PDA

View Full Version : Humbucker size p90



Marbles
21 mei 2013, 19:25
Hey, ehm, ik was benieuwd naar het volgende:

Ik ben een oude japanse les paul kopie aan t opknappen voor iemand. Hij wil er graag p90s in hebben. Nu zullen deze vast niet identiek klinken, maar waar hebben jullie goede ervaringen mee in een les paul model? Ik weet niet of looks voor hem uitmaken, vind zelf de p94 wat misstaan op een las paul, maar dat is mijn mening.

SD Phat cats? Hoe is de kwaliteit van de GFS mean 90s? Zijn die voor de prijs een beetje ok?

En verder, als we de wiring van de gitaar vervangen, wat is voor p-90s in een les paul dat de beste pot waarde? 250k, 300k of 500k?

Het geluid waar onmogelijk bij in de buurt te komen is, maar welke karakteristiek hij naar op zoek is is dit:


http://www.youtube.com/watch?v=_4mMYqr__K0


(Ik weet het, dit zit vooral in de vingers, ik ken geen betere bluesgitaristen/zangers van de afgelopen jaren dan dit, dus dit is onmogelijk, i know, maar..)

Misschien kunnen jullie aangeven: Ja, dit geluid is met 500k onmogelijk of dit is duidelijk geen 250k, dan weet ik dat ook weer :)

arcane
21 mei 2013, 19:37
Ik heb de standaard humbuckers van mij eip sg laten vervangen door gfs mean p90's, en daar ben ik toch wel erg blij mee.

Gearjunkie
21 mei 2013, 19:39
Kijk ook eens naar die domino p90 van Duesenberg als je van de looks houd. Phat Cats en deze domino beide goede ervaringen mee, maar niet in een LP dus weet niet hoe dat klinkt.

j3r03n
21 mei 2013, 20:01
Mijn Epi Sheraton heeft ook twee SD Phat Cats. Tis geen échte échte P90, maar de 'feel' is er en het is sowieso beter dan de (originele) humbuckers.

Marbles
21 mei 2013, 20:26
Bedankt voor de tips! Die domino ken ik niet, ga ik zeker checken :)

Het lijkt ook minder voor te komen, dit soort pickups in les paul modellen, als ik reviews lees gaat het bijna altijd over semi/hollows..


Dat de feel er is is een plus! Die vriend van me is echt een blues man en speelt eigenlijk vanaf jongs af aan zonder les of theorie, puur op gevoel. Vandaar waarschijnlijk dan ook de voorliefde voor p90s (en de reden dat hij op zoek is naar iets voor deze backup)

Kakihara
21 mei 2013, 20:36
Ik weet niet hoe de Duesenberg Dominoes in een Les Paul klinken, maar ik heb ze gehoord in een Guttlin, die naar ik vermoed, uitgerust was met 500k pots. En ze klonken behoorlijk "in your face", niet al te subtiel, met een behoorlijk 'grain' in het geluid. Vond ik.