PDA

View Full Version : Humbucker piept? HELP!



janjan
19 mei 2013, 21:17
Hallo ik heb een probleem..
Als ik aan het spelen ben is alles goed maar zodra ik de snaren "mute" piept de versterker ENORM.

ik dacht eerst dat het aan de versterker lag, maar ik heb er een andere gitaar op aangesloten en toen deed die het niet. En als ik mijn gitaar in een andere versterker doe, piept die weer wel.. ook verschillende kabels geprobeerd maar hij blijft piepen :( het ligt dus echt aan de gitaar.

Nu heb ik van alles getest en ben er achter gekomen dat wanneer die gaat piepen en ik druk mijn humbucker iets omlaag dan stopt die. Kan het hieraan liggen??

of weet misschien iemand anders wat het kan zijn?

Buzzel
19 mei 2013, 21:27
Misschien is de humbucker microfonisch. Je kan voor de grap proberen om dicht bij de humbucker te gaan praten, als hij erg microfonisch is versterkt hij je stem uit. De gitaarboer kan dit waarschijnlijk voor je oplossen.

arcane
19 mei 2013, 21:28
minder gain gebruiken?

Buzzel
19 mei 2013, 21:36
minder gain gebruiken?

Dat wil ook goed helpen

Heb je het probleem ook als je clean speelt?

janjan
19 mei 2013, 21:37
Ik heb normaal mijn Gain bijna helemaal open. maar de piep stopt alleen als ik de gain bijna uit zet, maar dan klinkt het niet. Kan het misschien zijn dat de elementen verkeerd zijn afgesteld?

Buzzel
19 mei 2013, 21:40
Ik heb normaal mijn Gain bijna helemaal open. maar de piep stopt alleen als ik de gain bijna uit zet, maar dan klinkt het niet. Kan het misschien zijn dat de elementen verkeerd zijn afgesteld?

:blast:

Ik denk dat dit toch een probleempje gitaarversterker instellen is. Wat voor versterker is het? Als je met aardig wat gain speelt moet je er voor zorgen dat je niet te dicht bij de gitaarspeakers komt met je gitaar, want dan krijg je feedback. Dat is dat gepiep waarschijnlijk.
Als je die piep krijgt bij het dempen demp je de snaren misschien niet goed af met je hand waardoor er toch wat door klinkt.

janjan
19 mei 2013, 21:43
Line 6 spider IV 15W.. ( niet heel veel maar toch :D )
en ik heb mijn gitaar getest op precies de zelfde versterker die hetzelfde is ingesteld en daar doet ie het ook. Ik heb ook op 100000 verschillende plekken gestaan maar hij blijft piepen ;( maar een andere gitaar niet

aaronstonebeat
20 mei 2013, 00:19
Ik heb normaal mijn Gain bijna helemaal open. maar de piep stopt alleen als ik de gain bijna uit zet, maar dan klinkt het niet. Kan het misschien zijn dat de elementen verkeerd zijn afgesteld?


minder gain gebruiken?

Minder gain gebruiken. Sommige elementen zijn microfonischer dan andere; sommige elementen hebben meer output dan andere. Er zit een lange weg tussen 'bijna helemaal open' en 'bijna helemaal uit', experimenteer eens wat.

Stel dat je een auto hebt met veel vermogen: als ik het gas intrap, gaat die zo hard dat ik de hele tijd overal tegenaan rijd.

- Probeer eens iets minder gas te geven.

- Maar als ik geen gas geef, gaat de auto maar net stapvoets.

janjan
20 mei 2013, 00:28
Oké, misschien een domme vraag nu.

op mijn versterker heb:

Drive
Bass
Mid
Treble
Chan Vol

Bedoel je dat ik de Drive minder moet zetten of de chan vol? Of de volumeschakelaar op de gitaar zelf?

aaronstonebeat
20 mei 2013, 00:35
'Drive'; oneindig veel mogelijkheden tussen 0 en 10.

janjan
20 mei 2013, 00:39
Ja dat heb ik dus al geprobeerd. heb hem normaal op 9/10 staan maar de piep stopt pas op 3/4 maar dan klinkt het niet meer

aaronstonebeat
20 mei 2013, 00:51
Sta je dan op 'clean', 'cruch', 'metal' of 'insane'? Wat voor soort geluid wil je hebben?

En waarom gebruik je dan niet die andere gitaar die niet piepte?

GuitarL91
20 mei 2013, 02:18
Zitten er geen muizen in je gitaar?