PDA

View Full Version : Cordoba GK studio (negra)



takamineen10
20 mei 2013, 13:37
Ik heb recentelijk op een Cordoba GK studio gespeeld, was onder de indruk van deze gitaar. Allereerst is het gewicht van de gitaar zeer laag. Het is dan ook een Flamenco achtige gitaar. Bespeelbaarheid is erg goed.


Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met deze gitaren?
En dan met name betreffende de bouwkwaliteit.

Rizz
20 mei 2013, 14:25
Bouwkwaliteit is altijd een gok tegenwoordig, in zoverre dat je ervan uit mag gaan dat ze voor dat geld een goede gitaar bouwen, maar dat er exemplarisch nog wel 's wat aan kan mankeren. Zie de hedendaagse Gibson en Martins die een veelvoud van deze gitaar moeten kosten en waar regelmatig aan wat mankeert. Dat wil dus zeggen dat je een nieuwe gitaar even helemaal moet controleren voor je hem koopt. Ik lees heel veel goede reviews over deze gitaar, dus je mag er vanuit gaan dat het een solide gitaar is..

Leuk stukje: http://www.ronhouben.com/02_15_01_producten_gitaren_cordoba_intro.php

Fingerpick
21 mei 2013, 00:51
ICordoba GK studio

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met deze gitaren?
En dan met name betreffende de bouwkwaliteit.

IK heb er niet lang geleden een in okkasie gekocht omdat het bij een optreden telkens een gedoe was om mijn Cuenca deftig af te stellen op de versterker. Dus puur om praktische reden.
Ik ben er best tevreden mee : super licht, heldere klankleur, een 50 mm nut en een smallere hals + trussrod dragen bij tot het speelcomfort; de fishman preamp met tuner en piezo/micro blender maken het podiumwerk minder stressy.
Voor de rest prima afgewerkt maar omdat het een flamenco gitaar betreft was ze zeer laag afgesteld zodat de brugkam met 1 mm moest verhoogd worden om buzz te voorkomen.
Alternatief zijn de Yamaha NX series

takamineen10
21 mei 2013, 20:01
Hallo Rizz/Fingerpick

Bedankt voor jullie reactie. Ga vrijdag op pad, naar Beyer's Music in Koln. Hebben een groot aanbod, kan ik nog het een en ander vergelijken.

Rizz
21 mei 2013, 20:04
Hallo Rizz/Fingerpick

Bedankt voor jullie reactie. Ga vrijdag op pad, naar Beyer's Music in Koln. Hebben een groot aanbod, kan ik nog het een en ander vergelijken.

Da's een leuk, maar behoorlijk tripje? Ben benieuwd of er wat voor je bijzit, wel ff een HNGD-topic openen met eigen foto's mocht je er met 1 thuiskomen, hè?

takamineen10
27 mei 2013, 13:02
Da's een leuk, maar behoorlijk tripje? Ben benieuwd of er wat voor je bijzit, wel ff een HNGD-topic openen met eigen foto's mocht je er met 1 thuiskomen, hè?

Dat tripje valt voor mij mee, ik ga trouwens naar Bochum, en dat is voor mij 109KM allemaal snelweg, en gewoon doorrijden.
Ik heb de Negra gekocht. Zal wat foto's plaatsen.

Ron Houben
27 mei 2013, 17:18
Gefeliciteerd! Een mooi instrument. Binnenkort ook in NL en BE verkrijgbaar.