PDA

View Full Version : Queens of the Stone Age - Like Clockwork



Squier4ever
18 mei 2013, 22:28
Net via via de gelekte versie van bovengenoemd album gekregen (ga hem wanneer die uitkomt netjes kopen). Ben erg benieuwd! Wie heeft hem ook al en wat vinden we er van?

rufus
22 mei 2013, 15:18
Heb hem nu een keer of 20 gehoord. Zes van de tien nummers vind ik erg goed, het klinkt niet erg "vintage" qotsa.
En dat hoeft ook niet perse, 20 dezelfde albums maken is ook maar saai. Ik persoonlijk vind de queens het lekkerst uptempo, of wat trager met een lekkere groove in.
En daar blijf ik toch wat op m'n honger zitten, de songs zijn wat gelaagder en allemaal wat fragieler opgebouwd. Er zitten enkele ballads in.
Josh z'n stem staat veel meer op de voorgrond en hij zingt ook erg goed alleen heb ik het niet zo voor z'n hoog stemmetje zoals hij het op deze plaat laat horen.
Echt rocken zoals in "my god is the sun" doen ze dan ook maar 1 keer op deze plaat en dat vind ik spijtig.
I appear missing is misschien wel de sterkste track en daarvoor alleen is deze plaat gerust een tientje waard.
Toch ben ik wat teleurgesteld, misschien ook door de hoge verwachtingen die ik had met Dave Grohl die de drums doet. Ik had wat meer materiaal als op songs for the deaf verwacht.

HaroldA
22 mei 2013, 16:21
Echt rocken zoals in "my god is the sun" doen ze dan ook maar 1 keer op deze plaat en dat vind ik spijtig.

Heel apart dat dat dan de single is. Ik had gehoopt dat heel de plaat zo zijn, met 1 of 2 rustigere nummers.

soup
22 mei 2013, 16:44
Even luisteren. :)



Edit:

Leuk album, zeer rustig wel. Luistert wel lekker weg.

rufus
22 mei 2013, 17:46
Heel apart dat dat dan de single is. Ik had gehoopt dat heel de plaat zo zijn, met 1 of 2 rustigere nummers.

Ja inderdaad, heb een dubbel gevoel bij de plaat.
Teksten zijn wel de beste die hij tot nu toe heeft geschreven, een nummer of 2 gaat dan richting them crooked vultures, 2 ballads.
Het is niet wat ik verwacht had, kan goed zijn dat anderen het hun beste schijf ooit vinden.

Brum
22 mei 2013, 19:48
Net ook beluisterd... Ik ben droevig... Wat een slappe schijt dit zeg. Weg stonerrock, weg Queens Of The Stone Age geluid. Tot aan Songs For The Deaf zijn ze alleen maar betere albums gaan maken en daarna begon de aftakeling wat mij betreft. Songs For The Deaf heb ik helaas al dusdanig grijs gedraaid dat ik die niet meer kan horen, maar da's nog altijd beter dan dit album. IK WIL STONERROCK, GODNONDEJU!

VLP
22 mei 2013, 20:11
ik heb ook de geleakte versie. Kvind het best oké. Goeie rustige nummers. Wat ze anders tegenwoordig al allemaal op de radio spelen is dit toch een stuk beter !

Brum
22 mei 2013, 20:16
Als ik radio als ijkpunt moet nemen, dan kap ik met muziek luisteren. Wat mij betreft had Hommes z'n natte scheten in 6/8 best in z'n broek mogen laten, in plaats van op cd.

Squier4ever
23 mei 2013, 13:05
Als ik radio als ijkpunt moet nemen, dan kap ik met muziek luisteren. Wat mij betreft had Hommes z'n natte scheten in 6/8 best in z'n broek mogen laten, in plaats van op cd.

Sorry maar je bent een zeur. Vind het een vet album, er is voor mij maar 1 nummer dat ik minder vind. Oké, het klinkt niet als het self-titled album, niet als Songs for the Deaf, of Lullabies of R. Maar het is wel een redelijk logisch vervolg op Era Vulgaris (wat ik ook een briljante plaat vind overigens). Vind het gewoon vet dat ze lekker doen waar zij zin in hebben en niet in wat iedere wil horen. My God is the Sun is voor mij de uitschieter, wat een vuurwerk. Maar wil je stonerrock, dan is er Red Fang en dergelijk clubjes.

Brum
23 mei 2013, 13:11
Misschien is het gewoon een mening. Ik vind het album een vette tegenvaller, had er veel meer van verwacht na het uitlekken van dat ene nummertje. Zoveel mensen, zoveel meningen, da's waarom je op een forum reageert lijkt me. Sorry dat ik je helden aanval, maar zo gaat dat nou eenmaal met meningen.

Andere stoner bands doen er niet zo toe lijkt me, het gaat hier om het nieuwe album van QOTSA, toch? Dat was voor mij ooit een geniale stonerrock band, met als absolute uitschieter Songs For The Deaf. Dat vond ik juist zo'n geniaal album, omdat het compleet anders was dan veel geijkte stoner bands, waar ik eigenlijk helemaal niet zo heel veel mee heb.

En het weer doet er ook geen goed aan ja...:mad:

rufus
23 mei 2013, 14:33
Klinkt raar maar Homme had deze plaat beter onder een andere naam als zijproject uitgebracht.
Ze doen lekker hun eigen ding en daar hebben ze gelijk in, het moet voor hen ook interessant blijven. Maar ik ga wel akkoord met Brum, het gaat om het nieuwa album van QOTSA. Duimen voor de nieuwe alice in chains dan maar, deze komt morgen uit.

My god is the sun is echt wel vuurwerk...beetje zoals hun ouder werk :sssh:

SloeGin
24 mei 2013, 09:56
Duimen voor de nieuwe alice in chains dan maar, deze komt morgen uit.


Is niet van het zelfde niveau dan van Black Gives Way To Blue spijtig genoeg :( Had er meer van verwacht.

HaroldA
24 mei 2013, 10:04
Is niet van het zelfde niveau dan van Black Gives Way To Blue spijtig genoeg :( Had er meer van verwacht.

Ditto ... ook een beetje slappe hap.

rufus
24 mei 2013, 22:39
Net een eerste luisterbeurt gegeven. Eerste indruk, is inderdaad minder dan black gives way to blue. Zal nog een aantal keer luisteren voor een finale oordeel te geven.
Cantrell z'n gitaarspel heeft toch echt een vette sound...

edit: begin like clockwork echt wel goed te vinden, misschien te vroeg geoordeeld

Puik optreden van donderdag te bekijken vie hun FB pagina trouwens.

jimislash
9 september 2013, 19:02
Misschien is het gewoon een mening. Ik vind het album een vette tegenvaller, had er veel meer van verwacht na het uitlekken van dat ene nummertje. Zoveel mensen, zoveel meningen, da's waarom je op een forum reageert lijkt me. Sorry dat ik je helden aanval, maar zo gaat dat nou eenmaal met meningen.

Andere stoner bands doen er niet zo toe lijkt me, het gaat hier om het nieuwe album van QOTSA, toch? Dat was voor mij ooit een geniale stonerrock band, met als absolute uitschieter Songs For The Deaf. Dat vond ik juist zo'n geniaal album, omdat het compleet anders was dan veel geijkte stoner bands, waar ik eigenlijk helemaal niet zo heel veel mee heb.

En het weer doet er ook geen goed aan ja...:mad:

Queens of the Stone Age is geen stonerrock band. Gewoon een rock 'n roll band die zijn eigen ding doet en zichzelf steeds opnieuw willen uitdagen om iets anders te doen. Je kan het ene album wel beter vinden dan het andere, maar dat is net het leuke: je weet nooit wat je mag verwachten en de muziek blijft interessant om naar te luisteren.

I appear missing is trouwens een van hun beste nummers.

jimislash
9 september 2013, 19:06
Het enige album dat mij minder aanspreekt is lullabies to paralyze. Er staan daar wel goeie nummers op, maar ze klinken live veel beter (denk bv. aan Burn The Witch, Little Sister).

Era Vulgaris wordt soms als een matig album beschouwd, maar deze vind ik echt top.

HaroldA
9 september 2013, 19:08
Na 10-tallen luisterbeurten is mijn conclusie dat er hele mooie nummers op staan! Jammer genoeg luister ik liever naar harde en vieze muziek.

10us
9 september 2013, 19:42
Ik heb hem ook sufgedraaid en voor mij samen met Rated R aan de top.

Brum
9 september 2013, 20:22
Het enige album dat mij minder aanspreekt is lullabies to paralyze. Er staan daar wel goeie nummers op, maar ze klinken live veel beter (denk bv. aan Burn The Witch, Little Sister).

Era Vulgaris wordt soms als een matig album beschouwd, maar deze vind ik echt top.

Ja kijk, daar gaan we al, ik vind Era Vulgaris weer niet zo interessant en Lullabies To Paralyze het laatste album van hun dat ik wel heel oké vond. En misschien zijn ze geen stonerrock band MEER, maar ze WAREN het wel.;) Ik hoor het om me heen ook hoor, iedereen vind het een goed album in m'n kennissenkring. Ik blijf erbij dat het naar mijn smaak één grote, natte scheet in 6/8 is.:D