maken... De deo gaf uitkomst :P :grouphug:

KingPin8
22 mei 2013, 22:01
Deo giveth, and Deo taketh away :supercool:

XTZ
22 mei 2013, 22:03
Een spin doodbranden vind ik toch écht wel een stapje minder moreel verantwoord dan een Epi LP blootstellen aan wat hitte.
*Deze reactie is gepost om de geest van dit topic in eer te houden*


On-topic:

Leuk idee, ben benieuwd!

Han S
22 mei 2013, 22:21
Al eerder gaf ik aan het met jullie eens te zijn dat het geen relic is, slechts een nieuwe finish, de moderators moeten mij echter nog altijd uitleggen hoe ik een subject titel aanpas.

Heb zelf een 80's strat met 30 jaar aan natuurlijke gebruikssporen waarvan ik hoop dat er de komende 30 jaar nog meer natuurlijke gebruikssporen bij komen. Die zou ik nooit en te nimmer in de fik steken. Je haalt mijn actie enorm uit context gezien het hier om een stuk afvalhout van nog geen twee jaar oud gaat.

1: daar valt weinig aan uit te leggen, alleen moderators kunnen een titel veranderen.

2: Ik zag in je openingspost bepaald geen stuk afvalhout dus dat ben ik zeer met je oneens. Okay, geen wereldgitaar, maar gewoon een net gitaartje, goed gemaakt en voor een redelijke prijs nieuw te koop. Daar kun je gewoon lekker op spelen, maar als jij hem wilt verbouwen, ga vooral je gang, ik lig er geen seconde wakker van. Dat je het een stuk afvalhout noemt vind ik niet zo chique.

XTZ
22 mei 2013, 22:29
Han, hij mag een stuk hout geen brandhout noemen. Nee dat is niet chique.
Vind je 't wel netjes dat jij hem, en met hem, veel meer mensen "idioten" noemt?

"Een kunstmatig oud gemaakte gitaar vind ik leuk voor idioten."

Sorry hoor, wat is dit voor gebitch hier!

Han S
22 mei 2013, 22:31
Kolere, wat een tere zieltjes hiero.

Tabula Rasa
22 mei 2013, 22:33
Oh, dan ben ik dus ook een idioot.





doei, stelletje vieze piemels.

da Liks
22 mei 2013, 22:36
Oh, dan ben ik dus ook een idioot.





doei, stelletje vieze piemels.

high five buddy! wat een gehuil om een stuk multiplex..

Dirk_Hendrik
22 mei 2013, 22:39
Z

http://www.gitaarnet.nl/images/styles/GamerRed/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Han Shttp://www.gitaarnet.nl/images/styles/GamerRed/buttons/viewpost-right.png (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2982844#post2982844)Ik heb nog een echte Gibson SG van 52 jaar oud, misschien kun je die ook mooier maken. Je mag ook mijn kettingzaag lenen.


zzzZzzzZzzzzz
Wat een gezeur. Er is vroeger genoeg shit gepost dat ook niet 'hoort' en toch gebeurde het.

Gezeur of niet, Han heeft die SG wel in z'n bezit. Daar ben ik vrij zeker van want ik heb em zelf in m'n handjes gehad. En dus mag Han in deze wat mij betreft "zeuren" tot komende kerst. Al was het maar omdat hij wat body aan het concept "relicen" geeft.


Maarre, ontopic,
"we hadden nog een vaatje zoutzuur" komt op mij over als er voor het verhaal bij verzonnen stoeremannenpraat. En een gebrek aan (begrepen) scheikundelessen op school trouwens.

Dirk_Hendrik
22 mei 2013, 22:44
Kolere, wat een tere zieltjes hiero.

eens
en de rest van m'n reactie laat ik achtewege bij gebreik aan neiging tot bijtend cynisme over de vorming van die tere zieltjes....

DLDB
22 mei 2013, 22:45
high five buddy! wat een gehuil om een stuk multiplex..

Inderdaad. Het is niet alsof hij de gitaar tot kool laat verbranden. Hij wordt toch weer bespeeld??? Een gitaar modden met andere pu's is toch ook normaal. Ik zie nooit iemand zeiken omdat hij dan niet meer origineel is. Zelfde situatie. Een beetje het uiterlijk veranderen. Big deal.

Als je geen fan bent van relicen, dat kan. Dan hoef je dit toch niet in elk topic te laten weten. Je ziet in de titel al dat het gaat over relicen. Blijf dan lekker weg. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eindresultaat.

SantaX
22 mei 2013, 22:45
Een spin doodbranden vind ik toch écht wel een stapje minder moreel verantwoord dan een Epi LP blootstellen aan wat hitte.
*Deze reactie is gepost om de geest van dit topic in eer te houden*


On-topic:

Leuk idee, ben benieuwd!

Vriend ook alleen maar omdat je de spin niet zelf hebt gezien. Deze spin had 16 poten, het gebit van een piranha en de nek van een nijlpaard. Beest woog zeker 15 kilo. :stop:

kassie
22 mei 2013, 22:53
Als ik dan iemand een redelijk net gitaartje zie teisteren, dan ben ik verbouwereerd en denk : geef hem dan aan iemand die hem graag wil hebben en er zuinig op zal zijn.

Relicen is voor mij iets totaal anders dan dit en relicen is een natuurlijk proces van soms tientallen jaren. Een kunstmatig oud gemaakte gitaar vind ik leuk voor idioten.

Wil niet op de man spelen hoor, maar wie maak je uit voor teer zieltje?

Verder vind ik die hefty emotions wel typisch.. alsof we een soort misplaatst eigenaarsgevoel hebben van iedere gitaar op aarde. Nobele gevoelens hoor. Maar ik denk dat we dat soort gevoelens beter kunnen channelen naar armoede problematiek etc.. dan naar wat stukjes hout.

XTZ
22 mei 2013, 22:54
Vriend ook alleen maar omdat je de spin niet zelf hebt gezien. Deze spin had 16 poten, het gebit van een piranha en de nek van een nijlpaard. Beest woog zeker 15 kilo. :stop:

Een wonder Gods verbranden met een duivels luchtje van Axe? :airguitar: Rock 'n Roll

MarkS
22 mei 2013, 22:56
Een brandende deo bus is ideaal om je oksel permanent mee te ontharen. Hoe rock 'n roll is dat?!

Hans001
22 mei 2013, 22:58
Wat ga je verder nog met die gitaar doen? Ik heb zo'n beetje 't idee dat een verbrande body met nieuwe en blinkende elementen, nieuwe hals ... een gek zicht zou zijn. Ga je dingen doen om de gitaar te verbeteren of blijft 't eender een 'wanddecoratie'?

SantaX
22 mei 2013, 23:46
Een wonder Gods verbranden met een duivels luchtje van Axe? :airguitar: Rock 'n Roll

Ohja, en 8 ogen! http://www.nu.nl/wetenschap/3481163/mini-spinnen-met-acht-ogen-ontdekt-.html

KingPin8
23 mei 2013, 01:49
Hans001
Wat ga je verder nog met die gitaar doen? Ik heb zo'n beetje 't idee dat een verbrande body met nieuwe en blinkende elementen, nieuwe hals ... een gek zicht zou zijn. Ga je dingen doen om de gitaar te verbeteren of blijft 't eender een 'wanddecoratie'?

Denk niet dat ik dat verder nog ga delen op dit forum, vind het heel erg jammer hoe er hier 'gediscussieerd' wordt. Mensen met oprechte interesse kunnen me PM'en, dan stuur ik een foto van het eindresultaat, de rest van de kleuters wens ik veel geluk met elkaar :stop:

SantaX
23 mei 2013, 03:56
Kom, beetje ballen tonen en 'ons critici' laten zien dat het eindresultaat er wezen mag.

Hotpepper01
23 mei 2013, 07:33
Dat heb je nou met een forum, he? Voor en tegenstanders, verschillende meningen. Dat maakt het vaak leuk en soms minder leuk. Je opent een topic waarvan je eigenlijk vooraf al wist dat het stevige reacties zou gaan oproepen. Op een gitaarforum vind je mensen die veel gecharmeerd zijn van gitaren. Jouw "behandeling" van een gitaar wordt door sommigen wel, maar door anderen weer niet gewaardeerd. Bij mij zijn mn nekharen nog niet gaan liggen na het zien van de vuurdoop van die body. Maar ja, ik hou ook niet van "relic-en". Dat mag toch. Ieder het zijne....enne: lekker doen waar je zin in hebt.

Rizz
23 mei 2013, 07:41
Denk niet dat ik dat verder nog ga delen op dit forum, vind het heel erg jammer hoe er hier 'gediscussieerd' wordt. Mensen met oprechte interesse kunnen me PM'en, dan stuur ik een foto van het eindresultaat, de rest van de kleuters wens ik veel geluk met elkaar :stop:

Lajeniekistuh man! Dit hoort er een beetje bij. Ook de tegenstanders zijn erg benieuwd naar het eindresultaat (ze bekijken 'm stiekum toch wel) en de voorstanders helemaal! Kan er daarna weer lekker over gediscussieerd worden over hoe mooi het wel of niet is. Ik wil hem wel zien, vind het een leuk experiment!

zjanke
23 mei 2013, 08:31
Volgens mij is het vooral de titel die uitnodigde tot discussie. Het heeft waarschijnlijk niet zoveel met relicen te maken zoals dat algemeen gangbaar is (het op kunstmatige wijze verouderen zodat het lijkt op een model wat al jaren intensief bespeeld is), maar het is een onorthodoxe wijze van verbouwen van het uiterlijk.
Als iemand een gitaar een refinish geeft hoor je er bijna niemand over, hooguit wat discussie over de kleur, maar een wat rigoureuzere aanpak moet afgefakkeld worden en wordt er meteen geroepen dat je een teer zieltje hebt als je een andere mening hebt. Ik dacht dat we alleen conservatief waren als het op buizen, kabels en moddeling aankwam :D

Tabula Rasa
23 mei 2013, 08:47
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001567_zps8a8b7ea6.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001567_zps8a8b7ea6.jpg.html)



Eigenlijk doet TS niet heel veel anders dan dat ik hier heb gedaan±

http://img94.imageshack.us/img94/741/25102011915.jpg

http://img802.imageshack.us/img802/6497/25102011917.jpg

Bij mij waren de reacties heel anders en veel milder tot zelfs positief. Eigenlijk doen we exact hetzelfde, namelijk de lak vernaggelen met een heel ander uiterlijk, maar wel naar eigen smaak. Dit is toch echt wel het bewijs dat we een conservatief zooitje zijn.

Kim Wilson
23 mei 2013, 08:54
Het zijn een stelletje zeikerds hier. Er wordt niks vernield, behalve de laklaag. En ik denk dat het zelfs gewoon hersteld kan worden, mocht je dat willen. Ik vind het wel mooi. Al heb ik ook mijn bedenkingen bij de keuze voor een deo-bus als brandhaard...

Mitch
23 mei 2013, 09:20
Eerst een heel verhaal over tere zieltjes en dan daarna beledigd genoeg zijn om geen foto meer te plaatsen van het eindresultaat. Kom op jonguuuuuh! Ik wil dat eindresultaat wel zien hoor en niet via PB.
Het is niet bijster subtiel gedaan, maar ik wil wel eens weten hoe het er uiteindelijk uitziet. De klank boeit me niet, die kan alleen maar zijn verbeterd zonder al die verderfelijke lagen poly :D

arnoldtims
23 mei 2013, 09:34
Kolere, wat een tere zieltjes hiero.



Dat je het een stuk afvalhout noemt vind ik niet zo chique.

? wie doet er hier nu zo gevoelig over een simpel gitaartje.

Verder wil ik de topic starter aanraden om gewoon hier te blijven posten. Dit soort topic's levert altijd discussie op en al hoe wel het nogal verhit lijkt, niemand is hier echt boos. Als we elkaar in de kroeg tegen zouden komen drinken we gewoon een biertje met elkaar.
Ik zou bv. erg graag het eindresultaat willen zien

puntdroad
23 mei 2013, 09:42
Die Axe deo, da's toch die vrouwenaantrekkers-deo? Voila, genoeg reden om deze op je gitaar te sprietsen..

apekop
23 mei 2013, 10:42
Het zijn een stelletje zeikerds hier. Er wordt niks vernield, behalve de laklaag. En ik denk dat het zelfs gewoon hersteld kan worden, mocht je dat willen. Ik vind het wel mooi. Al heb ik ook mijn bedenkingen bij de keuze voor een deo-bus als brandhaard...

trek je niks aan van alle kritiek, er zijn net zoveel positieve dingen gezegd. Ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Anders hebben we voor niks dit draadje gelezen.

Harry
23 mei 2013, 11:05
ik zit er een beetje tussenin, weet nog hoe lang ik voor mijn eerste gitaar heb moeten sparen, en voor Han zal dat nog veel lastiger zijn geweest. Door de rijkdom van de huidige jeugd is het de laatste jaren veel makkelijker geworden om aan een gitaar te komen en zal er wat minder drempel zijn om er 'mee te klooien'.
Op zich vind ik relicen of het voorzien van rare afwerkingen op gitaren wel leuk, al zal ik er nooit aan beginnen. Ook omdat een echte veroudering (zoals bij de genoemde gitaar van Jaap Castricum, jaren dag in dag uit op gespeeld en alle podia in de omringende langen gezien) toch het mooiste is.

Verder zoek het maar lekekr uit wat je doet met je spullen.

Han S
23 mei 2013, 11:27
Harry, ik zei het al eerder: het ligt helemaal aan mijzelf. Ik leerde gitaar spelen op de gitaar van een buurjongen omdat ik geen gitaar kon betalen en mijn ouders waren behoorlijk arm. Het gevolg is dat ik erg zuinig ben op mijn spullen, mijn auto's zijn 44 jaar en 41 jaar oud en zien er prachtig uit. Ik kocht begin jaren 80 een nieuwe Strat en die ziet er nog steeds uit als een nieuwe, het is bijna absurd.

Maar wat ik me wel afvraag door deze discussie is het volgende: stel dat ik mijn Gibson van 1961 ga bewerken met een propaanbrander, er stukken uithak, de gitaar min of meer gewoon vermink omdat ik dat leuk vind. Hoe zal dit forum daarop reageren, temeer omdat ik daar een serie foto's van ga plaatsen.

Zullen er mensen zijn die denken: wat een idioot, geef die gitaar dan aan iemand die er wel blij mee is?

En wat is het verschil tussen een Gibson van 52 jaar en een Epi van een paar jaar? De waarde in euro's? Het is een veel betere gitaar?
Stel dat ik bulk van het geld en ik koop een nieuwe Ferrari en rijd die voor de lol de plomp in, omdat ik dat (gestoord als ik ben) toevallig leuk vind? Hoe reageert een forum daarop?

Maar wat zijn dan de grote verschillen? Ik volg dit forum en zie hoe mensen met hun eigen handjes een prachtig instrument bouwen, van een stuk hout tot een unieke gitaar. Ik heb twee vriendjes die prachtige en perfecte unieke gitaren en bassen bouwen. Ik heb daar een ton respect voor en volg dat met de grootste bewondering. Waarom? Omdat het buitengewoon constructief is.

Is een gitaar in de fik steken ook constructief? Ik vrees dat de meningen daarover zeer verdeeld zijn en als je dan tegenstanders ontmoet op een forum en je kunt niet tegen dergelijke kritiek en je reageert boos, wat ben je dan?

Tupelo
23 mei 2013, 11:32
Het hoeft van mij niet constructief te zijn, maar dit vind ik gewoon niet mooi.
Mac zijn Mc. Flames bijvoorbeeld weer wel; ook weinig constructief; kennelijk toch the hand of the artist.

Vraag mezelf af hoe een gitaar zou zijn waaop ik zelf nieuwe hardware had aangebracht, die ik zou willen refinishen, 3e pup erbij ofzo; mega relic krijg je dan met mijn ongeduld en aversie voor techniek.
Als dit in de smaak valt, dan moet ik misschien maar een atelier openen; hell wat heb ik een juweeltjes in het verschiet dan.

MarkS
23 mei 2013, 11:34
Op de bbq projecten van MacWilliams werd destijds lang niet zo allergisch gereageerd meen ik me te herinneren.

Dat er gevoelsmatig verschil zit tussen het in de hens steken van een Gibson uit 61 of een Epi van 200 euro lijkt me evident.
Een krukje van Ikea gaat ook sneller naar grofvuil dan een stoel van Rietveld of Le Corbusier.
Als het een Stagg was geweest had iedereen ge-applaudiseerd en gemeend dat het een constructieve upgrade was.

Kim Wilson
23 mei 2013, 12:23
Ik snap de fuzz niet. Het is een refinish. Weliswaar wat ruw uitgevoerd, maar toch. De gitaar is niet kapot of onherstelbaar beschadigd, alleen de lak is eraf gebrand en zonder verdere afwerking afgelakt. Het verschilt niet zoveel van de manier waarop ik mijn Tele op termijn wil ontdoen van haar poly-finish, behalve dan dat ik het zou doen met een verfbrander en naderhand de gitaar weer zou voorzien van een strakke dekkende finish.

RvdV
23 mei 2013, 13:34
Gezeur of niet, Han heeft die SG wel in z'n bezit. Daar ben ik vrij zeker van want ik heb em zelf in m'n handjes gehad. En dus mag Han in deze wat mij betreft "zeuren" tot komende kerst. Al was het maar omdat hij wat body aan het concept "relicen" geeft.


Maarre, ontopic,
"we hadden nog een vaatje zoutzuur" komt op mij over als er voor het verhaal bij verzonnen stoeremannenpraat. En een gebrek aan (begrepen) scheikundelessen op school trouwens.

Ik kan je vertellen, het is er niet bij verzonnen! Zal indien u me niet gelooft nog even een fotootje trekken. Daarbij over de scheikundelessen, we zijn zeker niet eerst uit gaan zoeken wat voor lak erop zat en of zout zuur er effect op zou hebben. De wasbenzine bleef mooi op de lak liggen en brandde rustig uit zonder zichtbaar effect.

Daarbij, gitaar gaat nog gewoon gebruikt worden. Als je het mij vraagt is deze sunburnt meer waard dan de originele sunburst. Zo niet is ie in ieder geval uniek!

Edit, hier de foto:
https://imageshack.us/scaled/medium/20/20130523134803.jpg

mesaman
23 mei 2013, 15:45
Ik vind dat kingpinguing verplicht is na het vuur te hebben ontstoken zich met resultaten te laten gelden. Ik vind het zelf oprecht mooi, en ben geintresseerd!

Dus kom op met de fotoooos!

Oja, ik ben gek op auto rodeo! heeft iemand hier ook een mening over? Ik zoek dagelijks naar granada's

Kim Wilson
23 mei 2013, 15:50
Geen Volvo's 240?

KingPin8
23 mei 2013, 16:24
Goed dan, voor de positivo's onder ons, de vernis is ondertussen uitgehard, vanavond eens kijken hoever ik kom met de assemblage.

Heb expres wat oude stukken topcoat laten zitten, dan ziet het er nog rauwer uit, misschien dat ik bij de volgende probeer de hele lak eraf te krijgen zodat de vlammen op het hout en de onderlaag vertekenen.

Mijn verniswerk is niet supernetjes, maar dat is niet zo erg bij deze gitaar, ben per slot van rekening ook geen schilder :P

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/2_zps76df615a.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/2_zps76df615a.jpg.html)
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/1_zps6212f038.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/1_zps6212f038.jpg.html)

Josha
23 mei 2013, 16:39
Ik vind het er in ieder geval heel tof uitzien!

YannickH
23 mei 2013, 16:40
ik vind het nog wel vet! doet me denken aan een guerilla gitaar. die zien er ook zo uit

mesaman
23 mei 2013, 16:48
kunnen we niet een pol op stellen? mooi en niet mooi?geen mening en tetten?

kassie
23 mei 2013, 16:50
Maar wat ik me wel afvraag door deze discussie is het volgende: stel dat ik mijn Gibson van 1961 ga bewerken met een propaanbrander, er stukken uithak, de gitaar min of meer gewoon vermink omdat ik dat leuk vind. Hoe zal dit forum daarop reageren, temeer omdat ik daar een serie foto's van ga plaatsen.

Zullen er mensen zijn die denken: wat een idioot, geef die gitaar dan aan iemand die er wel blij mee is?

En wat is het verschil tussen een Gibson van 52 jaar en een Epi van een paar jaar? De waarde in euro's?

Kom kom, je weet zelluf ook wel dat hier een heel groot verschil in zit. Relicen gebeurt bij gitaren om ze te laten lijken op een gitaar die jij al in je bezit hebt. Hij is redelijk aan de prijs. Ik zou het persoonlijk niet zo tof vinden als je dat met die gitaar zou doen. Het maakt me dan weer niet uit of je er nu wel of niet zuinig op bent. Je mag er best butsen enzo in maken.

Echter... het relicen of refinishen van splinternieuwe Gibsons, ook al zijn ze aan de prijs. Of die uit de jaren 70/80/90. Heb ik totaal geen moeite mee. Sterker nog, een goeie refinish kan wonderen doen.

Er is dus zeker wel een verschil met jouw hoge verzamelwaarde gitaar en een epi van paar honderd euro.

arnoldtims
23 mei 2013, 18:33
Als ik nog eens de loterij zou kunnen winnen of ook zo'n mooie email krijg van een rijke afrikaan die 10 miljoen bijstort.
Dan koop ik een hele dure Gibson en zet hem ook in de fik. Weet niet of ik het echt zou durven maar goed
Prachtig en dan achterover leunen en toe kijken hoe een topic ontploft:seriousf:

freakout
23 mei 2013, 18:52
He King, ziet er vet uit, het lijkt wel psychedelic art.

Mitch
23 mei 2013, 21:37
Het zou niet in me opkomen dit te doen, maar het ziet er inderdaad wel grappig uit, in a post-nuclear way :D

Tabula Rasa
23 mei 2013, 21:51
Het zou niet in me opkomen dit te doen, maar het ziet er inderdaad wel grappig uit, in a post-nuclear way :D

Tuurlijk wel joh. Je hebt toch ook een epi? Vlammenwerper erop en gaaaaaaannnnnn,.....

nickofzo
23 mei 2013, 22:43
Nog plannen voor een matching headstock? Ziet er wel geinig uit overigens. En andere knoppen en plastic?

Hypercub
23 mei 2013, 22:52
Relikken vind ik suf.
Net als voor gescheurde jeans, 54e hands auto`s, en god weet ik wat nog meer.
Als je je gitaar als doorleefd er wil uit laten zien, speel er dan veel op.
`t is gewoon een mode artikel zo.

Rens Buursen
23 mei 2013, 22:57
Al die chagrijnige trollen moeten maar gewoon bij Tonika gaan werken. Supervette plank! Waarom heb je de elementen er niet gewoon in laten zitten toen je 'm in de fik stak? Gesmolten plastic past denk ik wel goed bij deze finish :p.


http://www.youtube.com/watch?v=mMT1kEejAG8

Noid
23 mei 2013, 23:18
Grappig gedaan. Weer eens wat anders dan een tig in een dozijn epi.

RvdV
23 mei 2013, 23:24
Ha ha ha xD. Dan hebben wij het nog bijna 'profesioneel' aangepakt door de gitaar eerst te strippen :P.

Verder vind ik deze Peavey er zo ook wel goed uit zien, al was ie voor de torch ook al goed te pruimen.

KingPin8
23 mei 2013, 23:46
RvdV, heb jij nog een oud matchbox autotje wat je kunt missen, dawillikookinmennegitaar!

nog een tip voor iedereen die vanaf hier meeleest en de rest heeft overgeslagen, ik heb nu driemaal toegegeven dat het geen relic is :P burned finish, no more no less.

RvdV
23 mei 2013, 23:57
Nope, sorry king. Zou niet lief zijn voor mijn neefje. Hij is pas 2 dus hij weet toch niet wat hij aan speelgoed heeft, maar toch. Daarbij, niet echt origineel meer natuurlijk! Wat dacht je van het hoofd van een oude barbie pop? Gewoon één van de kringloop of zo?

KingPin8
24 mei 2013, 00:07
we komen vanzelf een keer iets tegen wat erin past :P eerst maar eens re-assembleren en kijken of alles het doet.

SantaX
24 mei 2013, 00:26
RvdV, heb jij nog een oud matchbox autotje wat je kunt missen, dawillikookinmennegitaar!

nog een tip voor iedereen die vanaf hier meeleest en de rest heeft overgeslagen, ik heb nu driemaal toegegeven dat het geen relic is :P burned finish, no more no less.

Nou vooruit dan. Voor een burned finish vind ik hem wel goed :sssh:

denis.hermans
24 mei 2013, 10:23
Eerlijk gezegd keert mijn maag zich bij het zien van dat youtube filmpje. Heeft die kerel nu echt niets beter te doen dan een instrument te verminken denk ik dan... Maar goed iedereen is vrij om te doen wat hij wil. Ikzelf vind het wel een echte debiel.(en dat mag ik dus ook vinden ) 0p z'n minst kan hij toch het instrument eerst demonteren. Maar goed blijkbaar is dit stoer .(hoewel past zo'n speelgoedautootje dan wel in dit plaatje)

Vraag me wel af bij het instrument van de topicstarter : geeft dit nu geen problemen bij de hermontage. Kwestie van boorgaten en neckpocket die toch licht vervormen of gaan "zetten".

denis.hermans
24 mei 2013, 10:32
Voor de goede orde : ik vind de actie van de topicstarter -afgezien van de genomen veiligheidsrisico's dan toch nog van een andere orde. Ik verhul niet dat ik dat ook maar niks vind en zelf nooit zou doen maar het is dus zeker niet mijn bedoeling om de topicstarter aan te vallen.

KingPin8
24 mei 2013, 12:01
Denk niet dat er veel vervorming voorgekomen is, het is puur de toplaag die eraf geschroeid is, lijkt me niet dat het hout zelf daar veel onder te lijden heeft.

macwilliams
24 mei 2013, 12:45
Dit lijkt niet op wat ik gedaan heb met twee Gibsons, behalve dat er vuur aan te pas is gekomen.
laat je vooral niet weerhouden door kritiek van anderen en al helemaal niet om het uiteindelijke resultaat te laten zien.
Toen ik de mijne ge-bbqed had en dat hier liet zien kreeg ik ook niet alleen lovende kritiek maar wat kan het schelen, het is jouw gitaar?

Uiteindelijk heb ik ook voor een ander forumlid nog een telecaster afgefikt, dat is echt een prachtig ding geworden.

Succes.

XTZ
24 mei 2013, 12:59
Eerlijk gezegd keert mijn maag zich bij het zien van dat youtube filmpje. Heeft die kerel nu echt niets beter te doen dan een instrument te verminken denk ik dan... Maar goed iedereen is vrij om te doen wat hij wil. Ikzelf vind het wel een echte debiel.(en dat mag ik dus ook vinden ) 0p z'n minst kan hij toch het instrument eerst demonteren. Maar goed blijkbaar is dit stoer .(hoewel past zo'n speelgoedautootje dan wel in dit plaatje)

Die kerel is wel Phil X! Die kan een hoop gitaren verbranden voordat ik hem een debiel vind.

Dutch66
24 mei 2013, 13:37
Meesterlijk, ook niks loshalen..., gewoon hoppa brander aan, en gaan....

Jammer dat "Phillie" dan wel weer een beetje kunstzinnig met z'n vlammetje probeerd te doen, ik bedoel geblindoekt had toch nog iets leuker geweest, maar ja die plakband afwerking maakt alles dan weer goed...

Beste topic in weken; "Steek je gitaar in de fik" !!:seriousf::speed:

Braindead
24 mei 2013, 13:48
Weet niet zeker of dit draadje hier thuis hoort of bij het zelfbouw deel, maar gezien het meer deconstructie is dan bouw plaats ik het maar hier :)


Volgende stap, de fik erin! Wasbenzine verdampte te snel, het vatje zoutzuur wat we gevonden hadden was nogal oud en niet zo zuur meer, dus hebben we oud vertrouwde Axe deo als vlammenwerper gebruikt.

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001556_zpsf7eaf3fe.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001556_zpsf7eaf3fe.jpg.html)


Sorry voor het misverstand Kingpin8 maar uh....

Dit is niet wat ik bedoelde toen ik zei dat een flametop hier wel mooi op zou staan.



:seriousf:

benwave
24 mei 2013, 15:02
http://img802.imageshack.us/img802/6497/25102011917.jpg

Bij mij waren de reacties heel anders en veel milder tot zelfs positief. Eigenlijk doen we exact hetzelfde, namelijk de lak vernaggelen met een heel ander uiterlijk, maar wel naar eigen smaak. Dit is toch echt wel het bewijs dat we een conservatief zooitje zijn.

Heel even oftopjes..... Hoe heb je die craquelé erin gekregen ?

Koni05
24 mei 2013, 17:10
Heel even oftopjes..... Hoe heb je die craquelé erin gekregen ?

Als ik het me goed herinner vanuit een diepvries naar een over op 40 graden, vervolgens de scheurtjes ingesmeerd met iets (ik dacht schoenpoets) om ze niet dicht te laten smelten. Maar goed, voor het zelfde geld herinner ik het me niet zo goed..
Het hele proces staat hier:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145347-Mijn-meest-extreme-relic-(project-2011-en-2012)/page9

Rens Buursen
24 mei 2013, 18:06
Als ik het me goed herinner vanuit een diepvries naar een over op 40 graden, vervolgens de scheurtjes ingesmeerd met iets (ik dacht schoenpoets) om ze niet dicht te laten smelten. Maar goed, voor het zelfde geld herinner ik het me niet zo goed..
Het hele proces staat hier:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145347-Mijn-meest-extreme-relic-(project-2011-en-2012)/page9

Awesome! Hier ben ik al een tijdje naar op zoek.

Tabula Rasa
24 mei 2013, 19:35
Uitleg van Koni klopt helemaal.

benwave, wacht nog 2 maanden met die strat van jou. Lak moet echt helemaal uitgehard zijn.

benwave
24 mei 2013, 20:10
Ik had al eens van die diepvries truc gehoord, maar twijfelde of dat echt zou werken.
Goed om te weten..., die Strat is inderdaad een kandidaat.

Tabula Rasa
24 mei 2013, 21:53
Zeker 2 maanden wachten anders smelt de lak sowieso onmiddelijk weer dicht door het laatste beetje oplosmiddel. 24 uur invriezen en dan de oven in. Let erop dat hij niet richting 65 graden gaat. Dan laat witte houtlijm los en ligt je body in 2 of 3 delen

Martin_
24 mei 2013, 22:56
Wachten tot de gitaarbouwersmeeting, toch?:D

Dutch66
25 mei 2013, 13:06
bakh blah blah...., waar blijven die fikkende Epi's nou... ;)

JimiDylan
25 mei 2013, 14:03
Kingpin, ik vind het goed gelukt! Voor de mensen die klagen over het deo gebruik:


http://www.youtube.com/watch?v=FbVVT3KOLAI

KingPin8
28 mei 2013, 21:43
Zo, beweer nu nog maar eens dat dit een slecht idee was:
(foto's zijn niet veel soeps, want crappy camera, geen zonlicht, geen fotograaf enzo).
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001575_zpsa4ce2082.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001575_zpsa4ce2082.jpg.html)
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_001576_zps854b6286.jpg (http://s1087.photobucket.com/user/MichaelvanWeert/media/WP_001576_zps854b6286.jpg.html)

SantaX
28 mei 2013, 21:52
Ik ben in elk geval blij dat jij er blij mee bent. :grouphug:

Tabula Rasa
28 mei 2013, 21:53
Haal nog even dat glimmende van de brug en het staartstuk af en hij is klaar.

Marbles
28 mei 2013, 22:12
Ik vind het hoe dan ook briljant dat je schopt tegen de conservatievere opvattingen, want hey, alles volgens de regels doen heeft nog nooit voor ontwikkeling gezorgd, maar ik denk dat zij ook moeten toegeven dat ie er wel een stuk beter uit ziet dan het origineel.

YannickH
28 mei 2013, 22:12
+ 10 tekens

Hotpepper01
28 mei 2013, 22:21
Zo, beweer nu nog maar eens dat dit een slecht idee was:


Vooruit dan maar. Ik vind het een slecht idee. Ik hou niet van relic. Ik vind dat je er goed in bent geslaagd om een gitaar van 100 euro er slechter uit te laten zien. Maar, lef heb je wel en het is in ieder geval uniek.

arnoldtims
28 mei 2013, 23:00
Ach ik kan het eindresultaat wel waarderen. Zou het zelf grappig vinden dat je juist de laklaag perfect afwerkt en hem superstrak afwerkt.

Tupelo
29 mei 2013, 11:42
Het is niet dat ik tegen relicen ben, maar vooralsnog vind ik het esthetisch gelijken aan een uiteen getrapte hondendrol. Ik zou ' m gewoon nog eenmaal doen, misschien dat het er dan op begint te lijken.

Pepe
29 mei 2013, 11:54
Misschien is het dat wel, die associatie met fecaliën & kots. Ik wordt er in ieder geval een beetje depri van.

Jasper.
29 mei 2013, 12:32
Leuk idee en resultaat, maar dit past alleen in een grindcore/goregrind band inderdaad. :D

smullie
29 mei 2013, 12:50
Hilarisch...

Ten eerste: ik heb net dezelfde gitaar gehad en ik begrijp absoluut de drang om het ding in de fik te steken. Ik had er alleen wss de pickups in laten steken, want die zijn slecht. They suck canal water! (laatsts was Porky's II op tv, dus uit nostalgie deze uitdrukking)

Ik zou zelfs niet meer de moeite doen om die pickups erin te stoppen. Zoek tweedehands een paar betere hbs uit een gitaartje waarin ze de pickups vervangen hebben. Die kan je voor heel weinig vinden en die zullen zowiezo een heel pak beter zijn dan deze, want deze zijn echt gruwelijk slecht. Ofwel heb ik last van ... euhm ... herinneringsverontfraaiing (ofzo)... Dat kan ook. :hide:

Verder: het is een refinish als een ander. Niet zo subtiel misschien als dat van Tabula Rasa. :seriousf: Maar toch. En ik heb ergens een bedrag horen zeggen van 200€? Het is eerder 128€ (http://www.keymusic.com/product/Epiphone-Les-Paul-Special-II-Vintage-Sunburst).
De mannen hebben zich wat geamuseerd door te experimenteren op een gitaartje waar ze tweedehands (hopelijk) misschien 50€ voor gegeven hebben en ze maken em zelfs niet helemaal kapot! Constructiever dan een middagje pinten pakken en ladderzat in de brievenbus van de buurman pissen. Kost even veel. Meer zelfs als de buurman het ziet en er de politie bijhaalt die je een boete geeft. ;)

Maw: cheer up mensen! Niemand is eraan gestorven. We hebben er lessen uit getrokken. Het resultaat valt best mee en zolang ze dezelfde pickups erin zetten en de gitaar niet piekfijn afstellen, dan blijft het een walgelijk slechte gitaar die de behandeling kreeg die ze verdiende. :jam:

SantaX
29 mei 2013, 13:08
Haha wat ben je toch eigenlijk ook een baas. Ik kon in elk geval hartelijk lachen om je reactie, op een positieve manier.

1969
29 mei 2013, 13:10
Dat verbrande doet me eerder denken aan gekarameliseerde suiker. Lijkt wel op een warme Brusselse wafel. Of een pannenkoek met bruine suiker. Nu nog een glaasje chocomelk met een rietje erbij….

SantaX
29 mei 2013, 13:17
Laat ze dat in Luik maar niet horen. Die Brusselse wafel :P

1969
29 mei 2013, 13:19
Of als daar met een lepeltje op tikt, breekt het suikerlaagje en kun de je crema catalana oplepelen.

-> http://4.bp.blogspot.com/_drPhndWvgoE/TOLQsLGiuDI/AAAAAAAADe0/qk4wa5u9F_g/s1600/IMG_4167.JPG

Jan Buurman
29 mei 2013, 13:22
Hij ziet er 10x interessanter uit dan op foto1. Wat een saai gedrocht is het in originele staat! Dat mensen zich hierover druk maken?!?!?

KingPin8
29 mei 2013, 14:02
smullie
Hilarisch...

Ten eerste: ik heb net dezelfde gitaar gehad en ik begrijp absoluut de drang om het ding in de fik te steken. Ik had er alleen wss de pickups in laten steken, want die zijn slecht. They suck canal water! (laatsts was Porky's II op tv, dus uit nostalgie deze uitdrukking)

Ik zou zelfs niet meer de moeite doen om die pickups erin te stoppen. Zoek tweedehands een paar betere hbs uit een gitaartje waarin ze de pickups vervangen hebben. Die kan je voor heel weinig vinden en die zullen zowiezo een heel pak beter zijn dan deze, want deze zijn echt gruwelijk slecht. Ofwel heb ik last van ... euhm ... herinneringsverontfraaiing (ofzo)... Dat kan ook.

Verder: het is een refinish als een ander. Niet zo subtiel misschien als dat van Tabula Rasa. Maar toch. En ik heb ergens een bedrag horen zeggen van 200€? Het is eerder 128€.
De mannen hebben zich wat geamuseerd door te experimenteren op een gitaartje waar ze tweedehands (hopelijk) misschien 50€ voor gegeven hebben en ze maken em zelfs niet helemaal kapot! Constructiever dan een middagje pinten pakken en ladderzat in de brievenbus van de buurman pissen. Kost even veel. Meer zelfs als de buurman het ziet en er de politie bijhaalt die je een boete geeft.

Maw: cheer up mensen! Niemand is eraan gestorven. We hebben er lessen uit getrokken. Het resultaat valt best mee en zolang ze dezelfde pickups erin zetten en de gitaar niet piekfijn afstellen, dan blijft het een walgelijk slechte gitaar die de behandeling kreeg die ze verdiende.

Haha, de elementen zijn inderdaad ontzettend ruk, als deze plank in de collectie blijft gaan er zeker andere HB's in! Heb er inderdaad maar een paar tientjes voor betaald, no worries ;)

Per ongeluk hebben we de trusrod en zadeltjes keigoed teruggeplaatst/afgesteld, actie is gruwelijk goed, speelt lekker licht :)

SantaX
29 mei 2013, 14:05
Eigenlijk moet je ons conservatieve ouwe lullo's nu nog even echt op de plek zetten door beroemd te worden met die gitaar. Als je een signature model eruit weet te slepen van die gitaar, krijg je een krat bier naar keuze van me. En weet je, ik hoop dat je hem ooit komt opeisen. :ok:

Dutch66
29 mei 2013, 14:51
nog een keer, nog een keer, nog een keer.....

KingPin8
29 mei 2013, 16:00
SantaX
Eigenlijk moet je ons conservatieve ouwe lullo's nu nog even echt op de plek zetten door beroemd te worden met die gitaar. Als je een signature model eruit weet te slepen van die gitaar, krijg je een krat bier naar keuze van me. En weet je, ik hoop dat je hem ooit komt opeisen.

Hou ik je aan ;)


Dutch66
nog een keer, nog een keer, nog een keer.....

Ik blijf Marktplaats afstruinen naar goedkope gedrochten, dus wie weet :)

smullie
29 mei 2013, 16:12
Ik heb nog een bouwpakketje van een LP liggen dat ik ooit afgewerkt heb, maar waar ik niet content van was van de afwerking en het dus terug uiteen gehaald heb. Heb ook nog een paar hbs liggen. Ik heb ook een bunzenbrander... (wel minder R&R dan Axe met aansteker, maar ik ben om een of andere reden nogal gehecht aan mijn vingers en andere brandbare lichaamsdelen)

Of ik kan gewoon eens moeite doen en het ding eens goed afwerken... :dontgeti:

Stof tot nadenken... Ik ga ff wachten tot mijn tuinhuis in orde is. Ondertussen proberen om wat beter te leren spelen... Ik heb voorlopig nog genoeg gitaartjes...

(mental note: tuinhuis op een of andere manier vuurbestendiger maken)

Moosie
29 mei 2013, 22:12
Leukste topic dat ik in tijden gelezen heb hier vanwege al die verbolgen reacties!

Is burnedguitars.com nog vrij of heb je dat domein al geclaimed? ;)

Plant
9 juni 2013, 16:17
En nou zet je 'm te koop (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m684509342-epiphone-les-paul-burned-finish-epi-lp-special-ii.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr) i.v.m. overcompleet :???:
Ik denk dat ze zonder die 'relic' meer opgeleverd zou hebben ;)

KingPin8
10 juni 2013, 13:51
Plank hoeft niet weg hoor, maar als iemand anders er gelukkig mee is, so much the better.

smullie
10 juni 2013, 15:01
Plank hoeft niet weg hoor, maar als iemand anders er gelukkig mee is, so much the better.

That is gespoken gelike a real!

XTZ
10 juni 2013, 15:17
Sja, de gitaar zal niet lekker gaan klinken of beter spelen nadat je hem in de fik hebt gezet. Anders zou iedereen het doen ;).

Nu kijken welke gek 'm van je wil kopen haha!

KingPin8
10 juni 2013, 15:45
Je hoeft niet gek te zijn om hem te willen kopen, maar het helpt wel :P

Kim Wilson
10 juni 2013, 15:47
Sja, de gitaar zal niet lekker gaan klinken of beter spelen nadat je hem in de fik hebt gezet. Anders zou iedereen het doen ;).

Nu kijken welke gek 'm van je wil kopen haha!
Ook niet slechter. Er is een dikke laag polylak afgebrand. Verder is er constructief niks veranderd.

XTZ
10 juni 2013, 18:58
Precies wat ik bedoel. Als je hem al niet fijn vind voordat je de hens erin zet, wordt hij niet opeens beter. En inderdaad, ook niet per se slechter.

Dutch66
10 juni 2013, 20:14
hooguit onverkoopbaar... ;)

nickofzo
10 juni 2013, 21:35
Dat valt nog te bezien...

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m684509342-epiphone-les-paul-burned-finish-epi-lp-special-ii.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hoogste bod is wel al 80 euro.

mesaman
11 juni 2013, 00:28
En ik hoop zo dat een vogel van een hip bandje er heul bekend mee gaat worden!

matty
11 juni 2013, 11:58
nog wat afgeragde hardware, een verroeste brug erop en ik vind het een knaller :)

rocker_71
11 juni 2013, 12:51
Zo, 15 pagina's gelezen. Kostelijke discussies. ;)

Uiteindelijk vind ik hem best mooi geworden.

Wel een beetje een anti climax dat ie op Marktplaats eindigt. :(

KingPin8
11 juni 2013, 12:55
Is wel een goede methode om te polsen of de gitaar nu meer of minder waard is, volgens het publiek.
(Als er geen winst gemaakt kan worden gaat de plank ook niet weg hoor, geen zorgen:cooler:).

smullie
11 juni 2013, 13:01
Zo, 15 pagina's gelezen. Kostelijke discussies. ;)

Uiteindelijk vind ik hem best mooi geworden.

Wel een beetje een anti climax dat ie op Marktplaats eindigt. :(
Idd, had op graspop moeten eindigen of zo... ;)

mesaman
11 juni 2013, 13:12
of voor slash als vervanger van zn verloren les paul

Tabula Rasa
11 juni 2013, 18:25
Kut! Hij staat te koop, dan gooien de mods het topic op slot. Damn, bhet juist zo'n leuk topic. Hopelijk zien ze het over het hoofd.

Han S
11 juni 2013, 18:29
De mods zien niets over het hoofd en houden dit topic sterk in de gaten, kijken of hij winst gaat maken. Een beetje kunstenaar verdient kapitalen.

Venlonaer
11 juni 2013, 18:44
Ja ik zeg ook open laten dit topic. Wij willen die meuk toch niet dus is het voor ons geen spam meer :)

KingPin8
12 juni 2013, 08:15
Bovendien heb ik niet aangegeven dat hij te koop stond, een oplettend forumlid had dat opgemerkt, ik ben dus niet in overtreding voor wat dat betreft :supercool:

Dat de mods meekijken weet ik maar al te goed, ze hadden zelf het meeste commentaar :P

vulvasonic
12 juni 2013, 11:11
Voor welk bedrag zou je 'm van de hand doen, Koning Pin?

Hotpepper01
12 juni 2013, 11:25
De mods zien niets over het hoofd en houden dit topic sterk in de gaten, kijken of hij winst gaat maken. Een beetje kunstenaar verdient kapitalen.

Ik heb Karel Appel wel eens met verf zien gooien naar het doek en het zo vanuit de tube zien smeren. Maar ja, dat was Karel Appel en het was ook een andere tijd. Of dit wordt gezien als kunst? Ik hou het in de gaten..

smullie
12 juni 2013, 12:30
Ik heb Karel Appel wel eens met verf zien gooien naar het doek en het zo vanuit de tube zien smeren. Maar ja, dat was Karel Appel en het was ook een andere tijd. Of dit wordt gezien als kunst? Ik hou het in de gaten..

Als het kunst is om een apparaat te maken om van voedingswaren kak te maken, dan is dit ook kunst.

Of het goede kunst is, dat is subjectief. Dat kunnen alleen "echte kunstkenners" zeggen. (merk de ironie op)

Maar als ik me niet vergis is er al een kunst-topic waarin men na een paar honderd pagina's ruzie maken overeengekomen is dat het niet mogelijk is om overeen te komen als het om de discussie gaat wat kunst is en wat niet. (of dat is toch wat ik daar uit geleerd heb)

KingPin8
12 juni 2013, 12:41
Zal nooit beweren dat het kunst is, ben ook geen kunstenaar al zeg ik het zelf :P


vulvasonic
Voor welk bedrag zou je 'm van de hand doen, Koning Pin?

Bij interesse, PM/mail me even, of reageer via Marktplaats. Wil de mods graag te vriend houden :)

vulvasonic
12 juni 2013, 13:22
Interesse? Geenszins! Ik vroeg me alleen af bij welk bedrag die gaat. Wat wil je er minimaal voor hebben?
Ik bedoel, ben je bereid de gitaar te laten gaan voor €100,-? Ben je tevreden met 8 tientjes, of wil je de gitaar over de de grens trekken van de waarde die het ding zou vertegenwoordigen, mocht het nog in een net onderhouden, onafgefikte staat zijn?


Voor wat het waard is, ik vind het resultaat best koddig. :)

FNaRK
12 juni 2013, 13:25
ik vind 'm vet !!
Voor €100 neem ik 'm zo over van je :rockon:

KingPin8
12 juni 2013, 14:03
In alle eerlijkheid, alleen de finish is anders, maar het blijft een "gebruikte" gitaar uiteraard.
Het is natuurlijk kei leuk om er meer voor te vangen dan wat hij eigenlijk waard is, maar bij occasions is dat meestal niet mogelijk: (tenzij het een 40+ jaar oude LP was natuurlijk):

http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_special.htm


FNaRK
ik vind 'm vet !!
Voor €100 neem ik 'm zo over van je

omdat dit topic geen Marktplaats mag worden, PM me even mocht je iets af willen spreken.

Dutch66
13 juni 2013, 15:09
Topic update?, ik dacht ja jottem!....,we gaan weer fijn een Epi in de vik steken!
(of de hele fabriek wat mij betreft..)

Maar nee hoor, we gaan het hebben over een mogelijke toegevoegde (artistieke !?!)
waarde aan een stuk waaibomenhout..

Och och, wat ben ik soms toch eenzaam in het land der gitaristen..

smullie
13 juni 2013, 15:42
Topic update?, ik dacht ja jottem!....,we gaan weer fijn een Epi in de vik steken!
(of de hele fabriek wat mij betreft..)

Maar nee hoor, we gaan het hebben over een mogelijke toegevoegde (artistieke !?!)
waarde aan een stuk waaibomenhout..

Och och, wat ben ik soms toch eenzaam in het land der gitaristen..
Als je wil mag je mijn facebookvriendje wel worden hoor... :makeup:

arnoldtims
13 juni 2013, 18:30
Topic update?, ik dacht ja jottem!....,we gaan weer fijn een Epi in de vik steken!
(of de hele fabriek wat mij betreft..)

Maar nee hoor, we gaan het hebben over een mogelijke toegevoegde (artistieke !?!)
waarde aan een stuk waaibomenhout..

Och och, wat ben ik soms toch eenzaam in het land der gitaristen..
Gelukkig wel.

Dutch66
13 juni 2013, 20:11
Gelukkig wel.

:seriousf:


Meesterlijk Arnold !! Vriendjes worden ?

arnoldtims
13 juni 2013, 20:21
Weet wat je zegt:mmmm:

nickofzo
13 juni 2013, 21:44
Haha, lekker "like" duimpjes uitdelen. Zou je op straat eens moeten doen, verklaard iedereen je voor gek. Misschien is dat ook wel kunst... voor de "kenners"

FNaRK
14 juni 2013, 12:41
Ik had 'm toch bijna serieus gekocht. Ik zoek alleen een (backup) gitaartje die ook (betrouwbaar) bespeelbaar is en bij zo'n hele goedkope Epi heb ik dan toch mijn twijfels.
Jammer,ik zag mezelf wel staan op het podium.


Kan je niet een mooie dure Gibson in de fik steken en die verkopen voor weinug :mmmm:

KingPin8
14 juni 2013, 12:48
er staan een paar LP replica's op Marktplaats die ik al zie branden :P
Een echte Gibson grillen lijkt me een duur geintje. In ieder geval zonde vergeleken met de Epi.

nickofzo
14 juni 2013, 18:59
Macwilliams deed het zonder problemen :soinnocent: