PDA

View Full Version : Micro stack, nieuwe vamps... ben even 'los' gegaan!



Orpheo
19 mei 2013, 12:57
Drie maanden geleden begaf mijn geliefde AFD100 het. De slash signature marshall. De buizen gloeiden wel maar er kwam geen (goed) geluid uit. Bleken het wat screenresistors te zijn die de geest gaven. Hup, terug naar Marshall, reparatie. maar het gat in de groep was toch te groot. Na wat heen en weer gehandel heb ik nu een 6100 30th anniversary en een 6101 30th anniversary. De 6100 staat keurig in een stack, de 6101 is voor 's avonds. Gek genoeg, ondanks dat 'ie ook 100 watt is, kan de 6101 op fluistervolume en moet de 6100 gewoon blazen.

Wat ik zo mooi vond, vind, aan de 6101 was dat er een anniversary 1x12'' cabje bij kwam, in blauw tolex. Dit is de foto die ik gisteravond trok, en ik wil die jullie niet onthouden.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20130518_221523_zps92684e17.jpg

De cirkel is weer rond. Degenen die mij een beetje kennen weten misschien wel dat ik die CMW Private Paisley al jaren heb en echt overal mee naartoe neem en altijd gebruik. Het is echt onderdeel van mijn tone. In een rugtas ermee, gitaarkoffer in de hand. knallen maar. Maar wat ik er nu zo tof aan vind is dat ik die PP kreeg via een ruildeal. Ik ruilde mijn 6101 in voor die PP, en nu heb ik de 6101 weer terug. Misschien maak ik zo nog wat meer foto's ;)

De 6100: daar maak ik later fotos' van, als de AFD100 terug is en dus de stacks weer helemaal compleet zijn (4 marshall heads: kan 't knapper? ik vind het echt visueel al prachtig, haha).

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20130519_130638_zps2137cdea.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20130519_131839_zps67c352ed.jpg

big dooley
19 mei 2013, 13:16
erg leuk allemaal en gefeliciteerd met de aanwinst... maarreh... heb je die AFD nou nog niet terug?????

Orpheo
19 mei 2013, 13:30
Nee. Hij vertrok op 7 maart naar Thomann. Op 14 maart kreeg ik bericht dat ie aangekomen was. Rond 18 maart kreeg ik te horen wat er mee moest gebeuren, en toen kreeg ik een offerte, waar ik het helemaal niet mee eens was. Veel te duur. Week later kreeg ik een offerte waar ik het wel (meer!) mee eens was. Marshall wilde er nieuwe buizen in zetten, a 300 euro. Vond ik belachelijk. Nu was het 40 euro voor vervoer (van duitsland naar de UK, want blijkbaar wilde Marshall dit zelf oplossen, van de UK naar Duitsland, van Duitsland naar mij in Den Haag) en 30 euro reparatiekosten (paar weerstanden en nog wat kleine dingen). Dat vond ik OK. Toen was het een gevalletje miscommunicatie. Ik dacht dat ze me nog gegevens moesten mailen voor het overmaken van 't geld, en zij dachten dat dat al gedaan was. Dus toen gebeurde er 3 weken niks, haha. maar goed, ik hoefde niet op een houtje te bijten hoor. Met mijn Engl duurde het ook een maand of 2 voor dat alles geregeld was, en ik heb geen haast.

Les Paul Reed Smith
19 mei 2013, 15:52
Dat is dus de reden dat ik liever naar iemand als Enst Fliek toe gaan als mijn amp kapot is. 2 keer een 6101LE gehad die defect was. 4 dagen was het langste wat hij nodig had. En voor hele schappelijke prijzen.

duckman
19 mei 2013, 16:39
Mooie fotos Orpheo, wat heb je toch een te gekke collectie. Zelf de 6100 twee keer gehad, nu weer met EL34.
Hoop dat de AFD100 snel gerepareerd wordt.

Orpheo
19 mei 2013, 16:47
Dat is dus de reden dat ik liever naar iemand als Enst Fliek toe gaan als mijn amp kapot is. 2 keer een 6101LE gehad die defect was. 4 dagen was het langste wat hij nodig had. En voor hele schappelijke prijzen.
Mijn dank is groot voor deze tip. Geen sarcasme. Waardeer het zeer (maar ik wilde het aanvankelijk laten lopen via garantie, omdat ik er niks 'raars' mee gedaan heb) maar goed.... thanks anyway.

Orpheo
19 mei 2013, 16:47
ja, hij is al klaar! komt deze week weer bij me terug :D

en dank voor het compliment. :)

Les Paul Reed Smith
19 mei 2013, 17:24
Mijn dank is groot voor deze tip. Geen sarcasme. Waardeer het zeer (maar ik wilde het aanvankelijk laten lopen via garantie, omdat ik er niks 'raars' mee gedaan heb) maar goed.... thanks anyway.

Ik begrijp het. Helaas ken ik de reputatie van de garantieafhandeling bij Marshall in NL. Hoe mooi ik het merk ook vind, de garantieafhandeling gaat traag. Volgens mij heeft dat ook te maken met processen bij de distri hier in NL.
In ieder geval fijn dat hij deze week weer terug komt! Ik moet die AFD toch eens uit zien te proberen. Lijkt me een leuke amp. Al denk ik dat de SL5 eerder in mijn richting zal komen :)

Orpheo
19 mei 2013, 17:27
ik vond die sl5 helemaal niet zo tof. vond 'm helemaal niet lijken qua tone op wat Slash produceert en ook niet op wat zijn 'tonal needs' inspireert :)

big dooley
20 mei 2013, 02:21
Ik begrijp het. Helaas ken ik de reputatie van de garantieafhandeling bij Marshall in NL. Hoe mooi ik het merk ook vind, de garantieafhandeling gaat traag. Volgens mij heeft dat ook te maken met processen bij de distri hier in NL.
In ieder geval fijn dat hij deze week weer terug komt! Ik moet die AFD toch eens uit zien te proberen. Lijkt me een leuke amp. Al denk ik dat de SL5 eerder in mijn richting zal komen :)

voerman dus... nee daar hoor ik ook geen beste verhalen over... als ik daarentegen gasten uit de UK hoor over de service van marshall, dan sla ik groen uit van jaloezie...
maar goed ik geloof niet dat voerman met dit gevalletje te maken heeft...
300 eurie voor een setje buizen... tja ik weet dat de winged C 6550 nou niet echt goedkoop is... maar halleluja, wat een bedrag... daar heb je een octetje JJ 6550's of KT88's voor... of een octetje tungsol KT120's

big dooley
20 mei 2013, 02:22
ik vond die sl5 helemaal niet zo tof. vond 'm helemaal niet lijken qua tone op wat Slash produceert en ook niet op wat zijn 'tonal needs' inspireert :)

al "in the flesh" uitgeprobeerd dan?

Orpheo
20 mei 2013, 12:32
al "in the flesh" uitgeprobeerd dan?

Jazeker. Op Namm!!