PDA

View Full Version : Matchless / Divided by 13 boutique amp



BKloosterman
19 mei 2013, 16:40
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een nieuwe amp gaan kopen. Zoals aan het onderwerp te zien is gaat het om high end boutique merken. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze merken.

Wat ik uit de amp wil hebben is het volgende:

Een goede clean tone die ik door middel van pedalen goed naar overdrive/ distorion kan boosten. Headroom om ook op gig levels (redelijk) clean te kunnen spelen. Voorkeur gaat uit naar een voxy/marshall crunch. De amp wil ik zowel thuis als on stage kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring/advies met deze merken? Voor hoever ik weet is er maar 1 dealer in Nederland die beide merken verkoopt, maar voordat ik daar heen ga wil ik wel ongeveer weten wat voor tone het beste is voor mij.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

the sure thing
20 mei 2013, 00:27
Matchless heb ik uitgebreid getest.... Ik was er niet kapot van. Ik ben nieuwsgieriger hoe je aan je beperkte lijstje gekomen bent....

BKloosterman
20 mei 2013, 11:16
Heb zelf over een hc30 met matching 212 cab van een bekende gespeeld en vond die drive sound geweldig. Net aan clean afgesteld goed te gebruiken in combinatie met od/dist. pedaaltjes. Daarna vertelde hij me dat hij op zoek zou gaan naar een divided by 13 dus van daar dat dat merk ook op het lijstje staat.

Wat mij zo zeer aanspreekt aan matchless is de superieure bouwkwaliteit van deze versterkers.

the sure thing
20 mei 2013, 12:39
Als je voor superieure bouwkwaliteit gaat, kijk dan ook eens bij Two Rock. Ik vond het clean van Two Rock veel mooier en levendiger dan Matchless. En de Two Rock vreet ook pedaaltjes. Het nadeel van Matchless vond ik dat de amp pas tot leven kwam op oorlogssterkte. Iets wat mij heeft doen besluiten naar andere boutique merken te kijken.

Ik kan je aanraden om naar de importeur- Haar guitars te gaan. Die heeft alles staan en je kan onderling goed vergelijken en dus uitproberen.

Dutch66
20 mei 2013, 13:43
Ik kan je aanraden om naar de importeur- Haar guitars te gaan. Die heeft alles staan en je kan onderling goed vergelijken en dus uitproberen.

Precies, en gezien de prijsklasse en mogelijke devaluatie als je hem weer kwijt wilt, is dit het enige solid advies !

BKloosterman
20 mei 2013, 14:42
Dat ze op oorlogssterkte pas tot leven komen is mij ook op gevallen. Maar ze hebben ook goede 15 watts modellen en dat is waar ik voornamelijk op doel.

Dit is ook de reden dat ik naar divided by 13 ben gaan kijken omdat deze bouwers ook versterkers maken tot 15 watt, vaak met een verschakelbare wattage.

Voor hoever ik weet is Haar guitars ook de enige dealer in Nederland die beide merken verkoopt en ik zal binnenkort zeker eens een keer bij hun langs gaan.

Wat ik zelf weer het nadeel vind met lagere wattages is dat je op gig levels minder clean headroom hebt.
Ben zelf toch benieuwd naar welke merken jij bent gaan kijken na dat matchless voor jou was afgevallen.

Orpheo
20 mei 2013, 15:49
Ik heb ervaring met beide amps, en ik vind ze niet bijzonder, zeker niet voor dat geld. Ik vond de divided by 13 beetje log en zompig en heel matig gearticuleerd en matchless heeft een paar TOPmodellen maar overwegend; te duur. Idem met two Rock. Ik vond 65 Amps veel toffer, maar de sommige Fenders vind ik soms nog beter.

Kijk anders naar Evil Robot. De handgebouwde lijn is te gek.

Orpheo
20 mei 2013, 15:55
uiteindelijk kwam ik uit bij CMW. Mijn Private Paisley is 15 watt, give or take, en gaat van clean naar fullwhack overdrive. CMW is een Nederlands merk wat voor mij weer een extra plus heeft. Niet gestoord veel headroom, gaat redelijk snel crunchen, maar dan moet je maar zachter aan slaan :D

Pepe
20 mei 2013, 15:57
.. hoewel ik nauwelijks een groter contrast zou weten dan tussen een Matchless en een Evil Robot. Two Rock en deluxe tweed misschien...

caliban
20 mei 2013, 17:01
Gitarist in mijn band heeft laatst een dr. Z gekocht, ben ik zeer over te spreken.

Orpheo
20 mei 2013, 18:13
.. hoewel ik nauwelijks een groter contrast zou weten dan tussen een Matchless en een Evil Robot. Two Rock en deluxe tweed misschien...
niet iedere matchless is hetzelfde. je hebt er eentje, is een soortvan opgefokte vox ac30; de evil robot lijkt daar behoorlijk veel op hoor.

Pepe
20 mei 2013, 19:33
Matchless als pissige AC30 kan ik prima volgen maar ik hoor in mijn Robot een tweedy brownface achtige geluid. Tis natuurlijk ook gebaseerd op een oude 6v6 Magnatone.
Ik hoor trouwens wel een hoop overeenkomst met de Robot en de Vox Bruno, maar dat terzijde.

Orpheo
20 mei 2013, 19:48
Matchless als pissige AC30 kan ik prima volgen maar ik hoor in mijn Robot een tweedy brownface achtige geluid. Tis natuurlijk ook gebaseerd op een oude 6v6 Magnatone.
Ik hoor trouwens wel een hoop overeenkomst met de Robot en de Vox Bruno, maar dat terzijde.
Ik moet mijn meerdere erkennen in deze. Ik ben en blijf een 100w marshall man. scuzi :)

the sure thing
20 mei 2013, 23:16
Uiteindelijk kwam ik uit bij Hook ( vroeger nog ptp) en nu Two Rock. Het clean heeft weinig meer met Fender te maken, maar ik blijf het PRACHTIG clean vinden die het met pedaaltjes errug goed doen....

BKloosterman
21 mei 2013, 19:05
een goede clean is voor mij een must omdat ik graag pedaaltjes gebruik. two rock zal ik dus zeker uit gaan proberen. Nog wat leuke modelletjes waar ik me op kan richten?

Het liefst heb ik de amp net aan clean afgesteld zodat je wel wat tube saturation hebt in je overdrive sound (wanneer je pedaaltjes gebruikt). Iemand nog tips van versterkers die dit goed doen?

Kakihara
21 mei 2013, 19:14
Bad Cat misschien ook bekijken? Er schijnt ergens een link te zijn tussen hen en Matchless.

LRS
21 mei 2013, 20:09
een goede clean is voor mij een must omdat ik graag pedaaltjes gebruik. two rock zal ik dus zeker uit gaan proberen. Nog wat leuke modelletjes waar ik me op kan richten?

Het liefst heb ik de amp net aan clean afgesteld zodat je wel wat tube saturation hebt in je overdrive sound (wanneer je pedaaltjes gebruikt). Iemand nog tips van versterkers die dit goed doen?


Je zoekt het wel in de dure hoek... en da's je goed recht! ;-) maar ik denk dat je met een ouwe silver face bandmaster qua clean-met-een-randje-pedalenmonster echt een heel eind gaat komen voor een fractie van je budget.

Hendriks
21 mei 2013, 21:13
Magnatone is ook weer nieuw leven ingeblazen , waarschijnlijk wel slecht leverbaar hier.


http://www.youtube.com/watch?v=lhCHr2x1Few

BKloosterman
21 mei 2013, 21:42
Ik ga waarschijnlijk vrijdag naar Haar guitars in ijselstijn. Wil hier de clubman35 uit gaan proberen omdat deze veel headroom heeft maar ook weer die el 34 chime waar ik erg van houd. waarschijnlijk ga ik ook verschillende two rocks uitproberen.

Probleem met bad cat is dat ze in nederland niet gedeald worden. Zelfde geld voor magnatone. Voordat ik een amp aanschaf wil ik hem wel getest hebben om zeker te weten dat het de tone is die ik zoek. Je kan je geld maar een keer uitgeven ;-)

Tristan
21 mei 2013, 22:31
Probeer ook die andere Matchless amps dan eens uit, de Chieftain vind ik eigenlijk de minste, de clean sound daarvan is wat platter en neigt wat minder naar Vox, ik vind het persoonlijk minder mooi.
Matchless en Bad Cat klinken echt anders dan de amps van de meeste boutique merken naar mijn idee, veel dynamischer en ruimtelijker maar toch ook direct qua sound.

BKloosterman
21 mei 2013, 22:41
Probeer ook die andere Matchless amps dan eens uit, de Chieftain vind ik eigenlijk de minste, de clean sound daarvan is wat platter en neigt wat minder naar Vox, ik vind het persoonlijk minder mooi.
Matchless en Bad Cat klinken echt anders dan de amps van de meeste boutique merken naar mijn idee, veel dynamischer en ruimtelijker maar toch ook direct qua sound.

Ik had het over de clubman niet die chieftain he :p

the sure thing
22 mei 2013, 07:29
Haar had volgens mij destijds ook Bad Cat staan....

Anyway: post aub je bevindingen!!!

tillens
22 mei 2013, 12:18
Ik zelf heb een aantal amps staan maar een van mijn favorieten blijft toch mijn Clubman 35. Heb destijds een ook een Independence en Avenger geprobeerd. Die twee amps speelden de Hook amps zo naar huis. Bleef niets van over. Beide amps hebben mastervolume dus ook op zachter niveau te handelen. Grote pluspunt dat ze geweldig gebouwd zijn. De Avenger kun je trouwens ook schakelen van 30 naar 15 watt.

BKloosterman
22 mei 2013, 13:04
Ik hoop dat dat vrijdag ook mijn ervaring is met de clubman.

BKloosterman
22 mei 2013, 13:54
Afspraak met Haar guitars gemaakt. Vrijdag dus de clubman 35 en wat Two Rocks testen. Zit er alleen nog over te denken om een attenuator er bij te kopen voor het matchless geluid op lagere volumes .

Iemand pro's / cons ?

the sure thing
22 mei 2013, 15:23
Schaf aub voor dat soort bedragen een amp aan waar geen attenuator nodig is.... Je zit in een prijsklasse waar de keuze nog steeds erg ruim is.

tillens
22 mei 2013, 15:36
Afspraak met Haar guitars gemaakt. Vrijdag dus de clubman 35 en wat Two Rocks testen. Zit er alleen nog over te denken om een attenuator er bij te kopen voor het matchless geluid op lagere volumes .

Iemand pro's / cons ?

Attenuators zijn niet erg handig voor je buizen. Als we het over je budget hebben en wat two rock maakt kan ik het niet rijmen. Vind two rock ergens wat klinisch klinken. Waar kom je vandaan? Je mag als je wil ook best eens bij mij testen. ( heb meerdere amps staan) wellicht even via pm..
Kijk ook even naar de king cobra combo. Die heeft ie ook staan.

Rick trodat
22 mei 2013, 15:56
Veel bad cat en matchless amps zijn van binnen parels om te zien. En daar betaal je ook voor. deze zijn true point to point en zijn heel arbeidsintensief om te maken. en daar betaal je ook voor. De matchless clubman is een fantastische versterker. Ondanks dat hier el34 in zitten heeft ie toch dat cleane el84 geluid, heel bijzonder met een touch van een fender. Buiten die matchless vind ik een vox beter klinken, maar goed die is wel anders gebouwd.

Two rocks zijn totaal anders qua karakter. Hebben een goed clean, maar klinken ook heel dik ( dumble ) tonen. Maar elke TR is ook hier anders. Niet te vergelijken met een matchless.

the sure thing
22 mei 2013, 16:45
Klopt helemaal. Maar klinisch klinken de TR echt niet.... Ik durf er geld op te zetten dat je met een TR thuis komt ;-)

Harm
22 mei 2013, 17:05
ik zou zeggen...

koop een ouwe marshall (jmp of zo...).... clean ok, gruwelijk hard, dus genoeg headroom, vreet pedalen...
heb de mijne gezet naast een two rock... nou ik blijf mooi bij mijn marshall, zeker op oorlogssterkte...
Daarnaast: de helft goedkoper...

MAar goed, dit is natuurlijk een mening waar heel veel discussie over kan zijn....
Ik vind de Two Rock (35 watt, hoe heet ie ook al weer) te gek klinken en spelen, maar nagenoeg gelijk aan een marshall (sorry).
Als ik geld teveel had: doen!!! tsja..

Ik lees een marshall crunch en een pedalenvreter... daarom zou ik een ouwe marshall pakken...

Ik vind over het algemeen boutiek nogal boutiek :P ghehehe, je betaald veel voor, in karakter altijd een spagaat tussen, marshall en fender.

Mijn mening....

Maar veel plezier bij Haar!!! Altijd mooi om daar rond te neuzen!!!

HaroldA
22 mei 2013, 17:09
En zoiets? http://link.marktplaats.nl/679988392

tillens
22 mei 2013, 18:45
Grappig dat we van top off the line spul naar chinese kopie makelij. Typisch gitaarnet hahaha!

Bassa
22 mei 2013, 18:49
Grappig dat we van top off the line spul naar chinese kopie makelij. Typisch gitaarnet hahaha!
Chinese kopee makelij zou ik het niet noemen :)

the sure thing
22 mei 2013, 18:57
ik zou zeggen...

koop een ouwe marshall (jmp of zo...).... clean ok, gruwelijk hard, dus genoeg headroom, vreet pedalen...
heb de mijne gezet naast een two rock... nou ik blijf mooi bij mijn marshall, zeker op oorlogssterkte...
Daarnaast: de helft goedkoper...

MAar goed, dit is natuurlijk een mening waar heel veel discussie over kan zijn....
Ik vind de Two Rock (35 watt, hoe heet ie ook al weer) te gek klinken en spelen, maar nagenoeg gelijk aan een marshall (sorry).
Als ik geld teveel had: doen!!! tsja..

Ik lees een marshall crunch en een pedalenvreter... daarom zou ik een ouwe marshall pakken...

Ik vind over het algemeen boutiek nogal boutiek :P ghehehe, je betaald veel voor, in karakter altijd een spagaat tussen, marshall en fender.

Mijn mening....

Maar veel plezier bij Haar!!! Altijd mooi om daar rond te neuzen!!!

Ik ben het deels met je eens. Een goed clean geluid van een oude(re) Marshall is heerlijk, maar veelzijdig instelbaar is het cleane geluid van Marshall totaal niet... Als je bij Two Rock aan de regelaars draait, gebeurt er ook wat :-). Daarnaast heeft de Two Rock Studio Pro veeeeel instelmogelijkheden.

Marshall vs. Fender vind ik toch wel echt achterhaald inmiddels... Het zelfde geldt voor Fender vs. Gibson...

BKloosterman
22 mei 2013, 19:06
Schaf aub voor dat soort bedragen een amp aan waar geen attenuator nodig is.... Je zit in een prijsklasse waar de keuze nog steeds erg ruim is.

De attenuator is alleen bedoelt om de amp ook thuis te kunnen gebruiken. Zeker omdat ik geen oefenversterker met een lager wattage heb.

BKloosterman
22 mei 2013, 22:08
Heb alleen nog een vraagje Cabs voor bij de heads van deze versterkers. Is een cab van een boutique merk van een veel betere kwaliteit dan die van een minder duur merk.

De prijzen van deze cabs vind ik namelijk nogal hoog als je kijkt wat voor speaker er in zit

HaroldA
22 mei 2013, 22:12
Heb alleen nog een vraagje Cabs voor bij de heads van deze versterkers. Is een cab van een boutique merk van een veel betere kwaliteit dan die van een minder duur merk.

Nee, des te duurder, des te beter! :ok:

BKloosterman
22 mei 2013, 22:43
Zit het verschil hier in het hout of in de speaker ? Want ik kan de prijs niet echt verklaren

HaroldA
22 mei 2013, 22:45
Zit het verschil hier in het hout of in de speaker ? Want ik kan de prijs niet echt verklaren

Hiermee laat je heel duidelijk zien dat je alleen maar naar het prijskaartje kijkt.

BKloosterman
23 mei 2013, 00:12
Haha is absoluut niet de bedoeling. Ik associeer duurder niet direct met beter alleen wanneer ik wel een matchless zou kopen is een cab van hetzelfde merk wel zo mooi. Na dat ik er achter kwam dat een 1*12 cab van matchless 600-700 euro is vraag ik me af wat deze cabs beter maakt dan andere. En natuurlijk zit overal een bepaalt budget aan gebonden.

Tristan
23 mei 2013, 00:14
De Matchless cabs vind ik eerlijk gezegd niet zo geweldig, die van Bad Cat ook niet, ik zou voor iets anders kijken, Bogner of Kool & Elfring bijvoorbeeld.
Er zijn veel onderlinge verschillen tussen cabs qua sound, zelfs al hebben ze dezelfde speaker, het gaat er dus om dat je iets vind dat jij goed met je amp vindt klinken, in mijn ervaring zijn dat meestal vaak niet de cabs van hetzelfde merk als de amp.

tillens
23 mei 2013, 02:53
De Matchless cabs vind ik eerlijk gezegd niet zo geweldig, die van Bad Cat ook niet, ik zou voor iets anders kijken, Bogner of Kool & Elfring bijvoorbeeld.
Er zijn veel onderlinge verschillen tussen cabs qua sound, zelfs al hebben ze dezelfde speaker, het gaat er dus om dat je iets vind dat jij goed met je amp vindt klinken, in mijn ervaring zijn dat meestal vaak niet de cabs van hetzelfde merk als de amp.

Zo even het laatste wat ik erover zeg gezien we anders verzanden in welles en nietes.. Overigens niet naar jou bedoeld Tristan. Ik heb dus een Clubman van Matchless. En nog erger ik ben ook zoon gast die er dan zoon bijpassende cab bijheeft. Klinkt te gek. Vol, rond, punchy, sparkly, you name it. Heb em daarnaast op mijn andere cabs gezet ( Marshall, Bogner, Mesa etc) en ja die Matchless heeft wel wat.. kortom wij kunnen het allemaal leuk vertellen maar je moet zelf kiezen!

Tristan
23 mei 2013, 08:27
Dat is ook weer zo.
Hangt trouwens waarschijnlijk ook af van welk bouwjaar en dergelijke, volgens mij verschillen de speakers van Matchless nogal.

Harm
23 mei 2013, 11:04
Ik ben het deels met je eens. Een goed clean geluid van een oude(re) Marshall is heerlijk, maar veelzijdig instelbaar is het cleane geluid van Marshall totaal niet... Als je bij Two Rock aan de regelaars draait, gebeurt er ook wat :-). Daarnaast heeft de Two Rock Studio Pro veeeeel instelmogelijkheden.

Marshall vs. Fender vind ik toch wel echt achterhaald inmiddels... Het zelfde geldt voor Fender vs. Gibson...

Maar daar zit voor mij dan weer het probleem... allemaal pull switches, regelaars etc.. alles wat invloed heeft op jouw geluid, om te komen tot? ik weet het niet... Als ik een haar strat over de marshall flikker hoor ik hendrix... zonder te veel te regeln... want waarom zou ik...
Heb genoeg versterkers gehad waar ik alles kon regelen... uiteindelijk zoek je 1 geluid en daar speel je mee... ik switch nooit, maar... voor mij geldt gewoon, hoe simpeler, hoe beter...
Maar de two rock blijft een mooie versterker hoor, hahaha!! Qua directheid nagenoeg gelijk aan een ouwe marshall...

tommus42
23 mei 2013, 11:48
......Heb genoeg versterkers gehad waar ik alles kon regelen... uiteindelijk zoek je 1 geluid en daar speel je mee... ik switch nooit, maar... voor mij geldt gewoon, hoe simpeler, hoe beter...
Maar de two rock blijft een mooie versterker hoor, hahaha!! Qua directheid nagenoeg gelijk aan een ouwe marshall...

Meeste versterkers zijn ontworpen voor een specifieke sound. Twee of drie verschillende pre-amps in één bak hoeft niet af te doen aan de kwaliteit. Net hoeveel je bezuinigt in het kader van prijs/kwaliteit als fabrikant. Eén kanaal is natuurlijk wel minder duur:).

BKloosterman
23 mei 2013, 13:02
Maar daar zit voor mij dan weer het probleem... allemaal pull switches, regelaars etc.. alles wat invloed heeft op jouw geluid, om te komen tot? ik weet het niet... Als ik een haar strat over de marshall flikker hoor ik hendrix... zonder te veel te regeln... want waarom zou ik...
Heb genoeg versterkers gehad waar ik alles kon regelen... uiteindelijk zoek je 1 geluid en daar speel je mee... ik switch nooit, maar... voor mij geldt gewoon, hoe simpeler, hoe beter...
Maar de two rock blijft een mooie versterker hoor, hahaha!! Qua directheid nagenoeg gelijk aan een ouwe marshall...

Ben het hier heel erg mee eens. Zo' n amp moet gewoon simpel zijn, en er moet zonder er al te veel aan te tweaker een goede sound uit te halen zijn. Daarom +1 voor single channel amps

tillens
23 mei 2013, 15:32
Dan zit je met een clubman erg goed in ieder geval ;)

BKloosterman
23 mei 2013, 21:22
iedereen heel erg bedankt voor de tips/suggesties!! Ben erg benieuwd naar wat ik ga ervaren morgen bij haar guitars.
Ik zal morgen wel even verslag uit brengen over hoe en wat.

BKloosterman
24 mei 2013, 18:26
Vandaag bij haar guitars geweest. Meerdere amps getest van onder andere matchless dividend by 13 En Two rock. Uiteindelijk de matchless spitfire mee naar huis genomen. Erg goede amp naar mijn mening. Klinkt gewoon werelds met een goede od pedaal er voor.

De reden dat is toch voor een 15 amp ben gegaan is het volgende.

Met de amps van hogere wattages was het probleem dat ze goed gecrancked moesten worden om het echte geluid uit te halen. Dit geld voornamelijk voor matchless en dividend by13. De sound die er uit kwam was echter wel geweldig.

De spitfire heeft een behoorlijke clean headroom voor een 15 wat versterker en is in een prachtige overdrive te booster door middel van een ocd of bb preamp.

Ik bedankt jullie nogmaals voor jullie advies en tips!!

the sure thing
24 mei 2013, 19:18
Gefeliciteerd!!!! Foto's doen t altijd goed op dit forum.... En wat vond je van Two Rock?

BKloosterman
24 mei 2013, 20:13
Gefeliciteerd!!!! Foto's doen t altijd goed op dit forum.... En wat vond je van Two Rock?

Foto's volgen ;-) De Two Rock is wat je er van verwacht. Clean was echt extreem goed (iets wat ik met de spitfire nu mis) en met reverb helemaal geweldig. Betere cleans zal je niet snel horen. Toen ik hem net aan clean afstelde en met pedalen probeerde te laten oversturen kreeg ik niet het voor mij gewenste geluid. De matchless deed dit dan wel weer geweldig hoewel hier niet echt een clean sound uit te halen is. Na vervolgens het een en ander overwogen te hebben heb ik toch voor de matchless gekozen omdat ik de drive van deze versterker veel mooier vond dan met de two rock (icm pedaaltjes).

Heb daar zo veel versterkers geprobeerd, maar een miskoop kun je in deze categorie van versterker absoluut niet doen. Two Rock Matchless en Divided by 13 zijn gewoon stuk voor stuk geweldige bouwers die elk een ander karakter aan hun versterkers geven. Het punt is dat je gewoon de versterker moet vinden waarvan jij denk dat ie bij je past.

En ik ben daar vandaag in geslaagd heb ik het idee.

Trouwens een dikke + voor haar guitars. Ben wel 4 uur aan het testen geweest voor ik tot een besluit kwam (ja het was niet makkelijk), maar ik kon gewoon mijn gang gaan en alle gear pakken die daar stond. van pedalen tot suhr en haar guitars tot allemaal verschillende versterkers. Zeker een tripje naar ijselstein waard!!

Tristan
24 mei 2013, 20:32
Ja, ze hebben wel gaaf spul daar, Bad Cat heb je niet gezien zeker?
Volgens mij hebben ze die niet meer.
En welke Matchless amps heb je uiteindelijk allemaal getest?

BKloosterman
24 mei 2013, 20:35
dc 30 clubman lightning en spitfire. lightning had een veel te snelle breakup maar geweldig geluid. Clubman had een clean die ik geweldig vond maar een drive waarvoor de master op helft of verder moest staan en de volume ongeveer hetzelfde. oftewel te luid. dc 30 zelfde verhaal zelfs in de 2e channel. maar stuk voor stuk geweldige amps, hoewel ze wel heel bright klinken. Dat is echter een kwestie van smaak. Niks anders dan lovende woorden over deze amps, met allemaal een eigen karakter.

tillens
25 mei 2013, 13:39
Spitfire combo; goede keuze! Welkom bij de Matchless familie!

tommus42
25 mei 2013, 13:53
Gefeliciteerd:ok:. De spitfire is de meest eenvoudige amp die ik ooit gezien heb, driver plus hoog-af filter en een AC15 eindtrap. Veel te duur:D, maar hij behoudt z'n waarde wel, denk ik.

Pepe
25 mei 2013, 14:31
Ik heb een lightning en ik heb eerlijk gezeg geen idee waar ie, behalve van de toonregeling, verschilt van de Spitfire?

tommus42
25 mei 2013, 14:40
Heeft één buisje extra om stroom door de (actieve) toonregeling te pleuren, verder identiek.

Pepe
25 mei 2013, 14:53
tx........

tillens
26 mei 2013, 01:47
Gefeliciteerd:ok:. De spitfire is de meest eenvoudige amp die ik ooit gezien heb, driver plus hoog-af filter en een AC15 eindtrap. Veel te duur:D, maar hij behoudt z'n waarde wel, denk ik.

Wat ? Lul ? je? nou? Matchless is zo gebouwd dat ie alle schoonmoeders gaat overleven. te gekke amps!

tommus42
26 mei 2013, 03:12
Flauwekul, veel te dure amps met maar één geluid:D.

Pepe
26 mei 2013, 03:25
Ach... 1 geluid... ik hoor nooit iemand daarover klagen bij een Bassman, Deluxe, JTM of AC30.

Matchless is een hoop geld maar als Fender een handwired point to point bouwt komt het in dezelfde prijsklasse terecht.

the sure thing
26 mei 2013, 09:28
... Maar dan heb je wel een Fender :-)

BKloosterman
26 mei 2013, 13:16
Ach ja voor een single channel amp met slechts 3 controls is de amp miscchien wat aan de dure kant. Maar ik ben er tevreden mee. Geweldig geluid komt er uit de matchless amps. Ben het er niet mee eens dat al het geluid uit de matchless amps hetzelfde is aangezien er veel amps zijn met gemixte preamp tubes en dat niet alle versterkers dezelfde output tubes gebruiken. In combinatie met pedaaltjes zeker veel verschillende tones uit te krijgen.

Hoe dan ook, ik ben er zeer tevreden mee. Elke keer als je de amp aan zet en je dat eerste akkoord hoort weet je dat het een matchless is.

BKloosterman
26 mei 2013, 13:17
waarschijnlijk betaal je voor een fender nog veel meer aangezien je daar ook zeker voor het merk betaald.

tillens
26 mei 2013, 13:19
Ach ja voor een single channel amp met slechts 3 controls is de amp miscchien wat aan de dure kant. Maar ik ben er tevreden mee. Geweldig geluid komt er uit de matchless amps. Ben het er niet mee eens dat al het geluid uit de matchless amps hetzelfde is aangezien er veel amps zijn met gemixte preamp tubes en dat niet alle versterkers dezelfde output tubes gebruiken. In combinatie met pedaaltjes zeker veel verschillende tones uit te krijgen.

Hoe dan ook, ik ben er zeer tevreden mee. Elke keer als je de amp aan zet en je dat eerste akkoord hoort weet je dat het een matchless is.

Zo ist! En als je em keer voor een service beurt brengt of je maakt em zelf open.. geniet even van de ptp bewerking. Zo doen ze het feitelijk nergens. Aangezien je niet beknibbeld op een goede amp... probeer ook eens een klon centaur op de kop te tikken. Klinkt prachtig over een Matchless ( ik kan het weten want ik heb er eentje)

the sure thing
26 mei 2013, 13:21
waarschijnlijk betaal je voor een fender nog veel meer aangezien je daar ook zeker voor het merk betaald.

Wijze opmerking ;-)

Nogmaals: gefeliciteerd met je amp!

Maarre...

WAAR BLIJVEN DE FOTO'S?!?!?

(pics or it didn't happen)

BKloosterman
26 mei 2013, 13:30
Ik snap niet wat de url van mijn foto's is of hoe ik ze kan invoeren. Geloof wel dat hier een topic over is maar ik heb geen idee hoe ik het moet uploaden.....

tommus42
26 mei 2013, 13:43
Ik gebruik daarvoor imageshack: uploaden en de forumcode kopieren en plakken in het bericht.
En het is een mooie versterker:ok:.

the sure thing
26 mei 2013, 14:28
Je moet idd geen URL posten maar de [IMG] code posten.

tommus42
26 mei 2013, 14:41
Dit is het bordje van het ding:D
http://img12.imageshack.us/img12/6196/matchlessspitfire.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/12/matchlessspitfire.jpg/)

BKloosterman
26 mei 2013, 16:14
Je moet idd geen URL posten maar de [IMG] code posten.

ik weet hoe zielig dit klinkt maar hoe doe je dat? ......

the sure thing
26 mei 2013, 16:48
Upload foto's naar een site zoals image-shack of photobucket. Dan krijg je een "IMG" code voor elke foto. Die kopieer/plak je hier en dan ben je klaar.

BKloosterman
26 mei 2013, 16:55
oh haha op die manier ;-) foto's komen eraan

BKloosterman
26 mei 2013, 17:19
http://i1333.photobucket.com/albums/w631/BKloosterman/foto10_zps5a98a515.jpg (http://s1333.photobucket.com/user/BKloosterman/media/foto10_zps5a98a515.jpg.html)

http://i1333.photobucket.com/albums/w631/BKloosterman/foto13_zpsf329879d.jpg (http://s1333.photobucket.com/user/BKloosterman/media/foto13_zpsf329879d.jpg.html)

http://i1333.photobucket.com/albums/w631/BKloosterman/foto9_zps8266cb89.jpg (http://s1333.photobucket.com/user/BKloosterman/media/foto9_zps8266cb89.jpg.html)

http://i1333.photobucket.com/albums/w631/BKloosterman/foto11_zps4feb61fa.jpg (http://s1333.photobucket.com/user/BKloosterman/media/foto11_zps4feb61fa.jpg.html)

http://i1333.photobucket.com/albums/w631/BKloosterman/foto8_zpse7aa1226.jpg (http://s1333.photobucket.com/user/BKloosterman/media/foto8_zpse7aa1226.jpg.html)

Gearjunkie
26 mei 2013, 17:36
alleen al voor de looks zou je het doen!!

Lexvandoef
26 mei 2013, 17:43
Sodeju he, ziet er tof idd! Zal ook zeker zo vet klinken als dat hij er uit ziet! Congratz!

tillens
26 mei 2013, 18:06
Prachtige amp! Heb destijds op de Nighthawk gespeeld ook een te gekke combo. Kost die Spitfire?

BKloosterman
26 mei 2013, 20:23
Vrij prijzige amps dat zeker. Deze spitfire 112 combo heeft me 1700 gekost (en dan nog niet te beginnen over de brandstof kosten). maar ja wel veel versterkers getest en een geweldige amp meegenomen. Het is niet te beschrijven wat er zoveel beter klinkt aan deze amp dan aan andere 15 watt modellen. Gewoon testen en jezelf laten overdonderen door dat geluid wat er uit komt :P. Nighthawk heb ik daar niet getest. Wel een lightning. De breakup van de lightning was mij iets te snel en hij had te weinig clean headroom. De drive hiervan is wel echt geweldig. Zeker het uitproberen waard.

Bassa
26 mei 2013, 21:17
Wat een pracht ding.

Hendriks
27 mei 2013, 14:37
Mooi ,gefeliciteerd. De Spitfire lijkt mij ook nog wel eens wat , maar dan om zelf te bouwen ,volgens mij een redelijk simpel ontwerp.

tommus42
27 mei 2013, 14:45
Heb nog een niet afgebouwde 2x6L6 versterker staan. Ga ik de spitfire pre-amp in zetten:strat:
http://img442.imageshack.us/img442/7930/matchlessspitfirepdf1.png (http://imageshack.us/photo/my-images/442/matchlessspitfirepdf1.png/)

tillens
27 mei 2013, 19:14
Als we dan toch matchless porno gaan laten zien....

Mijn clubman..

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Versterker011.jpg (http://s373.photobucket.com/user/tillens/media/Versterker011.jpg.html)

Bassa
27 mei 2013, 19:16
Als we dan toch matchless porno gaan laten zien....

Mijn clubman..

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Versterker011.jpg (http://s373.photobucket.com/user/tillens/media/Versterker011.jpg.html)
Mooi! Als je snel kijkt lijkt het wel dat het logo van de cab een reflectie is van het logo van de head.

BKloosterman
28 mei 2013, 19:26
prachtige amps..