PDA

View Full Version : Line 6 DL-4/TC Electronic Flashback X4/Vox Delaylab Welke monsterdelay?



Luke-wannabe
21 mei 2013, 10:49
Ik ben opzoek naar zo'n monsterdelay met veel mogelijkheden! Maar welke?
Ik neig naar de dl-4 omdat dat gewoon een retevet ding is. 'Iedereen' heeft 'm, het is een top ding, en de looper heeft heel toffe functies die ik mezelf best zie gebruiken (reverse, half speed, play once, etc). Het toffe aan de Delaylab is dat -ie meerdere banks heeft geloof ik waardoor je dus meer sounds op kunt slaan. De vraag is of je dat echt gebruikt natuurlijk. Ik ben meer zo iemand van een paar sounds onder je voeten live en dan lekker kloten in de studio!!
X4 ken ik eigenlijk niet zo goed. Die heeft natuurlijk de toneprint optie wat de rest niet heeft, maar dat is niet iets dat ik zou gaan gebruiken denk ik...

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

schizo910
21 mei 2013, 11:39
Ik lees eigenlijk dat je het zelf al weet. Het toffe van de Delaylab denk je niet of nauwelijks te gebruiken. De X4 heeft de toneprint optie die je niet denkt te gebruiken... ;)

De geluiden van de DL-4 zitten tock ook in de M-serie van Line 6? Je zou dus ook kunnen kijken of een M9 of M5 iets voor je is. Heb je meer effecten én banken.

GuitarFX
21 mei 2013, 11:58
Ik heb DL4 gehad, welke plaats heeft gemaakt voor een vintage ibanez AD9. Verder heb ik geen ervaringen met de TC / Vox, maar ik kan je wel vertellen dat de DL4 prima klonk en gemakkelijk in gebruik. Je kon heel goed je eigen sound maken. Wat ik wel irritant vond was dat ie z'n eigen PSU had (9V AC) en daarvoor een extra adapter moest gebruiken. Heb geen fancy powerplant ;)
De TC zit in dezelfde prijsklasse, heeft 'normale' 9v, usb. Qua sound heb ik dus geen idee... Ik zeg; ga een gitaarwinkel langs en probeer t uit?

Tankman
21 mei 2013, 12:08
Ik heb dan weer niet zoveel ervaring met de DL-4, maar ik heb wel de Flashback X4 gehad en heb nu voor de 2e keer een normale Flashback. De X4 ging weg vanwege het formaat. Ik wilde alles klein en compact hebben. Ik had voor de 3 presets een delay voor leads, een delay voor cleans en de Tri-Chorus Toneprint geprogrammeerd. Daarnaast is de tap tempo ook erg handig. De delays in de X4 zijn gewoon van uiterst hoge kwaliteit en je kan er werkelijk alles mee.

De Toneprint functie is misschien iets wat je nu niet zal gebruiken, maar duik eens een keer in de Toneprint editor. Hierin kun je zelfs vibes, flangers, chorus en nog veel meer maken voor je X4. Het is veel meer dan een delay dankzij die editor.

Luke-wannabe
21 mei 2013, 14:54
De delaylab is wel heel gaaf! Zit nu wat filmpjes te bekijken en krijg toch wel gas! Er zitten wat meer mogelijkheden in. Ook tot het maken van pad-achtige dingen (mis ik nog wel eens in de studio, lijkt me heel gaaf om te kunnen doen met gitaar). GAS

hs0504
21 mei 2013, 18:09
Ik heb de DL4 gehad. Fijn ding, veel mogelijkheden en echt goede geluiden. Waar ik me wel elke keer aan ergerde was het gebrek aan een 'global' tap tempo mogelijkheid. Elke keer bij het inschakelen van een andere preset moet je weer je tempo instellen (als dat afwijkt van de met de hand ingestelde), weer terug naar eerdere preset hetzelfde liedje. Verder kan je alleen 'tappen' als je delay al aanstaat, ook lastig vond ik, en dus verkocht.
Overigens kan de DL4 wel gevoed worden met een bv onespot en verloopkabeltje. Verder heeft de M9 precies dezelfde sounds + nog 100 effecten + global Tap en is ongeveer even groot. Maar die kan weer niet op de onespot... en zo is het altijd wat.
Ik heb nu de TCE Flashback en dat is een echt goed ding. Toneprints zijn erg handig, zitten geweldige sounds bij.

Luke-wannabe
22 mei 2013, 11:47
Ja de Line 6 vind ik qua sound niet gewéldig moet ik zeggen hoor. Weet niet hoe dat is t.o.v. de andere twee alleen..
Ik neig heel erg naar de delaylab!

Luke-wannabe
9 juli 2013, 23:56
Delaylab gekocht!! Vet ding :D