PDA

View Full Version : ep booster true bypass



Il_Falco
20 mei 2013, 18:14
Ik was overlaatst eens aan het denken. Ja, deed pijn. ;)
MIjn pedalen liggen vooraan en zitten meestal op een ander circuit dan mijn amp. Ik gebruik een pedaltrain nano met 4 pedalen die ik voed via de out van mijn pitchblck. Stel dat die voeding wegvalt, kan ik dan nog verderspelen?
(Ik had dat idee omdat mijn suhr riot zich uitschakeld als er wat met de voeding is en gewoon nog het signaal doorlaat zodat je verder kan spelen)


Dus heb ik deze middag hetvolgende getest: welke pedalen dit ook nog doen.
MIjn pedalen:
Hardwire dl8, suhr riot, korg pitchblack en de xotic ep.

Bij alle pedalen krijg ik nog geluid als ze niet gevoed worden maar bij de xotic had ik iets raars.
Als hij geen voeding krijgt, dan komt er geen geluid door tenzij ik hem eens aanklik, dan laat hij geluid door. Dus ik vermoed dat hij als hij uitstaat echt truebypass is, en als ik hem schakel (aanzet) hij toch signaal naar zijn circuit zend. IK vond dit raar omdat de rest dat niet had. Ik mocht ze aanstampen zovaak ik wou, er kwam nog steeds geluid door.
Mijn vraag is nu, is dat eenvoudig te modden zodat er steeds geluid door komt als hij geen power krijgt?

Trouwens, dat cicruit lijkt me pas echt true bypass. Maar wat zijn de andere pedalen dan?

HaroldA
20 mei 2013, 18:33
De Pitchblack heeft volgens mij een relais, die Hardwire en Suhr ken ik niet. Een relais gaat niet meer in de EP passen ... maar ...

Waarom?!? Ik bedoel ... huh? :???: Kun je niet beter gewoon een goede voeding regelen?

Il_Falco
20 mei 2013, 21:41
Uiteraard wel. Maar ik zo goed als niets van de binnenkant van een pedaal. Maar het kon zijn dat het een kleine modificatie was. Niet dus.
Alvast bedankt.