PDA

View Full Version : hughes & kettner vortex 100w top??



Retinite
24 juni 2003, 20:48
ik ben nog steeds opzoek naar een amp met betere distortion dan mn zoom 606 met mn samick <10 watt versterker :S en ik wilde niet te veel uitgeven (a) dus vond ik ergens op internet de naam: Hughes & Kettner Vortex van 100W (Top), heeft iemand ervaring emt deze?
issie ene beetje goei voor (Vooral) dist en ook clean?
en hoe duur is zo ene boxgeval dat je eronder zet (ik ben de naam ff kwijt) :oops:? een niet al te grote

en weet iemand, ja ik kan ze echt NIEt vinden :cry: sorry , waar ik sound samples van deze kan vinden??

als je een goeie rede hebt mag je deze amp ook afraden natuurlijk... iig alvast hartelijk bedankt

edit: cabinet, dat was t woord!

Timmer
24 juni 2003, 21:31
Voilà

2e hands vortex top(280e):
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=10425

2x12 cab (300e):
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=10437


Maarree... zou je niet liever voor een combo gaan? Ik vind het ook wel een heel klein beetje raar wel dat je naar zoiets op zoek gaan "omdat je op internet een naam heb gevonden" :chicken:

H&K maakt relatief goede transistorversterkers, maar soundsamples kan ik je niet aan helpen.

Timmer
24 juni 2003, 21:37
En hoe komt het trouwens dat ik altijd jouw vragen beantwoord? Ik blijf me er over verbazen.

Weird... :???:


Vortex + cab is trouwens niet een supergoedkope oplossing, maar je kan er even mee vooruit. Er stond op marktplaats.nl (of een of andere site) trouwens ook een Club Reverb Combo, 275 moestie kosten volgens mij. Dat is misschien nog wel een betere oplossing. Zoek ze zou ik zeggen.

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 21:44
€275 is wel een leuk prijsje voor een club reverb. is wel een leuke versterker.
blijf in ieder geval ver weg van de H&K Silver Edition en Metroverb.

Retinite
25 juni 2003, 13:11
t was ook eigenlijk gitaarmarkt.nl waar ik m vond hoor :P :oops: maar weet iemand dan nog een goeie metal/dist versterker voor 400 of lager zelfs :oops: tweedehands 400 kan natuurlijk ook... maar ik zoek ff naar die Club Reverb Combo geval edit: WELK merk?? H&K?

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 16:18
dat is inderdaad een H&K.

www.hughes-and-kettner.com

Timmer
25 juni 2003, 19:47
Voor metal kan je het makkelijkst kijken naar een Peavey Bandit. Domweg omdat dat een van de weinige versterkers is waar voor onder 400 euro (359,- bij www.feedback.nl) waarmee je een behoorlijke pan metal kan spelen.


2e hands is er soms wel wat beters te vinden voor die prijs, maarja, aanbod is niet echt constant ofzo. Je moet net mazzel hebben.


De meningen over de bandit zijn verdeeld, maar probeer em zelf gewoon eens. Veel winkels hebben hem wel geloof ik wel

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 22:21
tja hij scheurt wel... maar het is een verschrikkelijk dood kutgeluid!
Het is eigenlijk gewoon een vergrote versie van al die 10 watt beginnersversterkertjes overal.. maar dan met wat meer knoppen.