PDA

View Full Version : HNGD Eén strat is te weinig......



jutter
19 mei 2013, 10:45
Ken je dat? Dat één snoepje naar meer smaakt?

Hier mij 2e Fender CP60, ook in Sonic Blue!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/StratCP602013_zps2ed4345e.jpg

Sinner1980
19 mei 2013, 10:51
Ok, zelfde kleur ook echt! :)

Die bovenste heeft een mooie donkere toets zeg. Wat is de achterliggende gedachte van twee dan? Je zal ongetwijfeld een voorkeur krijgen voor één vd strats.

Anyway, gefeliciteerd. Ik kan niet wachten tot dat ik mijn aankomende HNGD's kan posten.

jutter
19 mei 2013, 10:59
Ok, zelfde kleur ook echt! :)

Die bovenste heeft een mooie donkere toets zeg. Wat is de achterliggende gedachte van twee dan? Je zal ongetwijfeld een voorkeur krijgen voor één vd strats.

Anyway, gefeliciteerd. Ik kan niet wachten tot dat ik mijn aankomende HNGD's kan posten.

Thanks! Ik moest er gewoon één bij omdat de Classic Player serie voor mij heerlijke strats zijn! De feel is precies goed en het geluid is wat ik al jaren zoek en niet in andere strats kon vinden, inclusief de CS'ers. Mijn nieuwst aanwinst is die met de donkere toets. Erg mooi ook om te zien. Deze klinkt iets helderder dan de andere.
Hier nog een foto van de donkere toets
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20CP60%20Part2/StratCP602010_zps8d72bf0a.jpg

Ben benieuwd naar jouw HNGD!

sjoerd5
19 mei 2013, 11:12
Ik heb een classic 60 Telecaster. Klasbak ding! Alleen zijn de pickups een beetje slapjes, maar dat geeft het ook weer zijn eigen charmes.

Die strats zien er uit om op te vreten!
Ga je ze allebei houden, of blijft er op termijn één over?

apekop
19 mei 2013, 11:26
Mooie strat! heb je hem 2ehands gekocht? en wat zijn de prijzen ongeveer van deze strat?
Wat maakt hem beter of anders dan andere strats, aangezien je er al verschillende hebt gehad?

jutter
19 mei 2013, 11:31
Ik heb een classic 60 Telecaster. Klasbak ding! Alleen zijn de pickups een beetje slapjes, maar dat geeft het ook weer zijn eigen charmes.

Die strats zien er uit om op te vreten!
Ga je ze allebei houden, of blijft er op termijn één over?

Ik weet het nu nog niet, ik zie wel.

jutter
19 mei 2013, 11:34
Mooie strat! heb je hem 2ehands gekocht? en wat zijn de prijzen ongeveer van deze strat?
Wat maakt hem beter of anders dan andere strats, aangezien je er al verschillende hebt gehad?

Ja, 2ehands gekocht. Prijzen variëren tussen 450-550 euro.
Voor verschillen klik op de link.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161122-HOGD-Fender-CP60

grayfink
19 mei 2013, 12:14
Ja, mooie gitaren. Zou zelf aan één genoeg hebben trouwens.

apekop
19 mei 2013, 13:04
Ja, 2ehands gekocht. Prijzen variëren tussen 450-550 euro.
Voor verschillen klik op de link.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161122-HOGD-Fender-CP60

ok, bedankt. Mocht je hem ooit weer willen verkopen ben ik wel geïnteresseerd. Ik zoek nog een goede tweede strat.

Marbles
19 mei 2013, 13:13
hahaha dude wtf! :D briljant en waarom niet :D

Rooker
19 mei 2013, 14:34
Ik kan het zelf ook gaan testen hoor. Maar voor nu heb jij dat vast gedaan? :-). Wat zijn de verschillen qua feel en sound TOV de Classic series 60 strat? Die vind ik namelijk erg mooi.

Hendriks
19 mei 2013, 14:43
Die Alex , twee gelijke . Ik heb bewust gekozen voor een ander type , een 50's en een 60's , klinkt toch behoorlijk anders(mede door de elementen) .

MyGreenLady
19 mei 2013, 14:46
Fender Twin. :P

JGD
19 mei 2013, 15:08
Zou zelf aan één genoeg hebben trouwens.



zelf vind ik qua Fenders nul wel een mooi aantal voor bij mij thuis.

jutter
19 mei 2013, 15:20
Ik kan het zelf ook gaan testen hoor. Maar voor nu heb jij dat vast gedaan? :-). Wat zijn de verschillen qua feel en sound TOV de Classic series 60 strat? Die vind ik namelijk erg mooi.

Classic Serie is de enigste serie die ik (nog) niet geprobeert heb dus helaas kan ik je daar niets over vertellen.

jutter
19 mei 2013, 15:24
Die Alex , twee gelijke . Ik heb bewust gekozen voor een ander type , een 50's en een 60's , klinkt toch behoorlijk anders(mede door de elementen) .

De 50's vind ik ook prachtig maar door het materiaal van die éénlaags slagplaat krijg ik een hoop geknetter (statisch). Weet je nog? Bij de 3-laags heb ik nergens last van. Dus ik ben genoodzaakt om bij de 60 te blijven. Vind ik overigens wel jammer want er zijn ontzettend goede 50'ers.

Hendriks
19 mei 2013, 15:29
De 50's vind ik ook prachtig maar door het materiaal van die éénlaags slagplaat krijg ik een hoop geknetter (statisch). Weet je nog? Bij de 3-laags heb ik nergens last van. Dus ik ben genoodzaakt om bij de 60 te blijven. Vind ik overigens wel jammer want er zijn ontzettend goede 50'ers.

Ander slagplaatje?

Rooker
19 mei 2013, 15:36
Hoeft toch niet eens? Je kunt eea toch ook oplossen door alluminiumfolie aan de binnenkant te plakken?

kwispelhond
19 mei 2013, 16:38
Mooi, ik heb zelf een Strat met zo'n enkel-laags slagplaatje (wel een AVRI) maar hier heb ik toch nog nooit eerder iets van gehoord???

Wat die 2x dezelfde gitaar betreft: ik ben een echte snoeper maar heb toch liever een bak met verschillende snoepjes voor me, verandering van smaak doet eten of zoiets?

Rooker
19 mei 2013, 16:49
Persoonlijk ben ik voorstander van veel strats:crazyhappy:. Ik speel met een effecten bord en het liefst heb ik daar niet teveel pedalen op. Met allemaal verschillende gitaren moet ik telkens weer de instellingen wijzigen tijdens het spelen. Met 2 strats kan ik lekker door spelen. En het zijn natuurlijk de meest sexy gitaren.. Maar gelukkig denkt iedereen daar anders over.

Mr.Fingers
19 mei 2013, 17:54
Classic Serie is de enigste serie die ik (nog) niet geprobeert heb dus helaas kan ik je daar niets over vertellen.

Classic is qua bouwkwaliteit exact hetzelfde als de classic player, maar dan zonder de moderne aanpassingen. Fretjes zijn van de dunne, lage soort, de radius is 7.25" ipv de 9.5, de tremolo is een 6-punts ipv een tweepunts. De pickups zijn ook anders, geen custom-shop-designed, maar net iets anders, sowieso wel beter als de standaard Mexico-pickups.

En qua shielding, er bestaan shielding-plates, en da's een must voor iedere single-coil Fender. Die zaten er trouwens ook in bij de originelen uit de jaren '50 & '60

60: http://angela.com/images/products/detail/62StratAlumPickguardShield.jpg
50: http://i1253.photobucket.com/albums/hh584/visionguitar/Fender/shieldplate.jpg

jutter
19 mei 2013, 18:52
Bedankt voor de tips betreft de shielding. Dat wist ik al en natuurlijk heb ik dat al jaren geleden toegepast. Het helpt wel tegen brom enzo maar ik ben enorm statisch geladen dat regelmatig de vonken er af vliegen, en dat kun je letterlijk opvatten! Ik heb veel RI uit de 50 series gehad (dus met de enkellaags slagplaten) en elke keer had ik hetzelfde probleem hoe goed je de gitaar ook shieldt. Met 3-laags heb ik nooit problemen gehad.

Rooker
19 mei 2013, 19:13
Ik ga er binnenkort gewoon maar eens een aan de tand voelen denk ik. Zo'n gitaar als van de TS ziet er in ieder geval erg classie uit.

mesaman
20 mei 2013, 12:02
cool! zijn ze helemaal het zelfde? of merk je nog details verschillen? ik vind het super stijlvol, nu nog een derde?

Shredder Mike
20 mei 2013, 13:51
Bedankt voor de tips betreft de shielding. Dat wist ik al en natuurlijk heb ik dat al jaren geleden toegepast. Het helpt wel tegen brom enzo maar ik ben enorm statisch geladen dat regelmatig de vonken er af vliegen, en dat kun je letterlijk opvatten! Ik heb veel RI uit de 50 series gehad (dus met de enkellaags slagplaten) en elke keer had ik hetzelfde probleem hoe goed je de gitaar ook shieldt. Met 3-laags heb ik nooit problemen gehad.

Tja, statisch zijn we niet omdat we met een flinke bos haar lopen :soul:

Dutch66
20 mei 2013, 14:04
Ook dezelfde kleur, top man, de meeste zouden toch voor een ander kleurtje gaan...

groovieguitarguus
20 mei 2013, 19:59
Alex....

Mooie collectie....

Als ik weer eens in Heerenveen ben.... ;-)


Gr. Guus

apekop
21 mei 2013, 10:30
Die Alex , twee gelijke . Ik heb bewust gekozen voor een ander type , een 50's en een 60's , klinkt toch behoorlijk anders(mede door de elementen) .

wat is precies het verschil tussen de Classic Player 50's en 60's, ook met name in sound?
(behalve natuurlijk de maple hals en andere nek radius)

jutter
21 mei 2013, 11:43
cool! zijn ze helemaal het zelfde? of merk je nog details verschillen? ik vind het super stijlvol, nu nog een derde?

Nee, ze zijn echt wel verschillend in het geluid. De één is Fenderhelder en de ander is meer beefy. Alle 2 heeft zijn eigen karakter. Het valt me wel op dat ik nummer 2 vaker pak.....

jutter
21 mei 2013, 11:44
Tja, statisch zijn we niet omdat we met een flinke bos haar lopen :soul:

Loop jij met een pruik, hahaha?! ;-)

jutter
21 mei 2013, 11:44
Alex....

Mooie collectie....

Als ik weer eens in Heerenveen ben.... ;-)


Gr. Guus



Koffie staat klaar Guus!

jutter
21 mei 2013, 11:46
wat is precies het verschil tussen de Classic Player 50's en 60's, ook met name in sound?
(behalve natuurlijk de maple hals en andere nek radius)

Misschien kun je dat zelf beter even opzoeken. Er zijn namelijk nogal wat verschillen.

apekop
21 mei 2013, 14:10
Misschien kun je dat zelf beter even opzoeken. Er zijn namelijk nogal wat verschillen.

Het gaat me vooral om de sound, aangezien Hendriks ze allebei heeft was ik benieuwd naar zijn ervaringen.

jutter
21 mei 2013, 17:00
Het gaat me vooral om de sound, aangezien Hendriks ze allebei heeft was ik benieuwd naar zijn ervaringen.

Ik denk dat je Hendriks beter even kunt PM'en...

apekop
22 mei 2013, 01:12
zal ik eens doen. Wordt de Classic Player 60's nog steeds gemaakt trouwens of is die serie vervangen door de Classic Series?

arjanb01
22 mei 2013, 08:16
Ik weet het nu nog niet, ik zie wel.

Anders wil ik die met die donkere toets wel, wat is je vraagprijs? 😜 Leuke gitaartjes Lex, alleen denk ik dat je er 1 gaat wegdoen! Heb je trouwens die prs nog?

denis.hermans
22 mei 2013, 08:33
Hierbij dus nogmaals gefeliciteerd.
Zoals reeds gezegd is een classic player m.i. een prima gitaar dus de aankoop hiervan is een wijze beslissing.
Alleen rijst nu de vraag door de dubbele aankoop : ben je nu dubbel wijs of nog maar half zo wijs ;)

Geniet er in elk geval van.

jutter
22 mei 2013, 09:52
zal ik eens doen. Wordt de Classic Player 60's nog steeds gemaakt trouwens of is die serie vervangen door de Classic Series?

Ik heb geen idee.

jutter
22 mei 2013, 10:06
Anders wil ik die met die donkere toets wel, wat is je vraagprijs? �� Leuke gitaartjes Lex, alleen denk ik dat je er 1 gaat wegdoen! Heb je trouwens die prs nog?

Ik denk dat, als er één weg gaat, het die met de lichtere toets is. Het is juist één die in mijn oren het dichst bij de 60'er jaren Strats komt zonder schel te zijn: een fantastische Fender dus! Ook kan hij behoorlijk scheuren! De bespeelbaarheid is ook zalig; lekkere lage actie zonder rammeltjes. Dat is mogelijk door de 12" toets. Maar toch val ik voor die met de donkere toets. Deze is ietsje helderder. Ik sta in tweestrijd......

De PRS heb ik allang niet meer, die is naar een Duitse jazz gitarist gegaan. Die was er helemaal gek van!

apekop
22 mei 2013, 10:10
Ik hou me ook aanbevolen, al heeft die donkere toets ook mijn voorkeur.

jutter
22 mei 2013, 10:29
Hierbij dus nogmaals gefeliciteerd.
Zoals reeds gezegd is een classic player m.i. een prima gitaar dus de aankoop hiervan is een wijze beslissing.
Alleen rijst nu de vraag door de dubbele aankoop : ben je nu dubbel wijs of nog maar half zo wijs ;)

Geniet er in elk geval van.

Ik zal het je uitleggen. Ik heb behoorlijk wat strats gehad en, meestal na een paar weken, kwam ik erachter dat er altijd wel iets aan mankeerde of dat het simpelweg niet de strat was die bij mij paste. Wat mij opviel was dat ik bij elke strat last had van rammelende E en A snaren. Behoorlijk irritant en natuurlijk ontzettend balen! Waarschijnlijk lag het aan mijn manier van aanslaan (te hard) of een verkeerde plectrumtechniek. Toen ik de Classic Player in handen kreeg had ik die problemen niet meer. De feel is perfect (ligt perfect in mijn handen, doet me zelfs denken aan een echte 60er jaren strat), de sound is precies wat ik zoek en geen rammelende snaren meer! Waarschijnlijk ligt dat aan de 12"radius! In ieder geval, ik had de perfecte strat te pakken! Maar hoe nieuwsgierig ik ook ben, waarom geen tweede? Die werd dus ook gekocht en die voelt precies zo aan! En ook geen rammelende snaren! Voor mij is het nu duidelijk: het ligt aan de radius en niet aan mijn speeltechniek! In ieder geval, als je twee dezelfde hebt ga je vergelijken. En wat mij opvalt is dat ik meestal dezelfde pak.... Alle 2 zijn het werkelijk fantastische gitaren, alleen de één klinkt ietsje pietsje anders dan de andere. Niet beter of mooier, maar anders.
Om op je vraag terug te komen: om er 2 dezelfde te kopen was om erachter te komen of het aan mij lag of aan de gitaren. En dat het dezelfde kleuren zijn was dat er toevallig precies dezelfde te koop stond!

jutter
22 mei 2013, 10:34
@ Arjan
@ Apekop

Mocht ik één van beide weg doen, dan laat ik het jullie wel weten.

denis.hermans
22 mei 2013, 10:38
Je was zeker niet verplicht om uitleg te verschaffen hoor.

Ikzelf heb meer gitaren in huis dan mijn spelniveau en talent kan verantwoorden.

Zolang je er maar plezier van hebt !

apekop
23 mei 2013, 00:07
@ Arjan
@ Apekop

Mocht ik één van beide weg doen, dan laat ik het jullie wel weten.

ok bedankt, hou ons op de hoogte.

Kim Wilson
23 mei 2013, 08:25
Je was zeker niet verplicht om uitleg te verschaffen hoor.

Ikzelf heb meer gitaren in huis dan mijn spelniveau en talent kan verantwoorden.

Zolang je er maar plezier van hebt !
Ik ook. En ik heb er maar één. :D

Shredder Mike
23 mei 2013, 09:26
Je was zeker niet verplicht om uitleg te verschaffen hoor.

Ikzelf heb meer gitaren in huis dan mijn spelniveau en talent kan verantwoorden.

Zolang je er maar plezier van hebt !

+1 Schuldig :soinnocent:

vulvasonic
25 mei 2013, 01:15
Waar zijn de foto' gebleven?

GuitarL91
25 mei 2013, 10:06
Ik ook. En ik heb er maar één. :D

:seriousf:

jutter
25 mei 2013, 10:07
Waar zijn de foto' gebleven?

Ik was photobucket aan het re-organiseren en dat ging niet helemaal goed..... Zal proberen de foto's terug te plaatsen. Miste je ze Mario? :D

vulvasonic
25 mei 2013, 11:00
Ik was photobucket aan het re-organiseren en dat ging niet helemaal goed..... Zal proberen de foto's terug te plaatsen. Miste je ze Mario? :D
Ik had ze nog niet eens gezien! :)