PDA

View Full Version : mensen die geld verdienen



DennisZw
20 mei 2013, 21:39
Zo'n 5 jaar geleden is er eens een draadje geweest waarin gevraagd werd of er ook mensen op dit forum zitten die hun geld verdienen met 't bespelen van hun gitaar/bas. Nou vroeg ik mij af hoe het tegenwoordig met die mensen gaat, of ze nog steeds actief zijn hierin. Ook vroeg ik mij af of er onderhand mensen bij zijn gekomen die hun geld verdienen met hun instrument. Ook vroeg ik mij af wat in hun ogen de meest belangrijke eigenschappen en competenties zijn, voor een professioneel muzikant.

showband
21 mei 2013, 09:57
competentie
nummer 1
Je agenda goed bijhouden, op tijd zijn en bereikbaar zijn op de GSM.

nummer 2
echt aardig en opbouwend zijn tegen iedereen van nature

nummer 3
meer dan goede voorbereiding voor alles. Al is het een onbeduidende klus van een kwartier.

Di Stefano
21 mei 2013, 14:25
Zowat alles wat showband reeds heeft gezegd. Ik zou zelfs durven stellen dat de niet muzikale aspecten harder doorwegen dan de muzikale. Als je een klootzak bent zal niemand met je willen samenwerken, hoe goed je ook speelt (tenzij je zelf een bekende naam bent en geld in het laadje brengt).

Muziek maken betekent buiten het spelen zelf vele uren in het gezelschap van je medemuzikanten doorbrengen. Lange auto/busritten, repetitiedagen, uren wachten tussen de soundcheck en het begin van je set,... Het is dus zeer belangrijk dat de mensen rondom je graag hebben

DennisZw
21 mei 2013, 20:53
bedankt voor de reacties,

ik heb een aantal professionele gitaristen gesproken in 't verleden en 't leven is echt zo interessant. :) blijft posten!

7ender
21 mei 2013, 21:11
de meeste muzikanten die "echt" goed zijn ,....verdienen doorgaans het zout in de pap niet.

....dus uit financiëel oogpunt bekeken , is dat iig al niet eens interessant :soinnocent: