PDA

View Full Version : Boulevard Of Broken Dreams



pim16aap2
20 mei 2013, 17:29
Hallo,

Ik speel al meer dan de helft van mijn leven gitaar, maar heb me nooit aan pedalen of dergelijke dingen gewaagd. Om deze reden heb ik dan ook maar een klein speakertje voor mijn elektrische gitaar.

Ik moet het nummer Boulevard Of Broken Dreams van Greenday binnenkort opvoeren, en daarvoor zou ik graag ook de effecten voor de intro willen spelen.

Zou er iets zijn wat ik tussen mijn gitaar en mijn speaker (geen ingangen voor pedalen in mijn speaker) zou kunnen stoppen voor de gewenste effecten?

Ik heb al een paar topics hierover gelezen, maar ik kon nergens een duidelijk antwoord vinden...

Mvg,
Pim

EDIT: Zou DIT (http://www.bax-shop.nl/modulatie/behringer-ut300-ultra-tremolo-effect-pedaal/product-details.html) iets redelijks zijn? En zou het tussen mijn gitaar en speaker geplaatst kunnen worden?

Bassa
20 mei 2013, 17:32
Klinkt als een tremolo.

ErikM
20 mei 2013, 17:41
Ik heb ergens gelezen dat ze daarvoor een Adrenalinn gebruiken, maar een tremolo is vast goed genoeg. Wel een overdrive erna gebruiken denk ik.

pim16aap2
20 mei 2013, 18:14
Maar een tremolo (bvb de "Behringer UT300 Ultra Tremolo") kan ik gewoon kopen en tussen mijn gitaar en speaker zetten?

EDIT: Ik lees net dat dit kan. Zou deze Behringer een goede zijn? Of gewoon een goedkoop flutding waar ik niet echt iets moois mee kan maken?

fastfolkert
20 mei 2013, 19:41
Zou deze Behringer een goede zijn? Of gewoon een goedkoop flutding waar ik niet echt iets moois mee kan maken?

Behringer staat niet algemeen bekend om z'n robuustheid maar voor een eenmalig iets zou ik het wel aandurven met dat pedaal. Voor een tientje staat er trouwens een Behringer Tremolo op MP

YMMV

the sure thing
20 mei 2013, 20:24
Maar een tremolo (bvb de "Behringer UT300 Ultra Tremolo") kan ik gewoon kopen en tussen mijn gitaar en speaker zetten?



Ff voor de duidelijkheid: je zet dit effect tussen je gitaar en de input van je versterker.

Zottepee
20 mei 2013, 21:23
je kan bijna elk pedaal gewoon tussen je gitaar en versterker aansluiten hoor. Je verbindt de output van je gitaar met de input van je pedaal. En met een tweede kabel ga je van de output van je pedaal naar de input van je versterker.
Behringer zal geen jaren meegaan, maar omdat je spreekt over een éénmalige opvoering, zal dit wel volstaan.

RobinH
22 mei 2013, 13:44
Allereerst: leuk dat je Boulevard of Broken Dreams gaat spelen! Alleen heb je de naam van Green Day fout gespeld ;). Sorry :P.

Ik ken de UT300 niet zelf, dus of dit zo'n zeldzame uitzondering is waarbij Behringer wel jaren meegaat (ik ken wel degelijk een Behringer product dat jarenlang meegaat en wat niet eens lief behandeld wordt), dat weet ik niet. Maar aangezien jij hem maar kort wilt gebruiken denk ik dat het wel volstaat. O, en als blijkt dat je pedaal niet naar behoren werkt of vroeg overlijdt: Bax-shop geeft 3 jaar (!!!) garantie en je mag een product binnen 60 dagen kosteloos terugsturen als je niet tevreden bent.

Een schema van hoe je het naar je versterker toe aansluit, gezien vanaf de kant waar je trapt zegmaar:
[amp] -kabel- [UT300] -kabel- [gitaar].

Heb je ooit meer pedalen, dan komen die ook tussen amp en gitaar. Je hebt trouwens nog wel een batterij nodig! Een 9V batterij. Als je toch bij Bax bestelt, koop dan deze erbij: http://www.bax-shop.nl/batterijen/duracell-procell-alkaline-9v-batterij/product-details.html. Dat is dezelfde batterij als die dure Duracell uit de supermarkten, maar dan zonder testfunctie. Worden ook gebruikt bij theaters e.d. Gaan zeker langer mee dan een normale batterij, en kosten net zoveel :). Maar toch niet vergeten je pedaal helemaal te ontkoppelen als je niet speelt, want anders loopt je batterij leeg.

Alvast veel succes! Heb je trouwens wel een leuke overdrive erbij?